klopt deze fps een btje?

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Ik heb sinds kort een geforce 2 gts (asus v7700 deluxe) en ik draai winxp pro

cpu pIII550@660
256mb pc 133
2 x ibm scsi 18 gig 10.000 rpm

nou had ik vroeger een geforce 2mx en ik kwam ik in quake3 nooit hoger als 50fps in een time demo op 1024*768 32 bits trilinear.

nu met m'n nieuwe geforce kom ikniet hoger als 60 fps in de timedemo. (four.dm_66 wel te verstaan)
vsync is uitgeschakeld.

is hier de cpu echt de bottleneck of zou ik nog veel hoger moeten kunnen komen.

NB. Af en toe kom ik wel tegen de 120 fps aan, maar de average score van de timedemo is altijd rond de 60.

Wordt het echt tijd voor een nieuw mobo/cpu/geheugen(ddr) of kan ik er nog meer uithalen?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

het iig duidelijk waar het aan ligt, maar als je nog scores van boven de 60 blijft halen in de spellen die je graag speelt dan kun je best nog even wachten met een upgrade. trouwens, ik haal nog geeneens 50 fps in quake3 als ik 1024x768x32xtrilinear speel.

[update]
ok, net getest met mijn nieuwe drivers en haal 61.2 fps. Kweenie waarom, maar dat moet dus eigenlijk veel beter kunnen alleen boeit het mij niet zo :+
[/update]

[update 2]
Zonder anisotropisch filteren haal ik rond de 75fps. Je score is dus iig niet slecht... de mijne dus wel :+
[/update 2]

[update 3]
Het ligt dus aan de demo die je draait. Met geluid uit, in mijn eigen gemaakte demo (gebaseerd op demo000, dat level iig) krijg ik bijna 90 fps.
[/update 3]

MechWarrior || Monsters Game

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
hm.. jij zou iig veel hoger moeten halen volgens mij. iig had ik ansitropisch filteren ( leuk woord voor galgje) uitstaan.

heeft iemand demo000 nog of kan ik die ergens vandaan halen want de enige demo die ik heb is four.dm_66

welke demo wordt er gebruikt in de meeste vid card tests.. ?

dan kan ik het daar mee vergelijken..

• GambitRS

GambitRS

w00t

Eigenlijk boeit Quake3 helemaal niet. Neem bv 3dmark 2k1, daar haal ik bijna dezelfde score als een GF2 Ultra. Het gaat er gewoon om dat als je ooit een spel hebt dan onder de 30fps zit terwijl dat niet zou moeten, dat je je dan pas af moet gaan vragen wat er mis is. Zul je zien dat dat nog lang niet gebeurt :) Als ik bv naar de muur in quake3 kijk heb ik 250 fps, boeit dat? nee. Als ik Max Payne zonder stotteren kan draaien, boeit dat dan wel? ja :) Maak je niet zo druk om die score :+

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
gaat me ook niet echt om hoe quake eruit ziet, maar het is vaak wel een middel om te kijken of je systeempje een btje naar behoren funcioneerd. en dat wilde ik dus eik weten..

ik ga nog ff opzoek naar demo001

• GambitRS

GambitRS

w00t

die zit in quake ingebouwd. Als je quake installeert en hem meteen draait, zit die demo erin. Op het moment dat je quake3 update dan halen ze de demos weg (werkten toch niet meer onder de geupdate versie) en plaatsen ze tegenwoordig een nieuwe.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
fijn.. die demo001 is dus niet meer te spelen met versie 1.30.. heel relaxed..

not.. godverr..

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Volgens mij kan je veel beter gaan benchmarken met 3Dmark, die geeft je ook nog aanbevelingen wat je kan verbeteren en je kan je kaart/ cpu en weet ik wat vergelijken met anderen...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1