Upgrade van mijn systeempje

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik ben in het bezit van de huidige configuratie:
- Intel Pentium III 800 Mhz
- Asus P3B-F moederbord
- ATX Miditower, Enermax 350Watt voeding
- 256 (2*128) MB SD-RAM geheugen, 100Mhz
- IBM 60Gb harddisk
- Asus V7700ti AGP videokaart, 64mb ddr + tv-out
- Western Digital 20Gb harddisk
- Toshiba SD-M1402 12x/32x IDE DVD-ROM
- AOpen CR-W1232PRO 12x/10x/32x IDE CD-rewriter
- Creative Soundblaster Live! 1024
- Creative 4pointSurround 1000 speakerset

Met de komende HCC dagen in zicht wil ik dit systeem gaan verbeteren naar een Pentium IV met RIMM geheugen.

Ik heb als nieuw moederbord de ASUS P4T-E op het oog, met daarbij 4*128 MB RIMM. Mijn HD, videokaart wil ik houden. Ik wil een nieuwe geluidskaart + speakerset, liefste 5.1. De maximumprijs die ik te besteden heb, is fl. 2000,--. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, (processor, geheugen ed) of kan ik bij willekeurige (lees: de goedkoopste >:) ) stand mijn spulletjes kopen?

Verwijderd

Ik zal het maar vast zeggen door dat iedereen het doet: waarom geen XP1900+ ? Stuk goedkoper dan die P4, mn het geheugen, terwijl de performance in 95% van de gevallen een stuk beter is.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Afgezien van het Advies van MrEn...

Koop bij een zaak die goed bekend staat en eventueel een die niet al te ver uit de buurt van je woonplaats gevestigd is.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
ziet er toch uit als een goed systeem wat je nu hebt? waarom wil je upgraden? de geluidskaart kan ik me voorstellen.. maar geheugen en p4, i dunno.. ligt er ook aan wat je allemaal doet natuurlijk.. maar als je bijvoorbeeld veel gamed ga je weinig vooruit met een p4, tsja je hebt natuurlijk wel een grotere patsfactor, maar ik weet niet of je daarvoor gaat.. :-)

anders zou ik toch ook wel voor een amd xp zoveel mogelijk gaan .. met bijbehorend geheugen.. (stuk goedkoper) misschien een extra hd?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05
Op maandag 12 november 2001 07:03 schreef Vuurvlieg het volgende:
ziet er toch uit als een goed systeem wat je nu hebt? waarom wil je upgraden? de geluidskaart kan ik me voorstellen.. maar geheugen en p4, i dunno.. ligt er ook aan wat je allemaal doet natuurlijk.. maar als je bijvoorbeeld veel gamed ga je weinig vooruit met een p4, tsja je hebt natuurlijk wel een grotere patsfactor, maar ik weet niet of je daarvoor gaat.. :-)

anders zou ik toch ook wel voor een amd xp zoveel mogelijk gaan .. met bijbehorend geheugen.. (stuk goedkoper) misschien een extra hd?
Ik heb voor een kennis een P4-1500 laten samenstellen. Het verschil tussen zijn systeem en dat van mij is toch behoorlijk. Daarnaast heb ik nog een laptop staan die ik wil verkopen (iemnand interesse?). Van de opbrengsten wil ik mijn systeem laten upgraden.

Verwijderd

koop gewoon een Athlon XP 1900 + met 512 mb ddr ram. Goedkoper en sneller dan een p4 2000 met 512 mb rdram.
nja, in 98% van de gevallen dan

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 12 november 2001 07:03 schreef Vuurvlieg het volgende:
tsja je hebt natuurlijk wel een grotere patsfactor, maar ik weet niet of je daarvoor gaat.. :-)
Da's ook het enige.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
En als je een P4 neemt, waarom 4*128MB DRDRAM? Kun je beter 2*256MB nemen; heb je nog ruimte om later evt. bij te prikken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Later meer RDRAM bijprikken? Dan zal je al snel moeten zijn want Intel laat RDRAM volgend jaar al volledig vallen voor deskop systemen. Persoonlijk vind ik het nu niet erg slim meer om een systeem met RDRAM te kopen. En aangezien er nog geen deftige DDR-SDRAM chipset verkocht wordt voor de P4 (daarmee bedoel ik een Intel chipset), zou ik momenteel ook geen enkele reden zien om daarvoor te gaan.

Mocht je op die HCC dagen een nForce bord vinden, dan zou ik niet twijfelen, en zo'n 420D-based moederbord kopen met 2 latjes van 256 MB DDR-SDRAM...

Op dit moment is er geen enkele reden om een P4 te verkiezen boven een AthlonXP; maar dat is dan weer mijn mening natuurlijk.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Het gaat je veel geld kosten zo'n P4. Ik zou naar betere alternatieven gaan of je moet genoeg geld hebben. Die XP1900+ Lijkt me wel een alternatief maar je als je echt aan INTEL gehecht bent ... dikke wallet!!! ;)
Pagina: 1