Toon posts:

Ati 32 DDR / Ati 7500 / leadtek Ti. Welke nu???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... ik hoop genoeg gezocht te hebben, en weet inmiddels wel dat het alledrie geen slechte kaarten zijn, daarom is de keus lastig. Heb dus op zich genoeg afzonderlijke draadjes gezien over deze kaarten, maar geen vergelijking met elkaar, daarom deze vraag.

Hoe zit het bijvoorbeeld met het verschil van de Radeon 32DDR tov 7500 ? De een is radeon 2, de ander Radeon 1 maar nieuwer ? welke is nu beter ?
En overtreft de Ti de 7500 of vallen de verschillen wel mee ? (is de TV-out van de leadtek ook acceptabel ?)

Enfin.... van die dingen dus.

Mochten er ondanks mijn eerdere zoektocht toch al draadjes hierover zijn, dan zie ik die ook graag en geef daarom alvast een welgemeend sorry.

Verwijderd

Ik heb voor de ATI 7500 gekozen :)
Die krijg ik vrijdag binnen. Waarom ik voor de ATI ben gegaan kun je terug vinden bij artikelen over de GF2 Ti en over de ATI *D

Verwijderd

Kijk even hier:

[topic=309946/1/25]

Verwijderd

MeKnowHow,

Heb je dan al je KR7A ??
Nee lijkt me.

Dan had je toch best kunnen wachten met je
7500 ??

Maar goed, ik hoop dat je er veel plezier aan hebt.
Ik zit nog in dubio.

Ik denk dat ik een kaart in Moskou koop volgende maand.
Is meestal 25 a 30 % goedkoper dan NL. En ik ben er toch dan. Wie weet wel last van douane dan.

We zien wel.

Anyway ik vrees dat de Ati 7500 zwaar onderschat wordt, maw een goeie keus is.

Verwijderd

Topicstarter
mmm.. dank voor de verwijzingen (die had ik idd al gezien, en een hoop wijzer geworden)maar dat zijn dus andere kaart vergelijkingen, waar wel een hoop info instaat trouwens.

Ik puzzel voornamelijk een beetje met verschil tussen Radeon 32 en 7500 (afgezien van dus, volgens mij, het radeon 2 2n radeon 1 verschil...) 2 lijkt mij een logische betere keus, maar iedereen loopt ook nogal weg met de 7500.

Waarom dan dus !Wat maakt de 7500 beter (of niet) dan de 32 DDR ? (de tv- out misschien... of iets anders).
Welke van deze 2...(daarna dan maar weer de afweging maken met tussen die en een Titanium kaart)

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 12:16 schreef Klaas_Baas het volgende:
MeKnowHow,

Heb je dan al je KR7A ??
Nee lijkt me.

7500 ??

Maar goed, ik hoop dat je er veel plezier aan hebt.
Ik zit nog in dubio.

Ik denk dat ik een kaart in Moskou koop volgende maand.
Is meestal 25 a 30 % goedkoper dan NL. En ik ben er toch dan. Wie weet wel last van douane dan.

We zien wel.

Anyway ik vrees dat de Ati 7500 zwaar onderschat wordt, maw een goeie keus is.
Ik had kunnen wachten maar ik vind dat ik al lang genoeg heb gewacht :'( Zoals ik eerder zei ben ik maar teruggekomen op mijn beslissing (geen videokaart aanschaffen boven de fl 500,- ). Ik heb volste vertrouwen in de ATI 7500. De KR7 moet ik nog aanschaffen.
Je hoort het nog wel :)

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 08:57 schreef lost het volgende:
Hoe zit het bijvoorbeeld met het verschil van de Radeon 32DDR tov 7500 ? De een is radeon 2, de ander Radeon 1 maar nieuwer ? welke is nu beter ?
En overtreft de Ti de 7500 of vallen de verschillen wel mee ? (is de TV-out van de leadtek ook acceptabel ?)
Radeon DDR en 7500 zijn beide Radeon 1's. De 7500 is alleen aanzienlijk hoger geclockt. De 7500 heeft Hydravison, dus 2 monitoren en tv-out.

7500 en GF2Ti200 ontlopen elkaar weinig in snelheid.

De 2d kwaliteit van de radeonkaarten is over het algemeen beter.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 18:18 schreef Rednasius het volgende:

[..]

Radeon DDR en 7500 zijn beide Radeon 1's. De 7500 is alleen aanzienlijk hoger geclockt. De 7500 heeft Hydravison, dus 2 monitoren en tv-out.

7500 en GF2Ti200 ontlopen elkaar weinig in snelheid.

De 2d kwaliteit van de radeonkaarten is over het algemeen beter.
MEEN JE DAT ! Dan heb ik toch zitten slapen tijdens al die draadjes die aan mijn ogen voorbij trokken (stom zeg...).
Enfin, dan lijkt mij de keus uitvallen in het voordeel van de 7500, temeer dat ik op eniger termijn ook DVD via de TV wil gaan draaien (wat is de 32 DDR dan nog prijzig zeg!).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 12:16 schreef Klaas_Baas het volgende:
MeKnowHow,

Heb je dan al je KR7A ??
Nee lijkt me.

7500 ??
Wat begrijp ik hier niet aan... kan die 7500 niet op elk mobo ???

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:28 schreef lost het volgende:

[..]

Wat begrijp ik hier niet aan... kan die 7500 niet op elk mobo ???
Jawel alleen de Radeon in combinatie met een XP is dodelijk snel >:)

Verwijderd

Topicstarter
.... er wordt gelukkig vrij snel opgehelderd wat voor mij onduidelijk was (tussen de radeons dan), nu nog de keus met een Ti... wil iemand hier gewoon nog wat feiten vermelden, zonder dat het een wat wel / wat niet kaarten topic wordt, dan is alles tenminste een beetje compleet in dit topic, wat misschien ook voor anderen even snel verduidelijking kan opleveren ipv te zoeken naar de plussen en de minnen in lange discussie topics :) !

Dus: FEITEN over 7500 tov Ti (... barst maar los... :z )

(zie trouwens dat de Mpixel Fillrate 580 (7500) tegen 1000 (Ti) is.... speelt dit erg mee in beeldklwaliteit , snelheid enzo, of doet dit niet terzake bij een keuze ?)
Pagina: 1