Hallo, van de week even bij mijn huisgenoot de tv-tool geinstalleerd zodat ie via de tv filmpies kon kijken (moest uiteindelijk met tvcc2000) Maar wat was er toen aan de hand er was alleen zwart wit op de tv en ik kan het niet zo instellen dat beide signalen door het s-vhs kabeltje gaan (ik kan niet het gele video stekkertje aanvinken). Wat kan hier de oorzaak van zijn? Is het een driver probleem of een software probleem?
als je de verzadiging op 0 hebt (weet de engelse term niet meer) dan heb je zwart/wit beeld. Is ook wel leuk op TV van een vriend, in OSD stiekem instellen en diegene maar
kijken en coax kabel aandrukken
Maar goed, check dat eens
edit:
dat engels zou wel eens Saturation oid kunnen zijn
dat engels zou wel eens Saturation oid kunnen zijn
Welke aansluitingen gebruik je eigenlijk?
Als je de S-VHS gebruikt en dan een kabel naar SCART, terwijl je geen S-VHS aansluiting op je video hebt, ligt het probleem daar. Je moet dan eerst een S-VHS -> Composiet gebruiken en daarna composiet in je video stoppen.
Op www.tvtool.de staat alles uitgelegd over zwartwit problemen en het verschil tussen S-VHS en Composiet.
Als je de S-VHS gebruikt en dan een kabel naar SCART, terwijl je geen S-VHS aansluiting op je video hebt, ligt het probleem daar. Je moet dan eerst een S-VHS -> Composiet gebruiken en daarna composiet in je video stoppen.
Op www.tvtool.de staat alles uitgelegd over zwartwit problemen en het verschil tussen S-VHS en Composiet.
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleem gehad. Volgens de leveransier van mijn toenmalige video kaart was mijn tv gewoon weg te oud voor het signaal.
Een SVHS->SCART verloop is niets anders dan nog steeds SVHS aan je TV aanbieden. Je TV moet dan nog steeds SVHS ondersteunen.
Dat je niet het gele stekkertje kan aanvinken komt omdat je die niet hebt aangesloten.
Dat je niet het gele stekkertje kan aanvinken komt omdat je die niet hebt aangesloten.
Ik heb zelf al eens de TV-out op mijn V770 en Asus V7100 Magic succesvol op de TV gehad (heel wat DivX's gekeken
) en heb sinds kort de Radeon 8500LE met TV-out (SVHS, gekocht bij Powerline op HCC).
Ik krijg zwart/wit beeld op mijn TV. Heb de FAQ goed doorgelezen (wist ik eigenlijk allemaal al) en TVtool en TVCC2000 geprobeerd. Kennelijk wordt de Radeon TV-Out chip niet ondersteund door deze programma's....:(
Heb het net zo gedaan als bij de voorgenoemde kaarten, van SVHS->Tulp->Scart en dat werkte altijd prima. Ik kan hem ook zo overpluggen op de Asus in de PC van me vriendin en dat werkt prima......
Ik (zij ook) draai overigens Windows XP NL met de nieuwste drivers (86) en heb hem geflasht naar een Radeon 8500 Retail, daarna vanwege Artifacts teruggezet naar een 260Mhz GPU en MEM clock. (haal btw. 8250
)
Ik zet hem op de TV via de geavanceerde beeldschermeigenschappen. Zit nu ook met een half oog naar mijn Zwart/Witte TV-beeld te kijken.
Wie weet een ander progje of oplossing voor dit probleem.
Ik krijg zwart/wit beeld op mijn TV. Heb de FAQ goed doorgelezen (wist ik eigenlijk allemaal al) en TVtool en TVCC2000 geprobeerd. Kennelijk wordt de Radeon TV-Out chip niet ondersteund door deze programma's....:(
Heb het net zo gedaan als bij de voorgenoemde kaarten, van SVHS->Tulp->Scart en dat werkte altijd prima. Ik kan hem ook zo overpluggen op de Asus in de PC van me vriendin en dat werkt prima......
Ik (zij ook) draai overigens Windows XP NL met de nieuwste drivers (86) en heb hem geflasht naar een Radeon 8500 Retail, daarna vanwege Artifacts teruggezet naar een 260Mhz GPU en MEM clock. (haal btw. 8250
Ik zet hem op de TV via de geavanceerde beeldschermeigenschappen. Zit nu ook met een half oog naar mijn Zwart/Witte TV-beeld te kijken.
Wie weet een ander progje of oplossing voor dit probleem.
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()