specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Ja dit ken tot 66mhz ken je zonder koeler op een 486
Na 66mhz verbrand je je jatten aan zo'n ding
Na 66mhz verbrand je je jatten aan zo'n ding
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Moet kunnen lijkt me.
Maar mag ik vragen waarom je het wil? De voeding in je kast maakt toch ook nog herrie? Ik weet dat de lagere kloksnelheden zowiezo geen koeler hadden (althans die van mij niet, dacht ik)
Met een goed koelelement en een goeie geleidende pasta er tussen moet het vast wel kunnen zonder actieve koeling.
Maar mag ik vragen waarom je het wil? De voeding in je kast maakt toch ook nog herrie? Ik weet dat de lagere kloksnelheden zowiezo geen koeler hadden (althans die van mij niet, dacht ik)
Met een goed koelelement en een goeie geleidende pasta er tussen moet het vast wel kunnen zonder actieve koeling.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
mijn koelertje maakt meer herrie dan me voeding dus koelertje wil ik eruit zodat het nog rustiger is.
de koeler heeft een diameter van 4cm ongeveer en de koelvinnen zijn een halve cm hoog
dat is dus klein
Bij mij op de zaak hebben we zelfs p233 zonder koeler lopen gaat ook perfect (wel hele grote koelvinnen)
de koeler heeft een diameter van 4cm ongeveer en de koelvinnen zijn een halve cm hoog
dat is dus klein
Bij mij op de zaak hebben we zelfs p233 zonder koeler lopen gaat ook perfect (wel hele grote koelvinnen)
edit:
hij draait op 33mhz
hij draait op 33mhz
specs | specs server
Vind gewoon een heeeeel groot koelblok en plak die erop vast met thermal glue! Dan moet het wel lukken denk ik.
misschien downclocken tot 50 mhz ofzo?
of er een dikke koelblok opgooien
(of waterkoeling
)
of er een dikke koelblok opgooien
(of waterkoeling
kan mijn pc overclocken als ik wil maar dan loopt hij meteen vast dus laat hem lakker zo staan
waterkoeling vind ik persoonlijk overkill
waterkoeling vind ik persoonlijk overkill
specs | specs server
486 kun je gewoon passief koelen..
Het makkelijkst lijkt me om gewoon ergens een oude koeler te vinden, en zonder fan aan te sluiten.. Moet wel goed gaan..
als je een beetje handig bent, pak dan gewoon een socket7 koelblok, of een koelblok van een oude celeron ofzo, en probeer die te monteren.. dan heb je zeker genoeg koeloppervlak! (misschien gewoon op de proc lijmen, als je hem niet anders kunt monteren!?)
Het makkelijkst lijkt me om gewoon ergens een oude koeler te vinden, en zonder fan aan te sluiten.. Moet wel goed gaan..
als je een beetje handig bent, pak dan gewoon een socket7 koelblok, of een koelblok van een oude celeron ofzo, en probeer die te monteren.. dan heb je zeker genoeg koeloppervlak! (misschien gewoon op de proc lijmen, als je hem niet anders kunt monteren!?)
Er zit nu een koelblok op die ongeveer even groot is als de proc zelf en de hoogte van de koevinnen is nu 2cm.
is dit genoeg om hjem te koelen
p.s. dit koelblok heeft altijd een 486 66mhz perfect gekoeld
Ik denk trouwens dat de processor niet echt belast word want het enige wat ik doe is internet doorsturen en downloaden (zijn nu niet echt zwaar belastende taken)
Ik heb ook goeie netwerkkaarten erin zitten dus die vragen ook niet zoveel (een intel 100 pro en een 3com 10mbit)
is dit genoeg om hjem te koelen
p.s. dit koelblok heeft altijd een 486 66mhz perfect gekoeld
Ik denk trouwens dat de processor niet echt belast word want het enige wat ik doe is internet doorsturen en downloaden (zijn nu niet echt zwaar belastende taken)
Ik heb ook goeie netwerkkaarten erin zitten dus die vragen ook niet zoveel (een intel 100 pro en een 3com 10mbit)
specs | specs server
ik heb hem nu met dat nieuwe koelblok draaien, na de een defrag van mijn hd kon ik het koelblok gewoon beethouden (dit lijkt mij wel goed)
specs | specs server
Pagina: 1