Toon posts:

120mm fan op vid.kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken? ik heb een GF2 GTS

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Ehm... waarom zou je dit uberhaupt willen ? lijkt me nogal overkill, ook voor stevig oc'en is dit niet nodig hoor ;)

Ad Astra Per Aspera

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
een 120 mm fan op een GPU??
dat is veel minder nuttig dan een goede 60 mm fan (of wat de precieze maat dan ook is).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Ik heb een 120mm Delta HP fan in de zijplaat van men kast gemonteerd. Deze blaast rechtstreeks op men GF3 en SB Live. Eerst haalde ik met men GF3 max. core : 200@235 en mem : 500@530 ! Nu haal ik core : 200@260 en mem : 500@560 zonder artifacts en geen vastlopers in 3D Mark 2000/2001 dus het scheelt aardig wat. De 120mm staat aangesloten op men digidoc 5 dus ik kan hem aan zetten wanneer ik wil. Altijd een delta 120mm aan gaat te ver. Heb namelijk al een 60mm Delta HP, 2x Delta 80HP en 2x Delta 80MP in mijn systeem hangen.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

en je sblive hoeveel haalt die? >:)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
hmmz maar ik vind het wel een stoere mod dus kan het kwaad? en past een indigo orb heatsink voor P4 op een GF2 ?

Verwijderd

hij heeft hem zo overclocked dat ie 12 boxen kan gebruiken.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 21:55 schreef SuB het volgende:
hij heeft hem zo overclocked dat ie 12 boxen kan gebruiken.
12 maar ik kan er 18 en dat zonder artifacts >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil trouwens ook nog de fans van me slot 1 Athlon door 120mm varianten vervangen maar dat is volgend project :P

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Ook een cheap-ass oplossing:

Pak een oud ISA netwerkkaartje, slijp de rand (die vroeger in 't mobo zat) er af maar houd 1 klein stukkie over. Schuur het koperlaagje van dat ene stukje er af. Zaag nu een mooi rond gat in 't kaartje, waar je een 80 mm fan op plakt (uit een kapotte voeding natuurlijk). Priegel die fan ff aan de 12V.

Hupsakee, kaartje onder je videokaart in een vrij PCI slot duwen (dat kan omdat je die hele strip heb weggehaalt) waarbij het overgebleven stukje leunt op de PCI bay. Geen koper er meer, geleiden zal 't nooit meer ;)

Geen geruk aan je standaard fan+heatsink van je kostbare videokaartje èn een enorme airflow over je videokaart. Die systeemkoelers die lucht naar buiten zuigen zijn ruk, dit blaast lucht op de kaart. Dus nu loopt m'n GTS op 240/410 ipv de standaard 200/366 ;) Zonder artifacts e.d.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34
Hmm, goed idee ja. Heb nu aan mijn viper2 een 8cm fan hangen, maar mijn Kyro2 die er nu in zit moet het met CPU cooler + heatsink doen, aangezien die tie-wraps niet meer kunnen houden (heb al dat ie was vastgelopen omdat ze waren uitgezakt)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 23:28 schreef Megapauper het volgende:
Ook een cheap-ass oplossing:

Pak een oud ISA netwerkkaartje, slijp de rand (die vroeger in 't mobo zat) er af maar houd 1 klein stukkie over. Schuur het koperlaagje van dat ene stukje er af. Zaag nu een mooi rond gat in 't kaartje, waar je een 80 mm fan op plakt (uit een kapotte voeding natuurlijk). Priegel die fan ff aan de 12V.

Hupsakee, kaartje onder je videokaart in een vrij PCI slot duwen (dat kan omdat je die hele strip heb weggehaalt) waarbij het overgebleven stukje leunt op de PCI bay. Geen koper er meer, geleiden zal 't nooit meer ;)

Geen geruk aan je standaard fan+heatsink van je kostbare videokaartje èn een enorme airflow over je videokaart. Die systeemkoelers die lucht naar buiten zuigen zijn ruk, dit blaast lucht op de kaart. Dus nu loopt m'n GTS op 240/410 ipv de standaard 200/366 ;) Zonder artifacts e.d.
ik ben nu bezig met een oude 3Com ISA netwerkkaart (die kapot is) wat is dit een cool idee zeg, ik zet er ook een 120mm fan in trouwen
Pagina: 1