Ik heb een Pentium II 400. Ik wil een nieuwe (PCI, want ik heb geen AGP-slot) grafische kaart, zeg maar 3D en rond de 32 Mb. Zitten er aan die gave dingen van tegenwoordig systeem-eisen? Hercules bv heeft het op hun site over minimaal 600 mHz ofzo maar ik kan me niet voorstellen dat dat moet...
dat moet ook niet.. maar de meeste kaarten komen pas tot hun recht icm. een snelle cpu.. zo'n videokaart moet nl. data aangeleverd krijgen en als je een trage cpu hebt zit die videokaart 90% van zn tijd te wachten op data van de processor met als gevolg dat een spel niet snel draait, ondanks de goede videokaart.
Je kunt eens kijken voor een GeForce II MX PCI. Dat is een aardig snelle 3D kaart. Ik denk dat de 600Mhz geen vereiste is maar een aanbeveling. Als je onder deze snelheid zit zal de kaart misschien niet maximaal presteren omdat je processor de bottleneck is. Toch is zo een PCI GFII een aardige vooruitgang als je nog met een VooDoo 2 ofzo zit te gamen.
Ik heb een PII 400 met een Creative Geforce2 MX 32MB DDR PCI (een hele mond vol
)
Loopt wel lekker hoor. Moderne spellen zoals Max Payne en RtCW kan ik nog wel spelen. Niet op de allerhoogste kwaliteit, maar toch
Loopt wel lekker hoor. Moderne spellen zoals Max Payne en RtCW kan ik nog wel spelen. Niet op de allerhoogste kwaliteit, maar toch
They made me do it.
ik zit met een Ati Rage Pro 4 mb onboard kaart te gamen............dus
Dan wordt het zeker een vooruitgang! Ondanks dat de cpu de bottleneck wordt... je prestaties zullen waarschijnlijk aardig richting een verdubbeling gaan (ik kan me de overstap nog wel herinneren van m'n voodoo2 naar Geforce2 mx op m'n PII 333, bijna dubbele scores in Q3!).
Dan merk je het welOp zondag 11 november 2001 20:59 schreef UltiemeLeek het volgende:
They made me do it.
hmm, als een gf2mx een dubbele score van een voodoo2 geeft
dan is voodoo2 SLI ook nog een optie, dat geeft het dubbele
van een enkele v2, en is goedkoper dan een gf2mx (2dehands, ik heb 2 van die dingen op ebay staan bijvoorbeeld)
maarja, zo'n mxje heeft dan wel weer geinige zooi als tvout enzo
van een enkele v2, en is goedkoper dan een gf2mx (2dehands, ik heb 2 van die dingen op ebay staan bijvoorbeeld)
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Weet ik niet helemaal zeker. Zelf draai ik PIII-450@504 met een niet OC'de voodoo3-3000. Ik moet zeggen dat mijn videokaart onder spellen als GP3 de beperkende factor is. Dit kan natuurlijk anders zijn bij 3D shooters, maar die speel ik hoogst zelden.Op zondag 11 november 2001 21:49 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
hmm, als een gf2mx een dubbele score van een voodoo2 geeft
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Wat is er beter, een TNT2 of een GeForce2 chip?
Ik kan namelijk zo 123 geen GeForce2 PCI vinden...
TNT2 ultra is beter als geforce 2mx, maar TNT M64 is ongeveer hetzelfde als Geforce2MX
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
ik zou ze maar alle twee omdraaienOp zondag 11 november 2001 22:11 schreef Duracell het volgende:
TNT2 ultra is beter als geforce 2mx, maar TNT M64 is ongeveer hetzelfde als Geforce2MX
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
http://tweakers.net/pricewatch/14896Op zondag 11 november 2001 22:08 schreef UltiemeLeek het volgende:
Wat is er beter, een TNT2 of een GeForce2 chip?
They made me do it.
Zou je niet eens voor een nieuw moederbord gaan sparen? Ik denk dat de PCI bus een beetje een flessenhals wordt.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Wellicht, maar mijn PCI+ISA aansluitingsbord (geen flauw idee hoe dat ding heet) kan er af, en dus misschien vervangen worden door een met AGP..??? of kan dat niet... :?Studenten zitten sowieso niet zo breed, dus eigenlijk was ik een beetje op zoek naar een relatief goedkope oplossing...
