Wachtwoord op sites

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Ik heb niet kunnen zoeken omdat de search een beetje raar deed...

Mijn vraag is hoe ik het beste een secure omgeving kan maken op een website... Ik wil dus logins maken voor mensen die daar dus alleen toegang tot mogen hebben.

Kan iemand me vertellen wat de beste mogelijkheid is. Ik wil het dus ook zo veilig mogelijk hebben...

alvast bedankt... ;)

ps. Ik wil niet dat je een rare popup krijgt, dus niet van die onproffecionele scriptjes plz :)

Some things can not happen until they happen...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:39
Op maandag 12 november 2001 10:41 schreef Soef het volgende:
Ik heb niet kunnen zoeken omdat de search een beetje raar deed...

Mijn vraag is hoe ik het beste een secure omgeving kan maken op een website... Ik wil dus logins maken voor mensen die daar dus alleen toegang tot mogen hebben.

Kan iemand me vertellen wat de beste mogelijkheid is. Ik wil het dus ook zo veilig mogelijk hebben...

alvast bedankt... ;)

ps. Ik wil niet dat je een rare popup krijgt, dus niet van die onproffecionele scriptjes plz :)
Als je apache hebt kun je het met de .HTACCESS methode maken, krijg je een windows logon schermpje. Zoek met Google maar eens op "HTAccess".

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 10:50 schreef MetHod het volgende:

[..]

Als je apache hebt kun je het met de .HTACCESS methode maken, krijg je een windows logon schermpje. Zoek met Google maar eens op "HTAccess".
das nog is een idee, ik kijk het ff door wat het allemaal precies inhoud. Als ik hulp nodig heb weet ik je te vinden :7

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:39
Op maandag 12 november 2001 11:00 schreef Soef het volgende:

[..]

das nog is een idee, ik kijk het ff door wat het allemaal precies inhoud. Als ik hulp nodig heb weet ik je te vinden :7
'k Heb het gister nog gedaan, aan de hand van een handleiding die ik vond via Google. Je moet wel Telnet toegang hebben tot je webruimte, en je zal met ChMod de rechten juist moeten zetten voor de .htaccess en de .htpasswd. Suc6 :)

Verwijderd

Apache: Htacess + htpasw ( www.google.com)
Other : Mysql + php login... (www.phpfreakz.net)

Javascript: Kan maar is makkelijk te omzeilen
Html: kan volgens mij niet...

Suc6

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Op maandag 12 november 2001 11:02 schreef GODZILLA2001 het volgende:
Other : Mysql + php login... (www.phpfreakz.net)
Let hierbij wel op als je dat artikel leest dat je niet $login = 1; gebruikt ofzo, want da's ERG makkelijk te omzeilen. Gebruik dan een object, bijv. $admin -> login = 1;

Meer over de veiligheid van dit systeem kun je lezen in de comments onder het artikel.

Succes ;)

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 00:03
Op maandag 12 november 2001 11:02 schreef GODZILLA2001 het volgende:

Javascript: Kan maar is makkelijk te omzeilen
Een clïent site oplossing voor veilige wachtwoorden? Zonder enige vorm van (goeie en betrouwbare) encryptie? Lijkt me niet echt verstandig he....
Html: kan volgens mij niet...
Inderdaad

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Ik ben nu bezig met HTacces...ik snap er nog weinig van, ik vind Tutorials. Daar hebben ze het over die .htaccess files enzo.

- Waar moet ik die maken? Is daar Apache voor nodig?
- Wie kan me telnetten uitleggen? Is daar een programma voor nodig?

Verwijderd

Wat is er mis met een:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ($wachtwoord == '1234') {
echo "je bent ingelogd...";
} else {
echo "pak je spullen maar";
}
?>

Ik zie dit altijd als een redelijk dicht systeempje, omdat mensen je php file toch niet kunnen bekijken!?
Of is dit systeem makkelijk te kraken? Zo ja, kan iemand me uitleggen hoe? Ben benieuwd :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Tussen deze topics vind je vast en zeker je antwoord:Nog een stukje over .htacces: http://www.widexs.nl/help/index.cgi?action=detail&id=22

Slotje is niks ten onrechte van jou; er zijn inderdaad wat problemen met de search :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.