Toon posts:

Lage 3dmark2001

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eigenlijk niet precies of zoiets als dit mag maar zie anders vanzelf wel een slotje ;)

Van mijn benchmark, moet ik wel bij zeggen dat ik dit gedraait heb terwijl er enkele dingen open stonden, maar als ik direct na een boot van het systeem 3dmark2001 draai dan heeft ie nog maar 5600 a 5700 :'(
Project Name My Benchmark

Operating System Microsoft Windows 2000
DirectX Version 8.00

Mobo Manufacturer MSI
Mobo Model MS-6380

CPU AMD Athlon(tm) Processor 1466 Mhz
FSB 133 MHz

3D Accelerator NVIDIA GeForce3
Graphics Chipset NVIDIA GeForce3
Driver Version 6.13.10.2280
Video Memory 64 MB

Resolution 1024x768 32bit
Texture Format Compressed
FSAA Disabled
Z-Buffer Depth 24bit
Frame Buffer Double
Rendering Pipeline D3D Pure Hardware T&L

3DMark Result 5100 3D marks

Game 1 Car Chase - Low Detail 75.9 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 26.6 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 84.6 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 47.8 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 75.3 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 32.8 FPS
Game 4 Nature 29.0 FPS

Fill Rate (Single-Texturing) 648.3 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1331.1 MTexels/s

High Polygon Count (1 light) 15.7 MTriangles/s
High Polygon Count (8 lights) 3.1 MTriangles/s

Environment Bump Mapping 99.2 FPS
DOT3 Bump Mapping 103.7 FPS

Vertex Shader Speed 41.0 FPS
Pixel Shader Speed 73.7 FPS
Point Sprite Speed 14.8 MSprites/s
Wil/kan iemand mij helpen om deze score hoger te krijgen, heb geen idee wat het kan zijn, misschien iets in het bios, ik heb de laatste via 4 in drivers 4.35

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

De meesten testen in 16-bit. GeForce kaarten blijken enorm veel beter te presteren in 16-bit.

Kijk eens na of je AGP bus op AGP 4x staat. Vaak staat die op slechts 2x, en bij VIA's soms ook wel eens op 1x.

Installeer de DirectX 8.1 final.

3DMark2001 heeft al regelmatig laten blijken dat het sterk SSE-optimized is. Dat betekent dat een Intel Pentium III/IV processor en een AthlonXP op die bench veel beter presteren.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de directx 8.1, als ik dxdiag uitvoer staat het er toch echt.

agp bus stond op auto, heb ik voor de aardigheid op 4x gezet en nog steeds dezelfde results.

Het zijn de defaults settings die ik altijd gebruik met 3dmark, en heb ze wat vergeleken op madonion.com en daar bleek dat een ssortgelijk systeem als die van mij maar dan met een athlon 1100 mhz processor al hoger zat dan 6000

Maar die gasten zullen hun videokaart misschien wel overgeclockt hebben, dan kun je volgens mij niet zien op madonion, en ik vind mijn geforce 3 wat te duur daarvoor :P

Verwijderd

De score die je zou moeten halen moet rond de 6500 liggen, 5600 is te laag

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Probeer toch eens 1024*768@16bits te draaien, dan kan ik er wat meer over zeggen.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 11:47 schreef dutchrups het volgende:
Probeer toch eens 1024*768@16bits te draaien, dan kan ik er wat meer over zeggen.... :)
Ok, ik edit de post zo wel even

Ik test telkens na een reboot default settings vanochtend: 5803 (die test die hierboven staat 5100, had ik ondertussen el gei.net en spellen gedaan enz.)

en het rare is dat ik net default settings heb gedaan maar dan 1024x768x16 en dan haal ikke 5854 :?

Maar onderstaande reacties nog gelezen en misschien is het inderdaad wel een normale score, vergeleken met de waarschijnlijke overclockers ;)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
16 bit? wat een onzin, als mensen 3dmark
scores opgeven is dat doorgaans de default
benchmark, dus 1024*768*32, maar ik vind dat
je niet moet klagen, 5700 punten, daar kan ik
alleen maar van dromen :9~

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 11:47 schreef dutchrups het volgende:
Dat is niet eerlijk. Iedereen benchmarkt op default. Anders kan je nooit de scores met elkaar vergelijken.

They made me do it.

