Toon posts:

Word gek van MXSTREAM verbinding laatste tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer is het weer raak, en natuurlijk tussen 20:00 en 22:00, want dat is het spits op internet, wat betekend dat er de grootste belasting ook is op routers etc...

Ik zit dus bij XS4all, en heb nu al een jaar problemen met mijn verbinding, maar KPN blijft ontkennen dat er iets is. Tot er opeens een landelijke of plaatselijke storing is... dan geven ze het pas toe. terwijl ik allang had gewaarschuwd over capaciteits problemen, maar elke keer weer als er iets is ontkennen ze het. XS4all geeft het probleem toen, en zegt dat het aan het KPN gedeelte ligt, zover was ik ook al. Maar als klant wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

Tracert van mijn adres naar XS4all:
=================================================
=== VisualRoute report on 11-nov-01 21:39:36 ===
=================================================

Report for www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Analysis: Node 'www.xs4all.nl' was found in 3 hops (TTL=252). But, problems starting at hop 2 in network "XS4ALL Internet BV" are causing IP
packets to be dropped. It is a HTTP server (running Apache/1.3.9 (Unix)).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| Hop | % Loss | IP Address | Node Name | Location | Timezone | ms | Graph | Network |
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| 0 | | XXX.XXX.XXX.XXX | XXXXX | * | | | | 100.100.100.0 |
| 1 | | 195.190.241.75 | - | ?(Netherlands) | +1.0 | 17 | x | UBN NL |
| 2 | 20 | 194.109.5.65 | 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net | ?(Netherlands) | +1.0 | 880 | -x- | XS4ALL Internet BV |
| 3 | 10 | 194.109.6.92 | www.xs4all.nl | ?(Netherlands) | +1.0 | 881 | -x | XS4ALL Internet BV |
VisualRoute Report for www.xs4all.nl produced at 21:39 on 11 november 2001.
Roundtrip time to www.xs4all.nl (194.109.6.92) average = 881ms min = 794ms max = 943ms

----------------------------------------------
IN de eerste instantie zou je denken dat het misgaat bij xs4all, maar als we nu met telnet inloggen bij xs4all, en dat met het MTR commando constant naar mijn adres pingen zien we dit gebeuren:
Matt's traceroute [v0.42]
xs3.xs4all.nl Sun Nov 11 21:50:38 2001
Keys: D - Display mode R - Restart statistics Q - Quit
Packets Pings
Hostname %Loss Rcv Snt Last Best Avg Worst
1. 2.ge-0-2-0.xr1.pbw.xs4all.net 0% 584 584 28 3 29 46
2. mxstream.pbw.xs4all.net 0% 584 584 58 6 58 90
3. ???
4. XXXXXX.xs4all.nl 10% 525 583 494 82 472 1070

Waarbij duidelijk is dat bij HOP3 het misgaat, en wat je kan zie bij de vorige trace, dat dit het UBN netwerk is:
(role: UBN Netmaster
address: P.O. Box 30000
address: NL-2500 GA The Hague
address: The Netherlands
phone: +31 70 4513398)

Lekker is dat dus... is dus echt KPN en niet XS4all.

En dus niet alleen hoge pingtijden maar ook package loss.

Ik raadt iedereen aan die dit probleem ook heeft morgen gelijk contact op te nemen met KPN en XS4all... (MAxstream: 0800 69787326) (XS4all helpdesk 020 3987666)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
overstappen op planet :?

ik heb nergens last van....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hier xs4all en nergens last van :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik hoop dat er ADSL of kabel in Cothen komt. Dan ben ik al blij. Al heb ik zo traag internet :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij xs4all staat:
6. U heeft een trage verbinding.
- De traagheid kan veroorzaakt worden door drukte op de site waar u downloadt. Controleer of de verbinding ook traag is vanaf het XS4ALL domein. Probeer een bestand te downloaden vanaf vanaf ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin. De download snelheid zou groter dan 35 KBps (280 Kbps) moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alexmars/Bullshit/10mb.jpg

Bij KPN zeggen ze zolang je deze file met 20KB/sec kan downloaden of meer is je verbinding goed |:(

LAME PROTOCOL

Verwijderd

Hob 3 is toch niet Level 3 neem ik aan ?, in iedergeval hier geen problemen [planet]. Lijkt mij ook sterk dat ze een capaciteit probleem hebben, want dan moeten meer mensen er last van hebben toch :?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 11 november 2001 22:02 schreef -KOD- het volgende:
Bij xs4all staat:
- De traagheid kan veroorzaakt worden door drukte op de site waar u downloadt. Controleer of de verbinding ook traag is vanaf het XS4ALL domein. Probeer een bestand te downloaden vanaf vanaf ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin. De download snelheid zou groter dan 35 KBps (280 Kbps) moeten zijn.

