Toon posts:

Octa P3 Xeons?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er Mobo's voor 8 (Octa) P3 Xeons, en als het zo is van wat voor merk?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ze bestaan... maar ze zijn niet los verkrijgbaar... eigenlijk alleen als compleet systeem...

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
cost een beetje teveel ook en door de bus architectuur is het lang niet zo efficient als je zou willen,

in jouw geval zou ik eerder 2 gigabit kaartjes kopen en die handel clusteren daar bereik je meer mee en kost je ook nog is minder....

(kan je bijvoorbeeld 4 tyan tiger mp's nemen heb je veel meer snelheids winst tegen een lager bedrag!!)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Compaq's Intel Profusion 8-way chipset, da's een (de enige?) chipset die 8 Xeon's ondersteund:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/profusion.gif

Niet echt efficient want hij telt slechts twee frontsidebussen waardoor vier Xeon's één bus (800MB/s) moeten delen. Ter vergelijking: in een dual Athlon systeem heeft elke cpu z'n eigen 2100MB/s bus (is meer dan factor 10 aan bandbreedte per cpu)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 08:44 schreef abbadon het volgende:
Compaq's Intel Profusion 8-way chipset, da's een (de enige?) chipset die 8 Xeon's ondersteund:

[afbeelding]

Niet echt efficient want hij telt slechts twee frontsidebussen waardoor vier Xeon's één bus (800MB/s) moeten delen. Ter vergelijking: in een dual Athlon systeem heeft elke cpu z'n eigen 2100MB/s bus (is meer dan factor 10 aan bandbreedte per cpu)
Maar voor een }:O is het wel leuk en snel of is het Dual Athlon XP/MP ontwerp beter in rekenkracht programma's?

P.S. (Het kan zijn dat ik het mis heb of niet begrijp, maar ik dacht dat bijvoorbeeld 8 1Ghz P3Xeon processors veel meer rekenkracht hadden dan 2 1Ghz AthlonXP/MP's, Please correct me if i'm wrong.)

• Abbadon
Op maandag 12 november 2001 23:11 schreef Gold_Leader het volgende:

[..]

Maar voor een }:O is het wel leuk en snel of is het Dual Athlon XP/MP ontwerp beter in rekenkracht programma's?

P.S. (Het kan zijn dat ik het mis heb of niet begrijp, maar ik dacht dat bijvoorbeeld 8 1Ghz P3Xeon processors veel meer rekenkracht hadden dan 2 1Ghz AthlonXP/MP's, Please correct me if i'm wrong.)
Oh zeker dat ze meer rekenkracht hebben, en hoe :) Maar ze moeten wat langer op hun data wachten. Voor een }:O is het ideaal natuurlijk, maar als er erg veel data moet worden verwerkt staan er 8 Xeon's aan die twee 800MB/s bussen te trekken, en dat schiet nou niet erg lekker op (verhoudingsgewijs natuurlijk). Dan zijn grote L2 caches (2MB) erg belangrijk.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Yep, ze zijn er inderdaad wel, maar zoals eerder genoemd alleen als complete systemen.. (compaq, hp, ibm etc, zullen wel zoiets in hun assortiment hebben!)

Anyway, zoiets is alleen interessant voor grote bedrijven die hun sql-servers ofzo op dat soort machines willen hebben draaien..
Doe voor de gein maar es een prijsopgave!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 09:45 schreef Twynn het volgende:
Yep, ze zijn er inderdaad wel, maar zoals eerder genoemd alleen als complete systemen.. (compaq, hp, ibm etc, zullen wel zoiets in hun assortiment hebben!)

Anyway, zoiets is alleen interessant voor grote bedrijven die hun sql-servers ofzo op dat soort machines willen hebben draaien..
Doe voor de gein maar es een prijsopgave!
Tja zo'n Octa systeem met 8 x P3 Xeon 700Mhz 2MB :9~ kost wel zo'n FL 455.197,61(incl. BTW) Alles op max , grootste aantal CPU's, Schijven raid controlers enz. , maar dan koop je toch liever een mooie Huis, Auto en vakantie voor dat geld :7

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Op dinsdag 13 november 2001 18:32 schreef Gold_Leader het volgende:

Tja zo'n Octa systeem met 8 x P3 Xeon 700Mhz 2MB :9~ kost wel zo'n FL 455.197,61(incl. BTW) Alles op max , grootste aantal CPU's, Schijven raid controlers enz. , maar dan koop je toch liever een mooie Huis, Auto en vakantie voor dat geld :7
Dan wil ik wel eens weten wat voor huis en wat voor auto jij wilt kopenoja en ook nog op vakantie :?
waar ga je heen voet reis naar Valkenburg ofzo

• Abbadon
Op dinsdag 13 november 2001 19:35 schreef SimpleMe het volgende:

[..]

Dan wil ik wel eens weten wat voor huis en wat voor auto jij wilt kopenoja en ook nog op vakantie :?
waar ga je heen voet reis naar Valkenburg ofzo
Als hij in oost Groningen woont (ik noem maar wat) dan kom je met 4 en een halve ton heel ver hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 19:58 schreef abbadon het volgende:

[..]

Als hij in oost Groningen woont (ik noem maar wat) dan kom je met 4 en een halve ton heel ver hoor :)
Nee daar woon ik niet hoor, ik woon op Goerree OverFlakkee, in Dirksland .... als jullie weten waar dit ligt, de Zuid-Hollandse Eilanden van Zuid-Holland en NIET ZEELAND. :7
Pagina: 1