Het niveau van de mensen op W&L

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Nu lijkt het net alsof ik iets heel negatiefs ga zeggen ofzo :). Maar nee hoor, ik wilde eigenlijk vragen aan iedereen wat voor opleiding jullie doen? Zitten hier wel echte filosofen, psychologen, etc?

Ik vind overigens wel dat er best veel rotzooi word gepost, maar misschien vinden jullie dat ook wel van deze post. Ik zit hier alleen nog niet zo heel lang en op de echte regulars nee weet ik van de meesten onder ons niets eigenlijk.

edit:

Bedrijfskundige informatica hier overigens....en een sterke neiging om straks psychologie te gaan studeren.

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op zondag 11 november 2001 20:39 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Nu lijkt het net alsof ik iets heel negatiefs ga zeggen ofzo :). Maar nee hoor, ik wilde eigenlijk vragen aan iedereen wat voor opleiding jullie doen? Zitten hier wel echte filosofen, psychologen, etc?

Ik vind overigens wel dat er best veel rotzooi word gepost, maar misschien vinden jullie dat ook wel van deze post. Ik zit hier alleen nog niet zo heel lang en op de echte regulars nee weet ik van de meesten onder ons niets eigenlijk.

edit:

Bedrijfskundige informatica hier overigens....en een sterke neiging om straks psychologie te gaan studeren.
Nou, rotzooi wil ik nou niet direct zeggen, maar deze topic lijkt sterk op eentje die "hoe oud ben jij" heette, en die wou ik ook zo snel mogelijk op slot hebben. Dit heeft wel met de W&L mensen te maken maar niks met de discussies die je op W&L zou moeten hebben, volgens mij.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Zoals je in mijn profiel kunt lezen ben ik geen 'student' meer alhoewel je toch je hele leven blijft leren.

Wel kan ik merken dat ik een aantal zaken die hier besproken worden moeilijk kan volgen.
Natuurlijk heb ik meer levens ervaring maar de spelregels hier, met het geven van links ed, maakt het moeilijk om die door te geven. Zaken zitten wel in mijn hoofd maar kan ik vaak niet aangeven waar ze vandaan kwamen.

Waar ik sta voor wat betreft mijn overtuigingen, heb ik dat al op W&L gepost zo hier en daar dus ff zoeken.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Christiaan
Het valt me gewoon op dat er best veel onzin gepost word. Ik vind het altijd lekker om te discussieren over diepgaande zaken en veel topics voldoen niet aan dat criterium. Daarom was ik geinteresseerd in het niveau van de mensen hier (in de zin dat ik weet bij wie ik moet zijn met vragen :)). Het is ook echt niet de bedoeling om er een 'hoe oud ben jij' topic van te maken.

• Gnoom
Op zondag 11 november 2001 21:11 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Het valt me gewoon op dat er best veel onzin gepost word. Ik vind het altijd lekker om te discussieren over diepgaande zaken en veel topics voldoen niet aan dat criterium. Daarom was ik geinteresseerd in het niveau van de mensen hier (in de zin dat ik weet bij wie ik moet zijn met vragen :)). Het is ook echt niet de bedoeling om er een 'hoe oud ben jij' topic van te maken.
Dat er onzin gepost word was me wel opgevallen. Eerst bij wat te doen bij criminele allochtonen had ik een heel normale rustige discussie, maar er waren eigenlijk maar 3 mensen die dingen postten. Daarna kregen andere mensen em ook in de gaten en gelijk kwamen er tien mensen die precies hetzelfde zeiden, totaaaaaal zonder arumenten. Eentje met wie ik eerst discussieerde had een helemaal andere mening als ik, maar omdat hij netjes argumenten bleef geven, leek het me nog steeds geen dom persoon. Wat nog het moeilijkste is bij mensen die wel zomaar lukraak onzin roepen, is om je in te houden, en niet ook gewoon terug te gaan schreeuwen. Als je dat lukt vind ik het eigenlijk best knap.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 11 november 2001 21:28 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Dat er onzin gepost word was me wel opgevallen. Eerst bij wat te doen bij criminele allochtonen had ik een heel normale rustige discussie, maar er waren eigenlijk maar 3 mensen die dingen postten. Daarna kregen andere mensen em ook in de gaten en gelijk kwamen er tien mensen die precies hetzelfde zeiden, totaaaaaal zonder arumenten. Eentje met wie ik eerst discussieerde had een helemaal andere mening als ik, maar omdat hij netjes argumenten bleef geven, leek het me nog steeds geen dom persoon. Wat nog het moeilijkste is bij mensen die wel zomaar lukraak onzin roepen, is om je in te houden, en niet ook gewoon terug te gaan schreeuwen. Als je dat lukt vind ik het eigenlijk best knap.
Ik zeg gewoon waar het op staat en als dat als een flame wordt opgevangen nou jmmr dan. Ik vertegenwoordig mijn standpunten met een juiste argumentatie (hoop ik in de meeste gevallen). Maar idd het niveau is de laatste maanden gekelderd :(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Klopt wel.
Maar de 'echte W&L topics haal je er zo uit. Dat zijn bijna de enige die meer dan 3 pagina's hebben.

