Duidelijkheid over omhoogschoppen

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na hoeveel tijd mag je nou een topic omhoogschoppen? Kan dit ook een plaatsje in de FAQ krijgen? Want je ziet vaak dat mensen geen idee hebben na hoeveel tijd ze hun topic weer omhoog mogen schoppen. Verleden keer kreeg ik een "standje" van een mod omdat mijn topic na 4.5 uur weer omhoog schop. Ik zou graag willen zien dat hier duidelijke richtlijnen over zijn...

They made me do it.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Na hoeveel tijd? Moet dat niet zijn binnen hoeveel tijd?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij na 24/7, heb ik een modje een x horen zeggen.
In iedergeval niet na 20 minuten wat sommigen menen te moeten doen :(

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

24 uur was de limiet geloof ik...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Mij lijkt de volgende dag een goed moment om een keer omhoog te trappen, waarbij de tip om het op een ander tijdstip dan de posttijd omhoog te trappen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Ik vind elke dag 1x omhoog schoppen wel kunnen, vaker niet (dus om de 24 uur) :z

• IceStorm
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ach, een topic omhoog schoppen na een uur of 12 kan op zich ook, vooral als er al 80 topics boven staan.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Hangt ook af van het tijdstip waarop je het doet.

Doe je dat 's nachts om 3.00 uur terwijl je je bericht gepsot hebt om 02.30 dan heb je best wel veel kans dat het als irritant wordt ervaren omdat topics 's nachts nu eenmaal langer blijven staan als overdag :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Ik heb het vandaag ook alweer een aantal malen gezien, dat mensen na 1 of 2 uur een topic omhoog schoppen.

Maar goed, één keer moet kunnen lijkt me, maar na een kwartier, wat ook weleens voorkomt, vind ik echt overdreven.
Dat is toch vaak van mensen die niet vaak op GoT komen, of die simpelweg het geduld niet hebben.

Vooral het "niemand?" vind ik erg overduidelijk en nutteloos schoppen. Post dan nog een regel met een eventuele toevoeging aan het probleem, of dat je dit en dat al hebt geprobeert, of dat je al iets vooruit bent gegaan.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
Op zondag 11 november 2001 22:45 schreef IceStorm het volgende:
Ach, een topic omhoog schoppen na een uur of 12 kan op zich ook, vooral als er al 80 topics boven staan.
jah precies. Ik denk vooral dat je moet kijken hoeveel topic erboven staan.

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou zeggen minimaal 24h. Want anders staat-ie gewoon in de topiclist bij de active topics hoor. Of er nou 80 topics boven staan of niet.

Schoppen werkt bijna altijd averechts en is ook gewoon dom, binnen een korte tijd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

soms zijn er echt van die gasten die schoppen bijna elke 10 minuten hun topic wel omhoog :(

"niemand" :?

"nog steeds niet" :?

gek he, als je zo ontiegelijk kort wacht :(

:)

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op zondag 11 november 2001 22:46 schreef Cheatah het volgende:
Vooral het "niemand?" vind ik erg overduidelijk en nutteloos schoppen. Post dan nog een regel met een eventuele toevoeging aan het probleem, of dat je dit en dat al hebt geprobeert, of dat je al iets vooruit bent gegaan.
hoezo nutteloos??

omdat hier zooveel gepost wordt, verdwijnen topics waarop niet binnen een half uur gereageerd wordt snel van de lijst
zodra dat gebeurt is een of 2x puur schoppen in orde, vind ik
(dus na 2 a 3 uur ofzo)
zolang je niet bezig blijft
Op zondag 11 november 2001 23:20 schreef JvS het volgende:
Ik zou zeggen minimaal 24h. Want anders staat-ie gewoon in de topiclist bij de active topics hoor. Of er nou 80 topics boven staan of niet.
hij staat in de lijst van active topics,
nounou, daar heb je wat aan
daar staan er gemiddeld nog 1500 / 2000 andere
en van de 1e pag van de active topics (waar 99% naar kijkt, want tegen de tijd dat je die afhebt is alles toch al helemaal herschikt) ben je al helemaal binnen 3 minuten verdwenen overdag

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

De snelste trap die ik tot nu toe zag was na 4 minuten :)

De geweldige reactie: "niemand :? "

Verwijderd

Ik heb er niet echt een vaste regel voor. 24 uur vind ik netjes. Maar doe je het eerder, bv een halve dag of zo .. dan doe ik daar niet moeilijk over.

