Toon posts:

[vb] ADO access column

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in Visual Basic met ADO in een access database een column property wijzigen.

Het is de bedoeling dat ik van een column in een access database de Allow Zero Length op False zet (die staat nu op true).
Dit moet echter in Visual Basic gebeuren.
Ik heb al geprobeert met
connection.Execute("Alter table Alter Column [kolumnnaam, property, NULL")
Dit werkt wel met een SQL database maar dus niet met een access database.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb al op msdn gezocht maar daar word ik niet veel wijzer van.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:53

Greyfox

MSX rulez

Als je een SQL-statement gebruikt en die execute, moet dit volgens mij gewoon werken hoor.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Topicstarter
nope ik heb het al geprobeert, hij geeft dan geen error aan maar hij veranderd ook niets.

Ook als je in access bij de queries naar de SQL view gaat werkt die ook niet.

nou heb ik wel het volgende al gevonden.
Dim objRec as New ADODB.Recordset

ObjRec.Fields.Append "Name", adVarChar, 25, adFldMayBeNull
Deze werkt ook maar die kan niet gebruikt worden in een open recordset. Hij maakt er dus een collectie van, maar hoe kun je die collectie daarna doorvoeren in de database?

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Met die code maak je een losse recordset aan met bepaalde attributen en properties.
Als die overeen komt met een tabel, kun je 'Update' aanroepen. Helaas is dat hier niet het geval, dus heb je hier in dit geval niets aan.

MSX 2 rulez more

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Ik heb zelf ff wat testjes gedaan, maar ik kreeg het ook niet direct voor elkaar.
Wellicht dat het niet kan via Access.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Ik weet wel dat Access een eigen SQL standaard gebruikt. Een aantal dingen (zoals het hernoemen van een kolom) zijn ook niet mogelijk, via SQL. Mischien kan dit ook niet via SQL, of mischien via een alternatieve syntax. Mischien staat er iets in de MSDN :?
Pagina: 1