Toon posts:

Beste aansluiten IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen als ik 2 hd's heb, een dvd en een brander wat dan de beste aansluiting is.
Hd's master en cd's op slave
of 1 hd en brander op master en andere hd + dvd op slave

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45
De 2 HD op IDE0 (waarvan je snelste MASTER is) en je brander en DVD op IDE1 (waarvan je brander MASTER is en je DVD SLAVE)

:)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Topicstarter
Als je hem zo aansluit kan je dan ook on-fly branden? geeft hij dan geen error?

Verwijderd

Je kunt dan wel on-the-fly branden, maar dit is niet aan te raden, omdat nu alle data heen en weer door hetzelfde kabeltje moeten. Nero waarschuwt hier zelfs voor. Succes!!

Verwijderd

je hdd met je OS natuurlijk op primary master :)

als je cd's wilt overbranden moet je NIET je dvd en brander op één IDE kanaal. en qua je 2e hdd maakt nix uit dus...

primary IDE
Master -> HDD 1
Slave -> DVD

Secondary IDE
Master -> HDD 2
Slave -> Brander

HDD 2 en Brander mogen ook nog worden omgedraaid, maar dit is wel de beste setup zo :)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:26
Ja prima lijkt mij ook het beste vergeet niet je jumpers in te stellen :)

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga zo gelijk aan de slag.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op maandag 12 november 2001 09:27 schreef mad_maxz het volgende:
je hdd met je OS natuurlijk op primary master :)

als je cd's wilt overbranden moet je NIET je dvd en brander op één IDE kanaal. en qua je 2e hdd maakt nix uit dus...

primary IDE
Master -> HDD 1
Slave -> DVD

Secondary IDE
Master -> HDD 2
Slave -> Brander

HDD 2 en Brander mogen ook nog worden omgedraaid, maar dit is wel de beste setup zo :)
Dit is volgens mij niet ideaal. Dit omdat je HDD1 een langzamere snelheid draait door je DVD en je HDD2 langzamer door je brander.

Correct me if i am wrong.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

jaja ok ok :) de beste oplossing is nog alles op ÉÉN ide kanaal, maar ja het mobo heeft er maar 2 met ieder 2 aansluiten :'(

dus dan blijft dit de beste oplossing voor het 'probleem'

het klopt dat je HDD nadelig wordt beïnvloed door je DVD maar dat is minimaal en nix aan te doen...

nou ja je kan er een IDE kaart bijkopen met 2 xtra IDE kanalen en alles op een eigen kanaal >:)

Verwijderd

Topicstarter
kan je die extra ide kaartjes gewoon bestellen? zo ja waar dan? via de pricewatch?

Verwijderd

uiteraard gewoon ff kijken bij de PriceWatch en kijken bij I/O controllers

heb zelf ook een xtra IDE kaartje (zie signature) een Promise U100TX2 en dat werkt goed... :7

inprincipe is ieder IDE kaartje geschikt gewoon ff kijken naar IDE controller, maar wel kijken wat voor één dat is niet dat je een Raid controller of SCSI controller hebt :)
want dat moet je niet hebben

Verwijderd

moved HA >> OM

Verwijderd

Of overgaan op SCSI. Is wel duurder, maar daar krijg je ook betere kwaliteit voor terug.

Wil je bij IDE blijven, dan kun kun je het beste je 2 HDD's op IDE0 zetten en de rest op IDE1. Op die manier krijg je de beste prestaties.

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 09:26 schreef nicoprevoo het volgende:
Je kunt dan wel on-the-fly branden, maar dit is niet aan te raden, omdat nu alle data heen en weer door hetzelfde kabeltje moeten. Nero waarschuwt hier zelfs voor. Succes!!
err... klopt dit wel :?
Pagina: 1