Hangt ook een beetje af van de drukte van het forum.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op maandag 12 november 2001 02:04 schreef OProg het volgende:
De snelste trap die ik tot nu toe zag was na 4 minuten :)

De geweldige reactie: "niemand :? "
LOL :+

nog ff wachten en ze zetten het al bij voorbaat in hun 1e post

maar ik moet nu toch ECHT eens aan het werkstuk-onderdeel dat morgen af moet, anders krijg ik boze projectgroepgenootjes

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 12 november 2001 01:56 schreef wicher het volgende:

hij staat in de lijst van active topics,
nounou, daar heb je wat aan
daar staan er gemiddeld nog 1500 / 2000 andere
en van de 1e pag van de active topics (waar 99% naar kijkt, want tegen de tijd dat je die afhebt is alles toch al helemaal herschikt) ben je al helemaal binnen 3 minuten verdwenen overdag
Ik heb het dan over de active topics binnen een forum.

Als ik online kom is het eerste wat ik doe, kijken of er nog interessante vragen in [forum=9] staan. Dat doe ik dan van onderafaan (de rooie mapjes). Schoppen vind ik onacceptabel, en een topic met drie schopmessages gaat soms ook best dicht. Zeker gezien het feit dat een topictitel als "HEELP ME SNEL" vaak samengaat met drie schoppen en een makkelijk zelf op te lossen vraag... :z

Lang niet iedereen gebruikt de Active topics hoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus de conclusie? Niet eerder schoppen dan 12 uur na het openen van je topic.

They made me do it.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Ik vindt omhoogschoppen eigenlijk altijd ongewenst behalve als het iets heeft toe te voegen. Omhoog schoppen met; ik heb het probleem inmiddels opgelost op de volgende manier........ vind ik dus totaal geen probleem......wat ik wel een probleem vind is het echt omhoogschoppen met "Niemand :?"......dit voegt gewoon helemaal niks toe en is erg irritant/opdringerig. Maar als er dan een limiet gesteld moet worden vind ik 12 uur wel een goede grens.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

12 uur kan ik mij ook wel in vinden. :)

Aannames zijn fataal.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 18:43
Gewoon niet omhoogschoppen, maar subtiel iets toevoegen, en zeggen dat de edit-knop niet werkte :)

maar ff serieus:
Het hangt gewoon af van de omloopsnelheid van GOT,
bij bv. 500 postings per uur, kun je na een uurtje wel een keer schoppen, en idd. s'nachts gewoon rustiger aan doen :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Of gewoon een soort 'Update' toevoegen. Wat je in de tussentijd allemaal nog geprobeerd hebt. Zo laat je zien dat je niet stilgezeten hebt, iniatitief toont en dat je niet alles op een presenteerblaadje hoeft te hebben.

Ik zie het vaak zat dat iemand die een topic omhoogschopt 'ineens' veel reacties krijgt, een discussie.

Blijkbaar helpt het dan wel, en voegt het wel iets degelijks toe.

Zelf probeer ik het te vermijden, soms komt he vanzelf nog wel goed (had een topic over Ghost gestart, kreeg pas na 6 dagen ofzo antwoord, maar toen er één reactie werd gegeven, toen schoot het ineens hard op) :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

6 á 5 uur moet voldoende zijn vinnik, als je dan op je werk zit heb je nog een redelijke kans van het oplossen voor je probleem
Pagina: 1