Capture met Adobe Premiere 5

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
Als ik een videotje capture met Ulead videostudio 4 gaat alles goed, alleen slaat deze het filmpje op in enorme AVI bestanden.
Ik dacht, ik probeer Adobe premiere v5 eens. Maar het lukt me niet om een filmpje te capturen.. Het scherm blijft zwart..
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
( ik kies file->capture->movie capture )
:?

• winand
BTW:

camera: Sony DCR-TRV15E-PAL
firewire: Dynalink 1394PB

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Misschien je settings aanpassen voor je camera in premiere?

edit:
Deze oen zat weer te slapen en kreeg dus een totaal onlogische niet-Nederlandse zin

• winand
Ik kan nergens relevante settings vinden.
Waar moet ik zoeken dan?

Verwijderd

Adobe permiere 5 heeft geen ondersteuning voor DV tenzij je de update download (dan wordt het premiere 5.1c of zo iets).

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Hmmm der staat me iets bij dat ie zwart beeld geeft in Premiere 5 met bepaalde camera's of zow. Als je het gewoon captured en dan terugspeelt doet ie het dan? (kan het hier niet checken want ik heb geen firewire en geen premiere 5...

Premiere 6 misschien een optie?

Verwijderd

Als je een JVC-camera hebt moet je de texas-instrument drivers gebruiken, anders werkt het hele zooitje niet en dat is erg vervelend. Andere videocamera's (bijv. sony) gebruiken de microsoft drivers.

Verwijderd

Overigens zullen de bestanden even groot blijven, of je nou in videostudio captured of in premiere. Ik heb ook videostudio4 en via de firewirepoort kan ik alleen maar capturen in DV en niet bijv. in divx of indeo5.10, dus dat zal dan ook wel niet gaan in adobe premiere lijkt me.

Verwijderd

Eeeuhm misschien onnodige post dit, maar denk je niet dat het AVI bestand dezelfde grote krijgt als in Ulead ?
(mits dezelfde codec uiteraard)

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 23:01 schreef trinity het volgende:
Als je een JVC-camera hebt moet je de texas-instrument drivers gebruiken, anders werkt het hele zooitje niet en dat is erg vervelend. Andere videocamera's (bijv. sony) gebruiken de microsoft drivers.
Er staat toch dat hij een
Sony DCR-TRV15E-PAL camera heeft!!!

Het probleem is waarschijnlijk dat je de verkeerde input hebt.
Dat het bestand zo groot is ligt aan de codec die je gebruikt!
Als je op de hoogst mogelijke kwaliteit wilt blijven capturen moet je gewoon de dv codec gebruiken die je kaartje ondersteunt!
Daarna kan je hem natuurlijk gewoon omzetten naar divx e.d.
Ik raad je wel aan om premiere 6.0.1 te gaan gebruiken (dit is premiere 6 + patch),
Deze geeft een betere onderstuening voor je DV!
verder is het belangrijk je video overlay uittezetten bij kaartjes die dit niet onderstuenen(bij de meeste goedkope dv/firewirekaartjes!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je moet idd updaten naar Premiere 6 aangezien deze standaard ondersteuning voor firewire biedt, Premiere 5 heeft deze optie nog niet. Het werkt wel, met speciale drivers, maar dat is dan vaak geen standaard firewire spul.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 10:11 schreef kevenius het volgende:

[..]

Er staat toch dat hij een
Sony DCR-TRV15E-PAL camera heeft!!!
Dus? Ik weet toch niet of de drivers van texas instruments goed met sony-videocamera's werken? Alleen dat die nodig zijn voor JVC. Misschien doen die het helemaal niet met sony, dus dan moet je het programma instellen op microsoft drivers.

• winand
Wow.. een hoop is verteld..
Ik ga eens proberen of ik versie 6 kan krijgen.

Maar premiere kan dus niet direct capturen naar divx of real-media ofzo?
Als ik daar andere codecs voor nodig heb, waar haal ik die vandaan?
Pagina: 1