Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Met een HUBOp maandag 12 november 2001 10:43 schreef --HOOLIE-- het volgende:
de situatie is als volgt...
Mijn buurvrouw heeft chello internet(in amsterdam)
haar pc draait Win98 SE
Haar dochter wil ook internet..Win95
Ik wil daarvandaan ook internet aftappen..WinXP
Wat is de beste/simpelste manier??(Niet met een HUB)
Chello modem is verbonden met een Realtek Ethernet kaart
2de netwerkkaart die naar dochterpc moet is een intel pro 10
3de netwerkkaart die naar mijn pc moet is een intel pro 100
Thx in A.
1. voor Chello
2. voor dochter
3. voor jou
maar dat is wel heel erg omslachting, koop gewoon een hub!
Verwijderd
Crosscable gebruiken....Op maandag 12 november 2001 10:43 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Wat is de beste/simpelste manier??(Niet met een HUB)
De pc's in het zelfde subnetmask zetten met de juiste ip's, en als gateway het ip van de kaart de naar de modem gaat.
hij heeft het over 3 computers heOp maandag 12 november 2001 10:47 schreef snapnie het volgende:
[..]
Crosscable gebruiken....
De pc's in het zelfde subnetmask zetten met de juiste ip's, en als gateway het ip van de kaart de naar de modem gaat.
p.s. er zitten dus drie netwerkaarten in buurvrouw pc...
zij is al verbonden met Chello en dat werkt gewoon..
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Modem naar pc; pc naar switch; anderen pc's ook op switch
That's it
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
Verwijderd
Hij heeft ook drie netwerkkaarten in de moederbakOp maandag 12 november 2001 10:48 schreef Exterazzo het volgende:
[..]
hij heeft het over 3 computers he
Moet je wel een softwarematige router installeren die drie netwerkkaarten ondersteunt.Op maandag 12 november 2001 10:52 schreef snapnie het volgende:
[..]
Hij heeft ook drie netwerkkaarten in de moederbak
koekje, bijvoorbeeld WinRoute ondersteunt volgens mij zoveel adapters als je zelf wilt ...Op maandag 12 november 2001 10:53 schreef MetHod het volgende:
Moet je wel een softwarematige router installeren die drie netwerkkaarten ondersteunt.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Waarom dan... Volgens mij kunnen de twee comps die aan de moederbak zitten met een cross cable de gateway pingen. Ik weet niet of ze de dochter en buurman mekaar kunnen zien, maar dat was ook niet de vraag. Het ging om internet sharen. De kaarten op de moederbak moeten dan wel ip forwarding gebruiken.Op maandag 12 november 2001 10:53 schreef MetHod het volgende:
[..]
Moet je wel een softwarematige router installeren die drie netwerkkaarten ondersteunt.
Tja ik weet het nu ook niet zeker meer, ik zal het hier es testen.
en dan is het zeker ook niet nodig dat er 3 netwerkkaarten in de buurvrouwpc(de hostpc) zitten
Ik zou zeggen, probeers eens wat, zoek hier en daar wat op, en post eventuele [onoverkomelijke] problemen die je tegenkomt.Op maandag 12 november 2001 14:07 schreef --HOOLIE-- het volgende:
ok,het ziet er dus naar uit dat het met een HUB makkelijker gaat...hoe moet ik dan de boel het beste installeren met Winroute bijv?
Hangt van je wensen af.Op maandag 12 november 2001 14:15 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik ben op dit moment aan het werk...wil dit vanavond gaan proberen en dan zou ik het prettig vinden als ik precies zou weten wat ik moet installeren en configureren
Internet PC -> twee netwerkkaarten.
Jou en andere pc: 1 netwerkkaart. Met een HUB knoop je de drie netwerkkaarten aan elkaar.
Op de Internet PC installeer je bijv. Sygate of Winroute.
De drie netwerkkaarten stel je als volgt in:
resp. 192.168.0.1 & 192.168.0.2 & 192.168.0.3
subnetmask: 255.255.255.0
Gateway (stel dat 192.168.0.1 de internet pc is): 192.168.0.1
Op de internet pc installeer je 1 van bovengenoemde pakketjes. Vergeet op de drie pc's niet de DNS in te stellen. (die van je provider dus, is het makkelijkst.)
Je kan dit ook allemaal met DHCP doen, maar dat zou ik later maar een sproberen...
Dit is trouwens erg basic shit, staat ook allemaal in de FAQ...
Desalnietemin: suc6
de dochter moet kunnen internetten(win95) de host pc moet ook gewoon kunnen internetten(win98)
ik dacht dat het makkelijk was met 3 nic's maar uit replies van een hoop tweakers blijkt dat dus niet....nu heb ik een hub je geregeld
volgens mij hoeft er in de host pc nu maar 2 nic's te zitten...(1 voor chello en 1 naar de hub)
wat moet ik nu vervolgens configureren in winroute om re kunnen internetten via het netwerkje?????
THX IN A.