Info linkbuilder FMS 2

Pagina: 1
Acties:

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van een familielid een hub, 3Com Linkbuilder FMS 2 gekregen. Maar doordat die hub in een bedrijfsnertwerk zat, heb ik er geen boekjes oid bij, wie kan mij verder helpen met info over dit ding??
Met name over aansluitingen enzo.
Heb al op de site van 3Com gekeken, maar kon niks vinden :'(

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

LinkBuilder FMS2 is een aanduiding van een hele familie hubs en switches van 3Com, dus wat je nu precies hebt is niet echt duidelijk.

Probeer eens : 3Com Support Site
want 3Com verbergt tegenwoordig de documentatie en drivers voor de antiek-collectie.

Maar wat je gewoonlijk aantreft aan de voorkant van een 10 Mbps hub :
12 of 24 UTP-poorten. Deze zijn MDI-X, wat betekent dat je er een netwerk-kaart op kan aansluiten met een recht-toe-recht-aan kabeltje, de hoogst genummerde kan meestal met een schakelaartje worden omgetoverd tot een MDI, dan kun je met een recht-toe-recht-aan kabeltje er een andere hub op aansluiten.

Wat je gewoonlijk aantreft aan de achterkant :
1 * vierkant plastic blok met dikke gaten : connector voor 3Com-specifieke UPS.
1 * 15-polige connector, lijkt op een joystick-aansluiting, maar dan met schuif-lipje : AUI, aansluiting voor dikke coax, of m.b.v. externe transceiver andere Ethernet-vormen.
2 * 50-polige connector, lijkt op high-density SCSI-2 connector : stacking-aansluiting, met een kabeltje kun je meerdere hubs (tot 8 toe) zich als een enkele grote laten gedragen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Topicstarter
Bedankt alvast :)

Zal op die site nog wel even verder pluizen.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
ook wel handig: in dit soort hubs kan een aparte management module insteekkaart gezet worden. default user/password = security/security

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|