Toon posts:

WinXp start niet met 784mb

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren ff snel wat extra memory gekocht! Twee reepjes Infineon PC133. Maar wanneer ik drie van die repen erin zet, wil Windows XP niet meer starten. Win 2000 zonder problemen.
Iemand ??

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

Weenie... gooi het er eens in een andere volgorde in. Misschien werkt het.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe bedoel je, "niet meer starten"? wanneer hangt ie? Wat zie je? Heb je veilige modus al geprobeerd?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Draai je een fileservertje ofzo? Maarre, zoals al gezegd: probeer in een andere volgorde of zo, misschien werkt het maar ik weet niet of winxp wel zoveel geheugen ondersteunt...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

XP ondersteunt 4GB aan geheugen. Misschien ben je in de war met DOS-based Windows Millennium Edition :+

• Dreamer
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

xp home ondersteunt dacht ik maar tot 512mb en pro inderdaad tot 4gb

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke volgordes al gehad! Bij 512MB start XP wel normaal op. Meestal komt de harde reset na het tonen van het boot scherm. Dan wil XP het inlogscherm gaan tonen. Op dat moment reset mijn pc.
Heb een MSI K7T Pro en laatste bios versie daarop staan.
Of heb ik nu zwaar brak geheugen..??

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb geen probleemen met winXPpro met 1024Mb. install winxp op nieuw dan moet het gaan.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Brak geheugen, had ik laatst ook. Eerste paar weken deed ie het lekker, daarna contina crashes en resets. Je zou dus het draaien van een memtest kunnen overwegen...

Verwijderd

Maar wat iemand hiervoor al zei,

Heb je nou home edition of prof. want daar zit verschil in !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de professional versie van XP! Lijkt me sterk dat het geheugen brak is omdat met twee reepjes winXP wel gewoon start. Win2000 start zelfs gewoon met drie banken vol.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm misschien wilde ie automatisch de swapfile vergroten, omdat er meer RAM geheugen is. In dit geval zou het dan erop lijken dat je weinig harddisk ruimte over hebt op de XP partitie..

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou heeeeel misschien kunnen. Ik had een partitie van 4,5 G. en daarop staat alleen win XP. Ik neem op mijn werk ff een reepje van 512 mee, eens kijken wat mijn pc daarmee doet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb WinXp opnieuw geinstalleerd...geen verbetering...ik denk dat ik "nep" infineon mem heb.

[topic=319211/2/25]

Maar goed dan zou win2000 het ook niet moeten doen. Ik heb in mijn bios spd ingesteld op auto. Ik denk dat de chippies gewoon weg niet samen kunnen met mijn oem memory.
Pagina: 1