• apa

apa

Correctie: iedereen zou moeten testen op de default settings! Dat gebeurt zeker niet altijd! Je mag er zeker van zijn dat veel mensen testen op 16 bit enkel maar om te tonen wat voor een hoge score ze halen met 3DMark!!

Ohja, nog een tip: voor 3DMark is het best dat je Vertical Synch van je drivers AF zet! Dat scheelt ook wel een hoop performance. Het resultaat daarvan is dat je af en toe de indruk hebt dat je 2 beelden op je scherm krijgt en dat er 1 bovenaan begint te tekenen en naar beneden toe evolueert over het oudere beeld... Een beetje raar om uit te leggen, maar je zult het wel zien. Dat komt door verschillen in je FPS en de refresh-rate van je beeld.

edit:
Effe ter vergelijking: ik krijg met mijn systeem (zie sig) een score van 1739 in 3DMark2001... Da's dus zonder overklokken. Ik draai Win2k, DetonatorXP 21.8 en DirectX 8.0. Er zijn wel een stuk of 5 testen die bij mij niet draaien: nature en een aantal image-quality testen.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 11:55 schreef apa het volgende:
Correctie: iedereen zou moeten testen op de default settings! Dat gebeurt zeker niet altijd! Je mag er zeker van zijn dat veel mensen testen op 16 bit enkel maar om te tonen wat voor een hoge score ze halen met 3DMark!!

Ohja, nog een tip: voor 3DMark is het best dat je Vertical Synch van je drivers AF zet! Dat scheelt ook wel een hoop performance. Het resultaat daarvan is dat je af en toe de indruk hebt dat je 2 beelden op je scherm krijgt en dat er 1 bovenaan begint te tekenen en naar beneden toe evolueert over het oudere beeld... Een beetje raar om uit te leggen, maar je zult het wel zien. Dat komt door verschillen in je FPS en de refresh-rate van je beeld.
Het ene beeld begint terwijl de andere nog niet is afgetekend :)

They made me do it.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
die score die jij haalt is in orde. wat je zelf al zegt heb je die kaart niet overklokt, heb je je geheugen timings aan gepast? optimal/strong settings? cas2? 4-way interleaving aan? agp 4x etc etc?. ik denk het niet. we zitten hier op tweakers dus iedereen heeft zijn systeem opgefokt, en dan krijg je hoge scores ja. een hoop mensen blaaten altijd van ey das veel te weinig je zou wel 6300 moeten halen ipv 5800 maar dat slaat nergens op. jij gaat dan denken van hoe ken da nou, terwijl het gewoon komt omdat die gasten alles getweaked hebben /sneller mobo en jij niet. toen ik met mijn radeon 5800 en vroeger met mijn gf mx 3dmark voor het eerst draaide zonder snelle settings / juiste drivers haalde ik ook 1000/2000 punten minder dan ik nu haal.

als je nou onder de 3000 haalt dan is er echt iets mis, maar die score van jouw is prima en ligt gewoon aan je overige hardware instellingen.

• apa

apa

Het ene beeld begint terwijl de andere nog niet is afgetekend
Dat is inderdaad de indruk dat het geeft, maar eigenlijk is dat niet zo hoor! Je kanon (in je monitor ;)) gaat immers continu van links naar rechts over iedere horizontale lijn en van boven naar onder. Pas als die onderaan is aangekomen, begint 'm aan het nieuwe beeld, beginnend van bovenaan.

edit:
Smoothy: ja, maar toch is het technisch zo dat je kanon altijd hetzelfde doet: dus hij hertekent niet het nieuwe beeld over het oude. Wat er is, is dat de kanon, terwijl die van boven naar beneden gaat, ineens een ander beeld moet tonen. Dat betekent dat die dus een stuk van het "oude" beeld niet zal tekenen en met het nieuwe beeld verdergaat.

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 11:59 schreef apa het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de indruk dat het geeft, maar eigenlijk is dat niet zo hoor! Je kanon (in je monitor ;)) gaat immers continu van links naar rechts over iedere horizontale lijn en van boven naar onder. Pas als die onderaan is aangekomen, begint 'm aan het nieuwe beeld, beginnend van bovenaan.
http://www.3dgaming.com/fps/techshop/glossary/vsync.htm :)

They made me do it.

Pagina: 1