Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Microsoft rechtzaak....

Pagina: 1
Acties:

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Dit topic is al helemaal brak. Ik ben nu bezig erdoorheen te lopen..

Eerste posting:
Dit vind ik dus een klassieke 0.
Ik hoop dat ze verliezen eigenlijk, ik hoop dat je dan wat meer concurentie hebt. Maarja, ze zullen dan onderling ook wel weer prijs afspraken maken ofniet.
- gefundeerde persoonlijke mening
- trollerige uitspraak die meteen weer ingetrokken wordt :?

Hij stond op -1 toen ik dit wou posten maar ik kon zelf nog modden dus hij staat nu op 0. Maar het is verstandig hem in de gaten te houden...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• mr_a
Zo ik ben erdoorheen. 30 puntjes armer maar het was het waard :P

De discussie dwaalt in een heleboel reacties af, ik ben het totaal niet eens met het |:( gehalte (imo) maar 't is wel interessante discussie :)

Er staat nu trouwens nog veel veels te veel te hoog, bijvoorbeeld dit verhaal, staat nu op 3 en moet naar 1 imo.

Deze persoon snapt het trouwens, die mag van mij best op +4 blijven.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

Beaves

Usque ad Finem

Deze posting is gemod als "-1 troll" en daar ben ik het niet mee eens (duh). Hij heeft gewoon gelijk, alleen willen de meeste MS haters dat niet zien. Ik zeg niet dat hij een +4 verdiend, maar zeker wel een +1 of +2.
Er staat nu trouwens nog veel veels te veel te hoog, bijvoorbeeld dit verhaal, staat nu op 3 en moet naar 1 imo.
1 is wel erg weinig.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
/me gaat zich er ook maar eens tegenaan bemoeien. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

• mr_a
Op zondag 11 november 2001 23:00 schreef Beaves het volgende:
Deze posting is gemod als "-1 troll" en daar ben ik het niet mee eens (duh). Hij heeft gewoon gelijk, alleen willen de meeste MS haters dat niet zien. Ik zeg niet dat hij een +4 verdiend, maar zeker wel een +1 of +2.
[..]

1 is wel erg weinig.
Jamaar Beaves, over dat verhaal van Apple enzo... ik weet niet waarom TheBox Apple opeens zo gaat afzeiken. Hij probeert natuurlijk zijn standpunt duidelijk te maken dat hij denkt dat MS aangepakt wordt omdat ze te groot zijn. Maar in feite is hij gewoon aan het afzeiken, hij slaat een flamerige toon aan en het is gewoon irritant. Ik vind niet dat die post boven de 1 moet komen (eigenlijk gewoon een 0)quote:
"Web Sharing" - o0o0o Apache...
De tweede post vind ik offtopic onzin maar dat is mijn mening :P
Ik herhaal mijn stelling: val in het holst van de nacht binnen bij de grootste "weg-met-MS-schreeuwers" hier en je zou zien dat de meesten gewoon onder Windows draaien mét IE en WMP.
en dus?
Kijk ik ben tegen de manier waarop Microsoft Netscape van de markt gedrukt heeft, en ben dus voor een goede strafmaat die dit soort dingen in het vervolg tegengaat. Maar ik gebruik ook IE. Is dat dan gek? :?
't zijn toch gewoon gescheiden dingen? 't kalf is verdronken, maar de put moet nog steeds gedempt worden.

ik moet nog ff corrigeren, ritch heeft het in zijn post voor TheBox toch niet helemaal door, de rechtzaak gaat uiteraard niet over de huidige marktsituatie maar die van 1997, toen Netscape 75% van de markt had.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

* GiLeX is er ook door geweest en her en der wat punten in de draad achter gelaten :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

Beaves

Usque ad Finem

mr_a: Je hebt gelijk wat betreft de toon van de post, maar hij heeft wel gelijk, waarom pakt men MS aan en laat men Apple lekker zijn gang gaan met het steeds uitgebreider maken van o.a. OS X.

Natuurlijk is de toon lekker flamerig, maar ik zeg ook niet dat hij een +3 moet krijgen, maar dat -1 troll te laag is IMHO.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• korenwolf
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 10:14 schreef Beaves het volgende:
mr_a: Je hebt gelijk wat betreft de toon van de post, maar hij heeft wel gelijk, waarom pakt men MS aan en laat men Apple lekker zijn gang gaan met het steeds uitgebreider maken van o.a. OS X.

