Toon posts:

Problemen met mobo (SIS 5595)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem hier staan die niet lekker functioneerd. Nu heb ik in de bios de Bus snelheid van 66Mhz naar 100 Mhz gezet. De 433 Mhz Celeron processor werd toen ineens 650 Mhz. Ik dacht laat ik eens kijken of de PC hier moeilijk overdoet. Na de computer geherstart te hebben doet deze ineens helemaal niks meer. Ik hoor wel de ventilator van de processor draaien waar voor de rest doet ie niks meer. Ik krijg geen beeld (deze word niet ge-activeerd) meer dus ik kan ook in mijn bios deze instellingen niet terugzetten.

Het gaat om een moederbord van het merk SIS met de 5595 chipset.

Ik heb de processor er al afgehad, het baterijtje al ff verwijderd en de RODE jumper verzet ( ik hoorde dat je het MB hiermee kunt resetten. Tot heden geen wijziging.

HIJ DOET GEWOON NIETS MEER. :?

Weet iemand wat ik nog meer kan proberen ??

Verwijderd

Je zag toevallig geen witachtige flits in je monitor?

(if so= :'( ....)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, je hoort dat ie wil opstarten maar aleen de vin, cd-rom en de floppydrive doen het.:?

Verwijderd

Misschien processor dood :?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
je cpu kan het niet aan stel de jumpers op je moederbord bij (kijk in de handleiding van je mobo) of reset je cmos.

Verwijderd

Kan je je CPU misschien nog wel handmatig instellen met jumpers??

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 1:
Ik heb dus geen handleiding van het Moederboard :(

Probleem 2:
Hoe kan ik het moederbord reseten :?

Verwijderd

tja... van zo'n DIEHARD OC actie kan je niet anders verwacten |:(

een celeron draait op 66 Mhz bus en niet op 100 Mhz, daarbij komt...

je AGP bus divider is ingesteld op 1/1 dat betekend -> die loopt op 66 Mhz
jij verandert je FSB van 66 naar 100 en je AGP divider staat nog op 1/1 dus jouw AGP bus loopt dan ook op 100 Mhz en dat vindt je AGP kaart helemaal niet fijn.

dus wat er kapot is :? maar wel een heleboel dat is voor jouw dus :'( :'( :(

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo'n mobo waar alles onboard draaid :'(

Verwijderd

Zoek es op Internet naar je moederbord, is vaak wel een handleiding van te vinden, bv. op site van fabrikant van je Mobo. Tenminste als je nog een andere Internet PC hebt :?

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik ook maar SIS heeft dat dus weer niet :(

Weet iemand een andere site waar ik deze info kan vinden :?

Verwijderd

Zoek is in een of ander zoekprog naar je moederbordtype of chipsetnr.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je een Mobo of processor opblazen met het wijzigen van de Bussnelheid.

Theoretisch zou die dan toch standaard weer met de bios moeten komen dat het niet kan. ( die 100 Mhz) :?

Verwijderd

Topicstarter
Dit vond ik op het web:

Er staat niks over 100 Mhz :'(

5595 South Bridge

208-pin PQFP package, 0.5V CMOS
PCI-to-ISA bridge
ACPI 1.0 and APM 1.2 compliant
Suspend-to-RAM and suspend-to-disk supported
USB interface, 2 ports
SB link and I²C serial bus supported
ISA bus interface, IRQ and DMA controller, timer, real time clock and keyboard and PS/2 mouse controller
Voltage (5x), temperature (1x) and fan (2x) monitoring capability
Support for real time clock and LAN wake up
Jumperless CPU core frequency setting supported

The data sounds promising. Integrating the keyboard controller saves costs and room on the motherboard. The memory controller also supports EDO and even FPM memory which does only work in case of 66 MHz FSB, but leaves open all paths of equipping memory. I would really like to see a Pentium II motherboard offering the option of clocking the main memory asynchronously to run the Pentium II over 333 MHz at 66 MHz memory clock. As you've seen in our review regarding the AMD K6-2's performance at different bus and memory speeds, the most performance relevant factor is the L2 cache speed, not the memory clock speed. The same applies to Slot-1 CPUs. Only the "old" Celeron without L2 cache would lose performance considerably, but for Pentium II users such an option would be great.

Verwijderd

ik wil niet gaan hammeren o het prob, maar als je in een keer van 66 naar 100 Mhz gaat is NIET goed...

en de meeste hardware vind zoiets niet fijn en de AGP kaart al helemaal niet.

als je dan ook nog eens SD-ram hebt dat op 66 Mhz draait is het probleem nog groter aangezien deze nu ook nog kapot kan zijn.

ff voor de goeie orde...
mogelijk kapot : videokaart, RAM, proc(???)

je moederbord heeft een instelling voor 100 FSB dus deze is mogelijk nog heel (???) maar verwacht er niet te veel van :'(

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 09:58 schreef Mauce325 het volgende:
Kun je een Mobo of processor opblazen met het wijzigen van de Bussnelheid.

Theoretisch zou die dan toch standaard weer met de bios moeten komen dat het niet kan. ( die 100 Mhz) :?
Ik geloof als ie niet gelocked is dat het dan wel kan...

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Moederbord resetten: jumpertje of misschien nog wel beter in jouw geval, op het moederbord zit een batterijtje deze even eruithalen(+/- 5 minuten) dan weer terugzetten.

Misschien dat dit nog wil helpen.

Succes

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
I pretty fu**ed up, I'll think :'(

Verwijderd

Topicstarter
HIJ DOET HET WEER.

THNX FOLKS

Ik kan weer ademen, Was namelijk niet mijn PC :D

Verwijderd

Wat was het probleem??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de processor en het batarijtje losgekoppeld. Aangezet. (deed Niks) uitgezet. 5 min. gewacht. Ram eruit.

Na 5 min. Alles weer aangesloten en waarempel. Alleen mijn bios was 100% standaard. ( ook weer 66 Mhz)

Nu aan het opstarten en alles functioneerd weer :?

Ik ben allang weer blij.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

*D *D *D

Nu alleen nog instellingen e.d veranderen als je de handleiding hebt of je verdiept heb in hetgene wat je gaat doen.
Dan heb je in ieder geval iets op papier om op terug te vallen op het moment dat het niet lukt.
En anders zijn wij er nog *D

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

moved HA >> PMG

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toch wel een fijn idee ;)

Verwijderd

moved HA >> PMG

en

topictitel aangepast:
"Moederbord Probs" >> "Problemen met mobo (SIS 5595)"

Verwijderd

moved HA >> PMG

en

topictitel aangepast:
"Moederbord Probs" >> "Problemen met mobo (SIS 5595)"

Verwijderd

Ja, duhh :)
Jouw Celeron heeft een bussnelheid van max 66mhz.
Je kan het probleem oplossen door dus een bios reset te geven. Ofwel door jumper verwisseling. Anders moet je even je bios batterij eruit halen en er weer in doen. Werkte bij mij ook goed :)
Pagina: 1