Toon posts:

Netwerkje, hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 pc met win2k pro, en een win98 pc
en een laptop. Nu wil ik deze verbinden met elkaar.
De pc met win2k heeft 1 isdn kaart, en wordt gebruikt voor internet. Nu moet het zo worden dat elke pc internet heeft, dus ook de laptop als ik die inplug.

In beide pc's zit al een netwerk kaartje, en in de laptop ook. Wat is nu het handigst voor zo'n netwerk.

Mij leek het handigst de win2k pc als server met win2k filesharing. Deze naar een hub verbinden. En vervolgens de andere pc ook naar die hub. En de laptop kan ik dan gewoon altijd in de hub prikken als ik het internet op wil. Mits de win2k pc aanstaat dan natuurlijk.

Maar nu heb ik ook een printer aan de win98 pc hangen en die wil ik altijd kunnen gebruiken. Hoe doe ik dit allemaal?

Kan dit? Vast wel, kan iemand ff heel kort uitleggen hoe en wat te doen? En of win2k server wel werkt met isdn, en andere windows versies?

Bijvoorbaat bedankt,
GreetZ SandeR!

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 19:55
gebruik search, en dan :
netwerkje
je krijgt 102 vragen over dit onderwerp waar best je antwoord bij zal zitten.
suc6

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb een PC met W2K waar internet op binnenkomt. Dit heb ik via een netwerkkaart geshared dmv Winroute, maar werkt ook met standaard Internet Sharing als je wilt. Deze PC heb ik in een switch geprikt en alle andere PC's/Laptops kunnen gewoon in de switch geplugged worden en krijgen een IP van de W2K bak en kunnen meteen het internet op.

De printer kun je volgens mij gewoon sharen met alle bakken via de file and printer sharing in windows.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
in de faq van netwerk troubleshooting staat een heleboel uitgelegd

maar je zou je internetverbionging kunnen delen doormiddel van winroute sygate

ja printer zou je bijvoorbeeld aan je win2k machine kunnen hangen om deze waarschijnlijk het meeste aan staan in verandt met file share

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56
een beginners review over netwerk van de Tweakers zelf :)

http://www.tweakers.net/reviews/171

Verwijderd

Yep het kan allemaal...

Je isdn inbel connectie sharen in win2k is zo simpel als rechts klikken op de connectie en de boel sharen. Let op dat hij dan het ip adres van je nic veranderd in 192.168.0.1 en ip adressen gaat uitdelen in dezelfde range. Als je kunt zou ik winroute gebruiken, daar kan je wat meer aan configureren. (Win2k server is wat dat betreft ook wat beter te configgen, maar als ik het goed begrijp heb je win2k prof.)

De printer op je win98 machine kun je gewoon sharen (wel file en printer sharing aan zetten)

Grtz,
Ed

edit
Kan echt niet typen
/edit

Verwijderd

EEK! Bedenk net dat je wel moet zorgen dat je de goeie driver moet hebben geinstalleerd op je win2k pc om naar je win98-printer te kunnen printen. De printer drivers voor win98/ win2k zijn verschillend...

Maar het mag verder geen probleem zijn volgens mij..

Grtz,
Ed

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met de gegeven linkjes zou het geen probleem meer mogen zijn volgends mij. Eerst is het zaak je thuisnetwerkje goed aan de praat te krijgen, informatie daarvoor:Voor internetdelen kun je bij dezelfde [topic=152460] van GoT, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet sharing]
  • [search=internet delen]
  • [search=winproxy]
  • [search=winroute]
  • [search=freesco]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.