Natuurlijk is de toon lekker flamerig, maar ik zeg ook niet dat hij een +3 moet krijgen, maar dat -1 troll te laag is IMHO.
Ik zal het eens sterker zeggen... Ik vind wél dat ie een +3 moet krijgen. Ik heb die reactie nu al tig keer doorgelezen en eigenlijk vind ik hem geniaal!

Eerst even de definities (in twijfelgevallen pak ik nog altijd de FAQ erbij):
Flamebait:
• grof taalgebruik (nope)
• doelgericht op de man spelen (nope)
• Goed onderbouwde inhoudelijke kritiek is geen flamebait!, ook al ben je het er zelf niet mee eens. (check)

Troll:
• an apparently foolish contradiction of common knowledge (nope)
• a deliberately offensive insult to the readers of a newsgroup (nou ja, misschieen een heel klein beetje)
• a broad request for trivial follow-up postings (nope)

Het spijt me, ik kan er geen troll/flame in zien. De poster zijn boodschap staat onderin zijn reactie:
Niks persoonlijks hoor, maar dat wat Microsoft doet, doet -elke- ontwikkelaar.
Je kan tenslotte moeilijk Discreet verbieden om Video Post bij 3ds max te leveren, omdat dat veel te concurrerend is met Adobe Premiere.
Of Word, een -tekst-verwerker, verbieden om nog langer grafische plaatjes in te kunnen voegen, omdat je dit makkelijk als een simpel 'lay out' pakket zou kunnen gebruiken.

Alles (noem 's een uizondering) wat Microsoft bij het OS levert is wat het gros van de mensen (en daar praten we over) -wil-. Men -wil- een calculator, men -wil- een mediaspeler, en men -wil- een internet browser bij hun OS.
Je kan het Microsoft dan toch niet kwalijk nemen dat ze hun 'eigen' software voor die doeleinden ontwikkelen en meeleveren ?
Dat stukje alleen al is een +2 waard, dus de mensen hier vallen over het eerste stuk van die reactie. Ik denk dat we niet door moeten schieten door daar te zwaar op te moeten letten. Wat de user doet, is het opsommen van een aantal feiten, niets meer en niets minder. Ja, dat doet hij niet geheel objectief en hij spreekt de lezer direct aan, maar laten we provocerend alsjeblieft niet verwarren met confronterend! En dat bedoel ik dus: hij probeert het op een grappige manier te brengen door ons te confronteren. Het doet me een beetje denken aan de manier waarop cabaretiers grappen maken.

Neem bijvoorbeeld Herman Finkers die ooit eens in een show zei dat ie tegen discrimineren was.
Kijk, je hebt de eskimo en je hebt de mens, maar ze zijn beide gelijk

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Bij deze moet * KeX het weer eens eens zijn met /me .

No trolls no flames no frontpage politics

De mate van inzichtelijkheid is slechts een mogelijk twistpunt, maar dat hij het is staat IMO buiten kijf.

* KeX kan met de huidige 2:inzichtvol goed leven.

• mr_a
/me heeft het wel duidelijk gemaakt..
Ik heb de reaktie nog een keer doorgelezen en feitelijk valt hij inderdaad wel mee.

De stijl is wel een beetje van dat geagiteerde/emotionele wat je hier vaker ziet, wanneer net taalgebruik en goed verwoorden van meningen kennelijk niet meer belangrijk is, en daar heeft * mr_a een beetje een hekel aan.

Maar dat valt wel mee bij deze post, met +2 kan ik dus ook wel leven.

• korenwolf
  • Niet online
Verrek, dan zijn we het allemaal eens... *D

• mr_a
Op maandag 12 november 2001 13:20 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Verrek, dan zijn we het allemaal eens... *D
Mooi :)
Gaaf icon trouwens!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:22

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 12 november 2001 13:51 schreef mr_a het volgende:

[..]

Mooi :)
Gaaf icon trouwens!
Eh spuit 11:

Dat icoon heeftie al een tijdje :+
Pagina: 1