Ik wil een laptop kopen en nu heb ik de keuze uit een Ati Rage Mobility M1 met 8 Mb dedicated geheugen of een VIA KN133 met geintegreerde Savage PRO met 16 mb shared geheugen. Welke van de twee zou nu sneller zijn???
ik denk die met 16 Mb ook al is dat van je RAM afgesnoept zal ie wel sneller en werken simpel omdat het meer is op een laptop doe je denk ik geen 3d gaming of zo dus zou die 16 ook ruim moeten zijn
Die 8 mb is trouwens ook prima voor alleen office werk en zo voordeel daarvan is weer dat je dan je volle ram geheugen tot beschiking houd
Die 8 mb is trouwens ook prima voor alleen office werk en zo voordeel daarvan is weer dat je dan je volle ram geheugen tot beschiking houd
Sommige mensen....
Savage4 is alweer de nodige jaartjes oud, maar de ATi kaart is nog ouder. Die 16MB shared kan je ook terugbrengen naar 8MB voor zover ik het weet.
KN133 zit wel goed qua driversupport op dit moment. Tis een van de VIA paradepaardjes, dus drivers komen er nog wel voor.
KN133 zit wel goed qua driversupport op dit moment. Tis een van de VIA paradepaardjes, dus drivers komen er nog wel voor.
Maar mij gaat het erom welke van de twee sneller is in 3d de savage of de rage mobility
Verwijderd
http://www.reactorcritical.com/review-xpert2000/review-xpert2000.shtml
kijk hier maar eens.....
Ik weet het dat het voor pc's is ,maar het geeft een indecatie over het verschil tussen ATI en S3.
Ik zou voor de S3 gaan.
kijk hier maar eens.....
Ik weet het dat het voor pc's is ,maar het geeft een indecatie over het verschil tussen ATI en S3.
Ik zou voor de S3 gaan.
Verwijderd
Ik heb zelf een S3-savage IX in mn laptop zitten en ik heb op de site(s) van VIA nog geen drivers kunnen vinden.
En aangezien de link op t.net ook dood is heb ik nog steeds drivers die meer dan 1 jaar oud zijn.
Van mijn part is S3 dus supergay en zou ik die zeker niet nemen. (ikzelf nooit meer iig)
En aangezien de link op t.net ook dood is heb ik nog steeds drivers die meer dan 1 jaar oud zijn.
Van mijn part is S3 dus supergay en zou ik die zeker niet nemen. (ikzelf nooit meer iig)
Verwijderd
ik heb ff [laptop] in je topictitel erbij geplakt. Anders denkt er misschien iemand dat je een S3 virge in je normale pc wilt prikken ofzo
Verwijderd
beter ja.Op maandag 12 november 2001 18:10 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
ik heb ff [laptop] in je topictitel erbij geplakt. Anders denkt er misschien iemand dat je een S3 virge in je normale pc wilt prikken ofzo
Was ik vergeten bedankt sinterklaas!Op maandag 12 november 2001 18:10 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
De KN133 is een nieuwe geintegreerde chipset van VIA, volgens mij was het de SuperSavage. Hiervoor komen zowat om de twee weken nieuwe drivers voor uit, dus dat zit wel goed (op dit moment dan, kijk volgend jaar nog maar eens)
Verwijderd
nee ik zal de ati rage mobiel m1 nemen
omdat ik hem hier ook heb
en geloof het of niet maar ik kan gewoon maxpayne spelen en black en white zonder problemen (geen fouten in het beeld en goed speel baar zonder schokken .
je moet wel de 8mb versie hebben .
tja alleen is het beeld niet erg mooi met wat we gewend zijn .
de m1 is een een ati rage pro turbo kaart (64bit versie)
omdat ik hem hier ook heb
en geloof het of niet maar ik kan gewoon maxpayne spelen en black en white zonder problemen (geen fouten in het beeld en goed speel baar zonder schokken .
je moet wel de 8mb versie hebben .
tja alleen is het beeld niet erg mooi met wat we gewend zijn .
de m1 is een een ati rage pro turbo kaart (64bit versie)
ff vraagje: Heb jij ooit een Savage4 met goede drivers gezien? Ikke niet, wel eentje met drivers die daarbij in de buurt komen en das toch iets beter dan een ATi Rage.
De KN133 is zoals ik al zei een vrij recente chipset waar S3 echt om geeft. Kijk maar eens hoe vaak er ProSavage drivers uitkomen, das bijna net zo vaak als een nvidia detonator (waarbij je itt een detonator wel elke keer vooruit gaat)
De KN133 is zoals ik al zei een vrij recente chipset waar S3 echt om geeft. Kijk maar eens hoe vaak er ProSavage drivers uitkomen, das bijna net zo vaak als een nvidia detonator (waarbij je itt een detonator wel elke keer vooruit gaat)
hmmm het blijft een moeilijke vraag. Maar de M1 trekt me wel want die heeft 8 Mb geheugen en zit in veel laptops.
m1 van ati is zwaar bout en je kan er kwa gaming bijna helemaal niks mee. Ja je kan er een beetje 2d games mee spelen. Need fro speed 5 loopt in 640x480 met alles op ze laagst net soepel, quake draait er helemaal niet op dat kreng onder opengl niet werkt ik zou voor die savage gaan + minimaal 256 mb ram
Om eerlijk te zijn lijken ze me allebei boutOp dinsdag 13 november 2001 19:27 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
m1 van ati is zwaar bout en je kan er kwa gaming bijna helemaal niks mee. Ja je kan er een beetje 2d games mee spelen. Need fro speed 5 loopt in 640x480 met alles op ze laagst net soepel, quake draait er helemaal niet op dat kreng onder opengl niet werkt ik zou voor die savage gaan + minimaal 256 mb ram
kijk hier maar eens: http://www.tweakers.net/nieuws/17019?highlight=ProSavage]
Pagina: 1