Toon posts:

Vreemd probleem met Yamaha RX-V800

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakerts,
Sinds afgelopen zaterdag is er iets vreemds aan de hand met mijn Yamaha Receiver.
Bij het bekijken van een DVD gaat de receiver in standby na ongeveer anderhalf uur.

Mijn setup is:
Yamaha RX-V800 receiver
Marantz DV4100OSE DVD-speler
KEF KHT 2005 AV speakerpakket
Ixos bekabeling

Het ligt niet aan de DVD speler, dit heb ik al gecontroleerd. De speakerkabels maken ook nergens kortsluiting.
Een CD doet het gewoon (ongeveer 74 minuten dat wel) en de radio doet het ook gewoon. Wat kan er aan de hand zijn ?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Heb je achterop de schakelaar goed gezet waarmee je de weerstand van je speakers aangeeft ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Misschien wordt hij te warm ?
En sluit hij zichzelf af ?
Ik weet dat als je sluiting maakt in mijn receiver, dat er dan heel groot protect komt te staan en dat hij zichzelf dan ook uitzet.

Maar sluiting lijkt me niet logisch, want dan moet hij dat meteen doen, en niet na 90 minuten.

Heb je niet zo'n modus erin zitten dat hij automatisch uitschakelt na een bepaalde tijd ? Een timer als het ware, zit ook op een hoop tv's..

Gebruikte ik vroeger altijd.. omdat ik met de tv in slaap viel.. dan zette ik hem gewoon op 2 uur. En dan ging hij vanzelf uit..

Maar als het dat niet is, zou ik toch eens gaan denken aan oververhitting.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 10:39 schreef JT het volgende:
Heb je achterop de schakelaar goed gezet waarmee je de weerstand van je speakers aangeeft ?
Weerstand schakelaar staat op 8 ohm.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 11:21 schreef tbusquet het volgende:
Misschien wordt hij te warm ?
En sluit hij zichzelf af ?
Ik weet dat als je sluiting maakt in mijn receiver, dat er dan heel groot protect komt te staan en dat hij zichzelf dan ook uitzet.

Maar sluiting lijkt me niet logisch, want dan moet hij dat meteen doen, en niet na 90 minuten.

Heb je niet zo'n modus erin zitten dat hij automatisch uitschakelt na een bepaalde tijd ? Een timer als het ware, zit ook op een hoop tv's..

Gebruikte ik vroeger altijd.. omdat ik met de tv in slaap viel.. dan zette ik hem gewoon op 2 uur. En dan ging hij vanzelf uit..

Maar als het dat niet is, zou ik toch eens gaan denken aan oververhitting.
De receiver wordt volgens mij niet warm. Het heeft volgens mij inderdaad met een soort beveiiging te maken. Ik ga even googlen.

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 11:40 schreef Tuan_Besar het volgende:

[..]

Weerstand schakelaar staat op 8 ohm.
Probeer het eens op een lagere impedantie, is meestal stabieler.
Pagina: 1