RPM corrupt?

Pagina: 1
Acties:

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27
Laatst wilde ik een RPM uninstalleren, maar dat ging niet helemaal goed. Sindsdien krijg ik bij het installeren van een RPM de volgende foutmelding:

Segmentation fault

Ik kan nu geen RPM's meer (un)installeren. Hoe kan dit en hoe kan ik het weer oplossen? Ik gebruik RedHat 7.1 en andere programma's zoals package manager enzo werken ook niet meer... :(

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

rpm zélf even opnieuw installeren?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op maandag 12 november 2001 08:40 schreef wzzrd het volgende:
rpm zélf even opnieuw installeren?
Hoe???

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb je dit al geprobeerd?
rpm --rebuilddb

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op maandag 12 november 2001 11:40 schreef x-wolf het volgende:
rpm --rebuilddb
Je zou volgens mij geen seg fault moeten krijgen als er een foutje in je rpm db zit, hoor, maar het klinkt wel redelijk, gezien de omstandigheden waarin het probleem is ontstaan...

En hoe?
RPM pakketje opnieuw installeren vanaf je Roede Hoed cd of ftp? Ik gebruik geen RedHat, maar het lijkt me dat er mooie install tools zijn waarmee je packages installeert. Daarmee kun je dan ook rpm opnieuw installeren.

• -=Sentinel=-
Op maandag 12 november 2001 11:40 schreef x-wolf het volgende:
rpm --rebuilddb
Ja, dan begint ie een tijdje te pruttelen en eidingt met dezelfde fout: Segmentation fault

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• -=Sentinel=-
Op maandag 12 november 2001 12:20 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Je zou volgens mij geen seg fault moeten krijgen als er een foutje in je rpm db zit, hoor, maar het klinkt wel redelijk, gezien de omstandigheden waarin het probleem is ontstaan...

En hoe?
RPM pakketje opnieuw installeren vanaf je Roede Hoed cd of ftp? Ik gebruik geen RedHat, maar het lijkt me dat er mooie install tools zijn waarmee je packages installeert. Daarmee kun je dan ook rpm opnieuw installeren.
Sinds ik een fout heb in de console, crashen al mijn andere GUI-progjes ook. Ik denk dat die GUI-progjes gebruik maken van het colsole-progje...
Ik heb net ff bij www.rpm.org gekeken, en daar staat wel een .tar.gz file van de nieuwste versie. Ik compileer 'm wel opnieuw.

Verwijderd

En dan laat je ons natuurlijk even weten hoe het is afgelopen, om te voorkomen dat we voor eeuwig in het ongewisse zullen blijven over de ware toedracht van jouw problemen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lijkt er meer op dat je wat raars heb zitten vogelen met libc ofzo.

• -=Sentinel=-
Ik heb ff in andere forums zitten snuffelen. Er zijn wel meer mensen die hier problemen mee hebben. Versie 4.0.3 schijnt dit op te kunnen lossen, maar hoe installeer ik die? Bij www.rpm.org wordt ie alleen maar aangeboden als RPM, die ik dus weer niet kan installeren... :(
Weet iemand waar ik een tarball kan downloaden van de nieuwste versie van RPM?

Pagina: 1