[afbeelding]

Bij KPN zeggen ze zolang je deze file met 20KB/sec kan downloaden of meer is je verbinding goed |:(

LAME PROTOCOL
ff geprobeerd met xs4all en hij haalt hem op met 54 :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

^^^ Wat haal je bij www.Mordax.nl voor snelheid ? /modem getweaked ? misschien brakke netwerk stacks ?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:09

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

waarom open je nou een nieuw topic terwijl het hier ook uitvoerig wordt besproken (en waar je zelf ook in hebt gepost) :?

Voor de zoveelste keer, het is de combinatie mxstream met xs4all, modemmers en isdn'ers bij xs4all hebben er geen last van, en mensen met mxstream maar niet bij xs4all hebben er ook geen last van

Zelfs niet iedereen die mxstream/xs4all heeft heeft er last van, iemand uit Doetinchem merkt namelijk nix en iemand uit Zoetermeer had het al veel minder dan ik (hij had een ping van 150 terwijl ik hier met 1400 zat)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
kijk hier eens bij {xs4all ping 1000}topic
ik heb trouwens net dat binbestandje opgehaald en die gaat met gemiddeld 50 kb/s
dus zou het aan mxstream liggen
wat een gezijk
:(

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
Op zondag 11 november 2001 22:09 schreef chucky666 het volgende:

[..]

ff geprobeerd met xs4all en hij haalt hem op met 54 :?
;( 53,45 kB/s hier! :(

>:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Dit weet ik ook wel, ik weet alleen dat de omgeving waar ik woon (waar het allereerst MXStream aangeboden werd) deze problemen er al zijn sinds het begin. Dus niet alleen IK, ook kennissen buren en vrienden!

Alleen was er een hele tijd geen probleem meer, maar nu alweer een week.

En de reden dat ik een nieuw topic begin omdat mensen die het testen dmv een tracert gelijk concluderen dat het probleem zich voordoet op het eerst segment van hun ISP, terwijl ze nieteens via het MTR commando terugetraced hebben en dan tot de conclusie zouden komen dat het bij KPN fout gaat!

En aangezien niemand blijkbaar mijn post met deze bevindingen heeft gelezen in dat andere topic... zal het misschien nu wel duidelijk zijn voor de rest.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 22:21 schreef -KOD- het volgende:

En aangezien niemand blijkbaar mijn post met deze bevindingen heeft gelezen in dat andere topic... zal het misschien nu wel duidelijk zijn voor de rest.
Volgende x mag je het wel eerder zeggen dat er al zo'n lang XS4ALL topic liep.
Had ik ook niet hoeven te reply'en, aangezien het niet alleen bij jou fout gaat ;(

Sterkte ermee ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 11 november 2001 22:21 schreef -KOD- een verhaaltje
De conclusie is sowieso niet aan ons om te trekken... Of wij nou een verkeerde of goeie conclusie trekken doet er niet toe, xs4all moet er wat aan doen.

Ik heb vanaf maandag elke dag contact via e-mail met een medewerker van de klantenservice, als ik een mailtje stuur heb ik binnen een half uur persoonlijk antwoord van hem, en hij gebruikt mijn ip ook steeds om te pingen en te tracerouten om het probleem te localizeren.

Hij heeft mij verteld dat het waarschijnlijk een capaciteitsprobleem is, en er wordt aan gewerkt! We kunnen hier wel allemaal zelf de oplossing gaan zoeken, maar wij kunnen er verder niets aan veranderen, dus het is gewoon geduld hebben en afwachten...

