Toon posts:

bitmap naar WMF

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik las bij de nieuwe Xara3D dat het mogelijk is om plaatjes naar 3D om te zetten. Nu bleek alleen dat de plaatjes in WMF of EMF formaat moeten zijn. Nu wil ik een logo dat ik in JPG formaat heb dus eigelijk omzetten naar EMF of WMF. Coreldraw kan wel die bestanden maken, maar als ik de JPG importeer, en is schrijf het weg als WMF of EMF dan kan XARA er niks mis mee omdat ie geen outlines heeft. Hoe kan ik dit nou het best aanpakken? :?

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Tip: Niet aan beginnen....

Ga alsjeblieft niet een logo wat 2D gedesigned is, naar 3D trekken.. En dan zeker niet met een proggie als Xara3D, en al helemaal niet van een jpg'tje.

Maar ja, je moet het zelf weten. De reden dat het niet lukt is omdat een .jpg geen outlines heeft.. Een .jpg is altijd rechthoekig. Als je dit soort fratsen dan écht wilt uithalen, zorg dan dat je een eps-achtig bestand hebt (vectoren).

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 22:10 schreef Obi het volgende:
Tip: Niet aan beginnen....

Ga alsjeblieft niet een logo wat 2D gedesigned is, naar 3D trekken.. En dan zeker niet met een proggie als Xara3D, en al helemaal niet van een jpg'tje.

Maar ja, je moet het zelf weten. De reden dat het niet lukt is omdat een .jpg geen outlines heeft.. Een .jpg is altijd rechthoekig. Als je dit soort fratsen dan écht wilt uithalen, zorg dan dat je een eps-achtig bestand hebt (vectoren).
Of ga met Illustrator aan de slag en maak er netjes een vectortekening van. Dat wordt dus met de hand knoeien ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al bang dat het handwerk zou worden jah :( Noujah, bedankt in iedergeval :)