OK. Ik heb de volgende setup:
* 2x PC met 100 Mbit Ethernet kaart, verbonden door een geimproviseerde (maar wel goed werkende) crosskabel.
* Allebei de machines hebben WinME Final Edition.
Geinstalleerd (op beide PC's) zijn:
TCP/IP: Vaste IP adressen, 192.168.0.1 en 192.168.0.2
IPX/SPX: Standaardinstellingen
NetBUEI: Standaardinstellingen
RealTek 32 bits 100 Mbit kaartjes
Tot voorkort (op dit moment precies 22 uur geleden dus
) werkte deze setup uitstekend. MxStream ADSL delen enzo werkte perfect en alles draaide als een zonnetje.
Helaas moest mijn PC natuurlijk weer crashen enzo, wat uiteindelijk leidde tot een reinstall aan mijn kant.
Het probleem:
Ik kan de PC's maar niet zover krijgen dat ze elkaar zien
De beneden PC geeft netjes een lijstje met al de shares van de boven PC, maar als ik die vervolgens probeer te banaderen zegt 'ie dat de share helemaal niet beschikbaar is.
In Entire Network staat die overigens wel gewoon netjes in het lijstje.
Op de boven PC kan hij niet eens het Entire Network openen, ik krijg dan namelijk een venster dat het netwerk niet beschikbaar is.
FF voor de duidelijkheid, HET HEEFT DUS WEL GEWERKT!
met alleen TCP/IP, maar nu werkt het zelfs niet met NetBUEI en IPX/SPX erbij
(Ik ben dit al eens eerder tegengekomen, en toen bleek dat mijn SBLive! in de weg zat, maar deze keer heeft deze eruit halen geen effect.)
Als je nu nog steeds niet afgehaakt bent
, zou ik graag ideeen horen.
* 2x PC met 100 Mbit Ethernet kaart, verbonden door een geimproviseerde (maar wel goed werkende) crosskabel.
* Allebei de machines hebben WinME Final Edition.
Geinstalleerd (op beide PC's) zijn:
TCP/IP: Vaste IP adressen, 192.168.0.1 en 192.168.0.2
IPX/SPX: Standaardinstellingen
NetBUEI: Standaardinstellingen
RealTek 32 bits 100 Mbit kaartjes
Tot voorkort (op dit moment precies 22 uur geleden dus
Helaas moest mijn PC natuurlijk weer crashen enzo, wat uiteindelijk leidde tot een reinstall aan mijn kant.
Het probleem:
Ik kan de PC's maar niet zover krijgen dat ze elkaar zien
De beneden PC geeft netjes een lijstje met al de shares van de boven PC, maar als ik die vervolgens probeer te banaderen zegt 'ie dat de share helemaal niet beschikbaar is.
In Entire Network staat die overigens wel gewoon netjes in het lijstje.
Op de boven PC kan hij niet eens het Entire Network openen, ik krijg dan namelijk een venster dat het netwerk niet beschikbaar is.
FF voor de duidelijkheid, HET HEEFT DUS WEL GEWERKT!
met alleen TCP/IP, maar nu werkt het zelfs niet met NetBUEI en IPX/SPX erbij
(Ik ben dit al eens eerder tegengekomen, en toen bleek dat mijn SBLive! in de weg zat, maar deze keer heeft deze eruit halen geen effect.)
Als je nu nog steeds niet afgehaakt bent
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.