Wat mij betreft mag deze topic op slot, omdat er nu 2 topics over hetzelfde probleem lopen, en das irritant omdat de ene helft dan hier gaat posten en de andere helft ergens anders

PS. ik kan wel mtr'en bij xs4all, maar dit is mijn uitkomst:
code:
1
2
3
4
5
6
Hostname                      %Loss  Rcv  Snt  Last Best  Avg  Worst
 1. 2.ge-0-2-0.xr1.pbw.xs4all.net       0%  675  675    23    0   22     43
 2. mxstream.pbw.xs4all.net         0%  675  675    42    3   44     89
 3. ???
 4. ???
 5. oisyn.xs4all.nl             0%  674  674   327   27  153    873

wat hebben we hier nou aan :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 15:44

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Nee het zit anders ik heb ooit eens een keer gebeld met de XS4ALL dat ik geen 128Kb haalde want ik zat dus constand op 100. Ik heb toen te horen gekregen dat er een marge van 20% gehanteert wordt dit zowel bij upload en download.

ga dus morgen weer ff bellen met beide instanties Mxstream en xs4all om mijn geld terug te vragen zit al een week met deze ping enzoo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 22:33 schreef OiSyN het volgende:

Hij heeft mij verteld dat het waarschijnlijk een capaciteitsprobleem is, en er wordt aan gewerkt! We kunnen hier wel allemaal zelf de oplossing gaan zoeken, maar wij kunnen er verder niets aan veranderen, dus het is gewoon geduld hebben en afwachten...
Dat jij hierin gelooft dat zeggen ze tegen mij al meer dan een jaar :o en ook tegen mensen hier in de omgeving

Ik zei allang jullie routers hebben naar mijn bevindnigen een capaciteits probleem... Maar die lame kpn mannetjes komen met die domme dingen aankakken dat je hard achterover slaat van het lachen... die gasten hebben echt geen verstand die uitspraken die ze maken wat een LOL.

XS4all helpdesk heeft wel in het algemeen verstand van zaken, alleen is dit het probleem van KPN helaas... zodar ik ooit de kans krijg om ook maar niks meer te maken te kunnen hebben met die rukkers hoe eerder hoe beter!

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 22:18 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

;( 53,45 kB/s hier! :(

>:)
Niks aan de hand gaat gemiddeld met 125 hiero.
Ik zit dus ook bij xs4all by the way.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zondag 11 november 2001 23:19 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Dat jij hierin gelooft dat zeggen ze tegen mij al meer dan een jaar :o en ook tegen mensen hier in de omgeving

Ik zei allang jullie routers hebben naar mijn bevindnigen een capaciteits probleem... Maar die lame kpn mannetjes komen met die domme dingen aankakken dat je hard achterover slaat van het lachen... die gasten hebben echt geen verstand die uitspraken die ze maken wat een LOL.
Dat klinkt mij nogal vreemd in de oren, de opbouw van het hele net t.b.v. Adsl is namelijk behoorlijk dezelfde in heel Nederland.
Zo is elke dslam via een aparte STM1 verbinding aan de backbone gehangen, er is dus overal evenveel capaciteit beschikbaar.
Als ik er even vanuit ga dat de het probleem van een trage verbinding zich voordoet op een volle dslam, dan zou er een veel grotere groep met dit probleem moeten zijn.
Zo zit mijn lijn ook op een volle dslam aangesloten, maar heb ik geen problemen met snelheden en latency.
XS4all helpdesk heeft wel in het algemeen verstand van zaken, alleen is dit het probleem van KPN helaas... zodar ik ooit de kans krijg om ook maar niks meer te maken te kunnen hebben met die rukkers hoe eerder hoe beter!
Tja, dat is IDD een typisch geval van jammer, de techneuten zitten over het algemeen niet bepaald op de helpdesk.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik heb ditzelfde probleem, en een paar dagen geleden naar XS4ALL gemaild. Dit is wat ik terug kreeg

Geachte ADSL gebruiker,

Hartelijk dank voor uw e-mail betreffende ADSL.

Het is momenteel zo dat wij proberen uit te zoeken wat het probleem
is dat zich voordoet. Het lijkt alsof sinds maandag 5 november zich
tijdens piekuren capaciteitproblemen voordoen. Het probleem hiermee
is dat dit lijkt te gebeuren in het netwerk van Mxstream. Wij
proberen wel om het probleem in kaart te brengen en doen navraag
wat er aan de hand is, maar XS4ALL is 's avonds gesloten en ons
systeembeheer is hier niet verantwoordelijk voor. Wij proberen wel
om aan de hand van klachten en eigen metingen na te gaan wanneer
zich precies vertragingen voordoen.

