Win2k+liteon+DMA=Hangen.

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Liteon spelertje. De 12X10X40 (12102B).

Deze geeft tijdens het branden een CPU load op 70 - 80%. Du s ik denk: DMA aanvinken. Not dus, nu hangt hij naar het schrijven van de lead-in. En met hangen bedoel ik dus echt hangen. Niet alleen het brand programma, maar de hele PC (en dat onder windhoos 2000 AS).

Waar kan dit aan liggen en heeft het nut als ik het van slave of master wissel. Hij moet 1 of het ander zijn gezien ik al mijn IDE plaatsen gebruik:

Mijn config

BX moederbordje (gigabyte 6BXC) :r
Celly 433
SCSI -> Utraplex 40 en Plexwriter 4220
Maxtor 7200 toeren 30 gig
2x 4,3 Gig fioetsu :)
en het Lite-on branderjte.

Had (krachtterm) gewoon bij plextor motten blijven, maar ja aldoende leert men.

Edit: Even een krachtterm verwijdert.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Helemaal niemand? Heeft iemand wel DMA in win2k aanstaan in combinatie met zijn brander?

In de search zijn hierover wel topics te vinden, maar geen met een antwoord.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb dma aanstaan maar dan in win98, geen probleem, misschien zit het probleem in je ide-drivers?

Verwijderd

Win2K, DMA aan, Liteon 24x... normale CPU load, geen problemen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 13:40 schreef gotbert het volgende:
Win2K, DMA aan, Liteon 24x... normale CPU load, geen problemen.
Welke versie van win 2k (as/pro) en servicepack ?
En is hier hier iemand met een 16/12 speedbrander?

• kosz
  • Laatst online: 25-04 16:48
Ik had de zelfde brander perfect werken onder 2000. De opmering "had" houdt in dat ik inmiddels XP heb draaien.
Maar vertel eerst eens wat je in welke volgorde aan je IDE poorten hebt hangen..... DMA aanvinken had alleen nut in win98, onder 2000 niet, aangezien de brander niet U-DMA is maar PIO-4. (zie bios).

Verwijderd

Heb hier ook W2k AS(sp2) met een lite-on 12x10x32 op dma geen problemen hierzo !!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ik zit op mijn werk en kan dus niet in mijn bios kijken, maar het zit als volgt (als ik het me goed herinner):

kanaal 0 Device 0 = Maxtor 30 Gig (master)
Kanaal 0 Device 1 = Fioetsu :) 4,3 Gig (slave)

Kanaal 1 Device 0 = Fioetsu :) 4,3 gig (master)
Kanaal 1 Device 1 = LiteOn brander.

Hij hoeft van mij echt niet perse op DMA, maar ik wil wel van die 80% (gisteren zelf 95%) CPU load af want dat ik geen lolletje. Ik kan niets doen tijdens het branden.

Ik draai onder win 2k AS service pack 1 (2 is me te groot om te downloaden :( ).

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Hmm, 24x LiteOn, WinXP, DMA aan, werkt perfect.
Voor zover ik weet kan zo ongeveer elke LiteOn DMA aan, nix PIO 4.
Nieuwe drivers/firmware of iets?

XBO: Michaël#3318

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 12 november 2001 14:08 schreef Cyberpope het volgende:
Welke versie van win 2k (as/pro) en servicepack ?
En is hier hier iemand met een 16/12 speedbrander?
Win2k pro, SP2, 16x10x40(16102B)..
IDE1 = 30GB IBM (UltraDMA)
IDE2 = DVD (UltraDMA), LiteOn(DMA)

No probs here..VIA bordje met 4in1v32 installed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
OŽja in de handleiding staat dat dit brandertje wel (U)DMA ondersteunt. Helaas is deze brander (12x10x40) niet meer op de site van liteon terug te vinden.

Hij is ook maar heel kort verkocht en het lijkt wel of lite-on zijn best doet om deze te vergeten :?

