hulp nodig bij keuze computer speakers

Pagina: 1
Acties:

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:24
In dit bericht heb ik gemeld dat er een scheur zit in 1 van de speakers die op m'n pc is aangesloten. Ik heb besloten om voor dat oude setje geen nieuwe 'echte' speakers aan te schaffen omdat ik daar op m'n kamertje eigenlijk geen plek voor heb. Ik heb de faq doorgelezen en de search gebruikt maar kan nog niet echt een keuze maken.

Ik wil voor wat muziek, DVD's en spellen speakers aanschaffen en m'n budget is 600 gulden max. Superkwaliteit is nu even niet van belang, dus geen speakers van 1000 gulden/stuk. Ze komen 'maar' aan m'n computertje te hangen. Ik heb een Soundblaster Live! Value (met digital out natuurlijk, maar zonder 5.1 dus).
Wanneer ik nu een Cambridge SoundWorks DTT2500 aanschaf met een Dolby Digital decoder, komt dit dan tot z'n volle recht met de SB Live! Value of moet ik er zeker zo'n MPEG kaart bijzetten voor AC3?
Met andere woorden: klinken DVD's met Dolby Digital op mijn standaard setupje zoals het hoort? Of mis ik inderdaad veel omdat er eigenlijk een MPEG kaart tussen moet? Ik wil natuurlijk wel volledig van die 5.1 setup gebruik kunnen maken.
Alvast bedankt voor de moeite en het antwoord.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

had je die andere speakers op een versterker aangesloten?
anders leuk om een paar nieuwe boxen te halen en daar op aan te sluiten :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:24
Op maandag 12 november 2001 08:48 schreef dreeke het volgende:
had je die andere speakers op een versterker aangesloten?
anders leuk om een paar nieuwe boxen te halen en daar op aan te sluiten :)
Het is echt allemaal oud spul en ik wil het gewoon kwijt eigenlijk, zodat ik ipv die lompe boxen een extra kast op m'n kamer (15 m^3) kan plaatsen. Als ik wat groter ga wonen over een tijdje, koop ik nog wel eens een echt setje.