Eventueel kunt u uw klacht nogmaals neerleggen via
info@mxstream.nl. Dit neemt niet weg dat wij graag geinformeerd
worden als zich een dergelijke vertraging voordoet. Dit geeft ons
weer meer inzicht in de ontstane problemen.

Een probleem is echter dat het voor ons erg moeilijk is om op
iedere melding een persoonlijk antwoord te sturen. Tevens is het op
dit moment lastig om een standaardantwoord te formuleren met een
duidelijke inhoud en niet alleen maar een doorverwijzing naar KPN
Mxstream (want nogmaals, wij stellen deze meldingen op zich zeer op
prijs).

Huidige bevindingen:

De vertragingen lijken zich in het netwerk van KPN MxStream voor te
doen: bij 'traceroute' vanaf een Mxstream aansluiting lijkt het dat
de 2e hop (XS4ALL) langzaam is. Er zitten echter nog meer routers
tussen die niet worden weergegeven in de traceroute. Als er een
traceroute wordt gedaan van buitenaf is de betreffende hop wel
snel. Ergens tussen de eerste en tweede hop zit een storing. Dit
onderzoeken wij momenteel.

Ik vertrouw erop u hiermee voor dit moment voldoende geinformeerd
te hebben.

Met vriendelijke groet,

XS4ALL Internet Helpdesk, ADSL Support
--
Gelieve zoveel mogelijk van eerdere emails in het antwoord te laten staan.

Online Help: http://www.xs4all.nl/help/
Mededelingen: http://www.xs4all.nl/announce/
ADSL informatie: http://www.xs4all.nl/adsl/
Storingen: http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/

Telefoon: 020-3987666
Fax: 020-3987609
Email: helpdesk@xs4all.nl (algemene en technische hulp)
machelp@xs4all.nl (macintosh specifieke hulp)
adslhelp@xs4all.nl (adsl specifieke hulp)

Geen slecht antwoord toch ??
kijk ook even op http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2014

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hier ook geen problemen, bestandje downloaden rond de 53-54 k/sec.

Lijkt me idd dat het probleem bij KPN ligt, bij JOUW verbinding.

Het trieste is idd dat KPN geen verstand van dergelijke zaken en dat dat nog wel eens heeeeeeel langzaam zou kunnen gaan. Enige middel is gewoon zoveel mogelijk KPN blijven lastigvallen, stalken, mailen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Hehe heb ik al geprobeert heb al 2 keer gehad dat ze ophingen >:)

ze wilde gewoon niet luisteren naar wat ik zeik en ook mijn argumenten niet horen heel triest

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik zou het toch nog een keer proberen, naam noteren met wie je belt, vragen naar hun chef, bellen naar klantenservice dat je niet serieus wordt genomen. Evt consumentenbond bellen (mits je daar lid van bent).

Met stilzitten gebeurt iig helemaal niks. Ik weet dat je niet serieus genomen wordt, maar achter hun ass aanzitten is gewoon het beste wat je kan doen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

xs4all heeft melding gemaakt van de storing

en graag hier verder, want met 2 topics over hetzelfde onderwerp schieten we ook niet zoveel op denk ik...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Op zondag 11 november 2001 22:02 schreef -KOD- het volgende:
Bij xs4all staat:

[afbeelding]

LAME PROTOCOL
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ERTPASOOHHE
Nergens last van :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Sja ik heb toch echt zelfde probleem, quaken is er niet meer bij met ping 120 en packet loss is ook niet normaal, terwijl ik dit haal met downloaden van dat bestandje :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cq/download.jpg

Verwijderd

Topicstarter
downloaden etc gaat natuurlijk over het algemeen wel goed, daarmee heeft KPN zich heel erg ingedekt door te zeggen zoalng de downstream 20kB/sec of meer bevat is er niks aan de hand.

Stel je hebt hoge pingtijden, wat maakt dat uit? linesync. duurt wat langer ok, maar als het downloaden dan eenmaal begint maakt het niet zo ontzettend veel uit. Packegeloss wel, maar wil je dan onder die "magische" 20Kb/sec komen moet je package loss wel rond de 60% zijn...

Dus het is gewoon LAME van KPN :r

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

ik heb ook mxstream via xs4all (fast) en nergens last van in counterstrike vaak een ping van 60 en download van normale sites met 110kb/sec (het maximale, want die 128kb/sec haal je niet omdsat dat ergens anders voor wordt gebruikt). Dus hier geen probs >:)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Pagina: 1