Nee, dat kan niet. Dan zit er waarschijnlijk een riser op je mobo. Dat word dus echt een nieuw mobo met AGPOp zondag 11 november 2001 22:38 schreef UltiemeLeek het volgende:
Wellicht, maar mijn PCI+ISA aansluitingsbord (geen flauw idee hoe dat ding heet) kan er af, en dus misschien vervangen worden door een met AGP..??? of kan dat niet... :?Studenten zitten sowieso niet zo breed, dus eigenlijk was ik een beetje op zoek naar een relatief goedkope oplossing...
They made me do it.
ik denk dat je kwa prijs/kwaliteit verhouding best een TNT2 ultra ofsow kunt kopen, vooral omdat je CPU een grote bottleneck is...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
FF een vraagje, welk merk en type moederbord heb je?Op zondag 11 november 2001 20:59 schreef UltiemeLeek het volgende:
Ik heb van een vriend een p2 350 met een moederbord gekregen waar een ati 4mb video opzat. Ik weet niet wat het merk is er zit 64mb ram op pc100. Het hele zaakje werk nl niet meer omdat waarschijnlijk het knopje achter op de voeding is geswitched (110-220) de cddrive chip die in de cddrive zit is gewoon doorgebrand enz, het geheugen doet het ook niet meer.. Maar ik wil ff weten wat voor moederbord het is dan kan ik ff op hun site kijken...
Verwijderd
D8 je dat? de tnt2 ultra was niet eens sneller als een geforce256 met sdram (laat staan ddr), de opvolger van de tnt2 serie. De geforce2mx is sneller als de geforce256 met sdram dus ook sneller als de tnt2 ultra. De tnt2 m64 is gewoon een k*t kaart voor games, de matrox g450 presteerd op 3d gebied nog beter, het enige leuke is dat een tnt2 m64 goedkoop is en beter is als onboard video (nforce achterwege gelaten dan he!)Op zondag 11 november 2001 22:11 schreef Duracell het volgende:
Op zondag 11 november 2001 22:11 schreef Duracell het volgende:
Ben jij toevallig laatst naar de Vobis geweest en heb toen info aan 1 van de verkopers gevraagd ?
volgens mij schelen een TNT2/ultra en een geforce 2 MX200 niet erg veel.. maarja, dan zou ik nog steeds de geforce nemen.. 'klinkt' iig beter
Hoi Michiel..
Op de site van Nvidia hebben ze een systeemtest staan. Www.nvidia.com Daar kan je laten kijken wat zij de beste kaart voor je compu vinden. Ik weet niet hoe goed die test werkt, maar misschien heb je er iets aan.
Groeten van KlaasVaag (242)
Op de site van Nvidia hebben ze een systeemtest staan. Www.nvidia.com Daar kan je laten kijken wat zij de beste kaart voor je compu vinden. Ik weet niet hoe goed die test werkt, maar misschien heb je er iets aan.
Groeten van KlaasVaag (242)
Verwijderd
LOL!Op maandag 12 november 2001 15:10 schreef Sir_Killalot het volgende:
[..]
Ben jij toevallig laatst naar de Vobis geweest en heb toen info aan 1 van de verkopers gevraagd ?
Ja dat zal de oplossing wel zijn!
Ja even weg geweest, ik heb dus een Dell moederbord, welk type weet ik niet, ga naar <http://support.euro.dell.com/docs/systems/ban_gx1/specs.htm>
voor informatie...
en mijn budget is zo'n 125-200 piek, dus al te gaaf gaat het niet worden.
En trouwens, hoi Wouter(KlaasVaag)
UltiemeLeek (k 223)
voor informatie...
En trouwens, hoi Wouter(KlaasVaag)
UltiemeLeek (k 223)
Bij die nieuwe kaarten ( 2000 tot heden ) is het aanbevolen om een 700 mhz te hebben. Hier komt die kaarten tot hun volste recht !
dikzak
Ga dan voor een 2e hands TNT2Ultra of Voodoo3 2000/3000 PCI.Op donderdag 15 november 2001 19:16 schreef UltiemeLeek het volgende:
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Pagina: 1