Toon posts:

P2B-F v1.00

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met search gezocht, gelezen en weer verder gezocht maar nog geen antwoord gevonden in mijn situatie.
Ik draai op een PII 350 en wil sneller het liefst het snelst. Hoe ga ik dit aanpakken met of zonder slotconverter of gewoon een veel te dure pIII slot1 of een celeron? Ik weet het niet meer. Kan ik in deze mobo een GF2 GTS 64mb video kaart stoppen werkt dit wel?
Zoals je kunt merken ben ik nog redelijk onbekend met dit soort dingen ik hoop dat iemand me kan helpen. :?

• DavidAxe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 17:59
Zonder slot convertor gaat het waarschijnlijk niet werken, omdat de snellere PIII's/Celeron's alleen maar als socket versie worden aangeboden, of belachelijk duur zijn. Ook zal je problemen tegenkomen met het voltage, omdat de P2B geen procesoren aankan met een voltage lager dan 2 Volt. Dit zou eventueel nog te verhelpen kunnen zijn met een speciale slot-socket convertor. Ook zal je moeten controleren of de CPU die je wilt kopen wel in een Asus P2B kan werken, waarschijnlijk maximaal 800 of 1000 MHz. (www.asus.com.tw)
Om eerlijk te zijn denk ik dat je beter kan kijken naar een goedkoop socket A moederbord en daar een goedkope Athlon in prikken. Je hebt dan voor nauwelijks meer geld veel meer waar.

(prijzen uit tweakers pricewatch)
AMD Athlon Thunderbird 1133 FL 265,-
Intel Pentium III 850E (FC-PGA, Boxed) FL 470,-
Intel Pentium III 850E (Slot 1) FL 565,-
Intel Pentium III 1000E (Slot 1, 100MHz, Boxed) FL 669,-
(voor de laatste 2 heb je geen convertor nodig, maar als FCPGA zijn de Intels een stuk goedkoper. Voor de Athlon heb je ook een nieuw moederbord nodig, maar is dan nog steeds een interessante optie)
Aan de prijs verschillen is het wel duidelijk dat upgraden niet echt een geweldige optie is, hoewel ik zelf ook moeite had met het in de kast zetten van mijn Asus P2B bordje damn, I loved that BX .........

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb dus ook een upgrade gedaan met het zelfde mobo

ook een slot 1 686bx mobo

je moet flashen, goede flash hebben van je mobo fabrikant en dan als je een celeron fcpga koopt moet je echt een fcpga converter hebben.

ik had dus een ppga ready converter en dat werkte niet!
dus een fcpga converter met een fcpga celeron.
als je een celeron neemt.

uhm zorgen dat je fsb goed staat, op de converter en op je mobo met behulp van jumpers.
multiplier heb je geen drol mee te maken want die celeron zijn gelocked.

kortom ff kijken tot hoever je flash versie ondersteunt en die celeron erin proppen.

mijn flashversie van gigabyte kon tot celeron 766, heb er nu een 800 in zitten en draait ook goed. kan zijn dat de informatie wat verouderd is. dus dat je gewoon een snellere proc erin kan proppen dan wat de site van je flashversie aangeeft.

ik was totaal 250,- kwijt en ben nu van een p2 350 >> celeroon 800 gegaan.

let op die converter, zat ik ook onwijs mee te kloten en te flippen.

offtopic:
ik wil nog wel een keertje een celeron 900/1000 ofzo proberen op me p2 bx mobo, ben benieuwd of dat lukt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Afhankelijk van het PCBA nummer op jouw rev. 1 bord (zie hier) kun je er zelfs een Celeron 1100 op prikken (lekker vlot, niet al te duur :) ). Wat betreft de GeForce kaart, in de opvolger (P3B-F) kon ik prima een GF3 hebben, dus lijkt mij het eerlijk gezegd niet zo'n probleem, temeer toen de GeForce z'n intrede deed zulke BX borden de normaalste zaak v.d. wereld waren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Ik heb afgelopen weekend een celeron 1000 met een asus adapter op een P2B rev 1.02 gedaan (eerst getest op een P2B-F, dit werkt absoluut perfect en snel.