Bij de weg, weet iemand hoe ik lite-on kan mailen (en de beste kans heb op een antwoord). Kan op hun site geen e-mail adres vinden!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Hmmmm, Master of Slave maakt niets uit. Maar ik heb gezondigd tegen mijn eigen regels. Ik heb alleen Feurio! geprobeerd omdat ik vooral met audio cd's bezig was |:( Blijkt dat Nero wel goed werkt, maar die vind ik geen porum met audio cd's.

Suggesties anyone voor een goed programma om audio te branden.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 12 november 2001 14:35 schreef Cyberpope het volgende:
OŽja in de handleiding staat dat dit brandertje wel (U)DMA ondersteunt. Helaas is deze brander (12x10x40) niet meer op de site van liteon terug te vinden.

Hij is ook maar heel kort verkocht en het lijkt wel of lite-on zijn best doet om deze te vergeten :?

Bij de weg, weet iemand hoe ik lite-on kan mailen (en de beste kans heb op een antwoord). Kan op hun site geen e-mail adres vinden!
ga is naar http://www.liteonit.com.tw/index-english.htm en dan naar >service&support< en dan naar >problem report< :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Bedankt voor de bovenstaande suggestie, want ik was weer eens te snel! Ook Nero werkt dus NIET. De CD-RW ging heel goed, maar bij de echte cd ging het dus weer fout. Weer na 2 minuten hangen!

Ga dus dat problemreport maar eens proberen.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

win2k pro , service pack 2 en lite on 12*10*32 met dma aan doet het hier ook goed
zonder dma liep buffer steeds leeg, met dma is dat klaar.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
En hoe wordt hij herkent in de BIOS. Ik merkte bij die van mij, maar dat gaat razend snel voorbij, dat hij ook daar NIET als UDMA herkend wordt :(

Lite-on laat weten dat hij niet DMA is en ze geen nieuwe firmware zullen uitbrengen voor de 12102B (maken we niet meer). Dat hij wel UDMA heeft staat wel in de handleiding (foutje volgens liteon)

Klote liteon :( Zou ik terug kunnen naar de winkelier en de koop kunnen ontbinden? Het product voldoet immers niet aan de voorwaarden zoals opgegeven.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Heeft er nu niemand deze 12102B die mij kan vertellen hoe hij herkend wordt in de BIOS?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon als PIO en hij doet het lekker. En als een schijf als PIO wordt gereport wil dat nog niet zeggen dat je niet de DMA aan kan zetten, want als je een beetje naleest dan zie je dat ATA standaard en de DMA optie binnen je OS niet 1 en hetzelfde zijn.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Klote lite-on :(

Ik heb dus gemaild en contact gehad met lite-on

Ik kreeg nu 2 reacties 1 uit taiwan en 1 uit europa.

Taiwan:
Drive wordt niet meer gemaakt en daarom geen nieuwe firmware meer. Drive ondersteunt geen DMA dus uitzetten!

Europa:
De eerste firmware is zo goed we maken geen andere meer :r
de fout met DMA ligt aan windows 2000 :?

In een mailtje terug ze met verschillende antwoorden geconfronteerd en tevens gemeld dat het uit productie nemen geen reden hoeft te zijn om geen nieuwe firmware te maken (doet plextor ook nog voor zijn oude drives)

Antwoord: Kijk op onze website!

Mijn antwoord toen weer: Daar staat de 12x10x40 niet op! Wel de 12102B, maar dan als 12x10x32.

Sindsdien geen enkel teken van leven meer van die jongens. Maar dan ook helemaal niets, ook niet na wat aandringen.

Dus wat mij betreft kan die hele klote lite-on zwaar in de stront zakken. Ik vrees dat die van mij over een hele korte termijn een ongelukje krijgt en dat ik de garantie moet claimen. :( En dan (als kost hij het dubbele) gewoon weer een Plextor!!!!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Even een aanvulling voor degene die search gebruikt en op deze topic stuit!

Het kan dus wel aan je busmastering software liggen. Ik heb nu een ander mamaplankje (msi kt7 turbo raid LE) en nu werkt hij dus met DMA.

Alleen pakt hij nu ook al geen sony cdr's meer :(

Pagina: 1