Ik zit nog op de middelbare school VWO-5 met Na12, WB12, SK12 en IN btw...

• Gnoom
Op zondag 11 november 2001 22:05 schreef MaDLiVe het volgende:

Ik zeg gewoon waar het op staat en als dat als een flame wordt opgevangen nou jmmr dan. Ik vertegenwoordig mijn standpunten met een juiste argumentatie (hoop ik in de meeste gevallen). Maar idd het niveau is de laatste maanden gekelderd :(
Je moet mensen met een foute argumentatie of geen argumentatie niet zo aanvallen. Je probeert soms logische dingen terug te zeggen, maar ze luisteren vaak toch niet naar argumenten. Maareh, als er iemand helemaal geen argument geeft, hoef je er ook niet tegenin te gaan, gewoon niet op reageren. Als je het wel doet krijg je alleen maar meer gezeur. Misschien is vaak het bericht "je geeft helemaal geen argumenten" voldoende.

Verwijderd

Technische informatica, aan de uni twente, met hopelijk ooit een minor in psychologie

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
het blijven tweakers

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 11 november 2001 22:08 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Je moet mensen met een foute argumentatie of geen argumentatie niet zo aanvallen. Je probeert soms logische dingen terug te zeggen, maar ze luisteren vaak toch niet naar argumenten. Maareh, als er iemand helemaal geen argument geeft, hoef je er ook niet tegenin te gaan, gewoon niet op reageren. Als je het wel doet krijg je alleen maar meer gezeur. Misschien is vaak het bericht "je geeft helemaal geen argumenten" voldoende.
Daar ben ik nu ook achter :)
Laat alle mensen in hun waarde :7

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 11 november 2001 22:08 schreef [YR]paladin het volgende:
Technische informatica, aan de uni twente, met hopelijk ooit een minor in psychologie
Dus wij meeten volgend jaar als het goed gaat :P

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Derde jaars Natuurkunde (en min of meer sterrenkunde) in Utrecht. Sinds kort ook ingeschreven bij Wijsbegeerte, maar dat is meer voor de lol. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Sinds kort ook ingeschreven bij Wijsbegeerte, maar dat is meer voor de lol.
Bedoel je dat je daar bent ingeschreven voor de lol, of dat je je daar hebt ingeschreven om wat vakken te volgen voor de lol? :)

Ik ben 2e jaars HBO-student aan de haagse hogeschool en ik doe daar Vormgeving & Ontwerp van Interactie. Nu snap je natuurlijk meteen wat ik doe :+

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 22:08 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Daar ben ik het nou eens helemaal mee eens. Ik vind trouwens dat de waarde van argumenten vaak wel heel erg wordt overschat. Een heleboel kennis van vijftig jaar geleden, waarvoor men toen de beste argumenten voor had, blijkt helemaal of gedeeltelijk onjuist te zijn. Dat zal men hopelijk over vijftig jaar ook nog kunnen zeggen.

De mens is ten diepste een irrationeel wezen. Onze keuzes zijn vaak gebaseerd op wat we willen en voelen en niet op rationele afwegingen. Natuurlijk wil ik er niet voor pleiten om dan alles maar klakkeloos aan te nemen. Maar vooral bij topics die over moraal en geloof gaan denk ik dat enige terughoudendheid en bescheidenheid bij het afwijzen van iemand anders standpunt op zijn plaats zijn. Dat mis ik hier wel eens. Relativeringsvermogen en humor zijn in het leven zeker zo belangrijk als verstand.

• Lordy79
  • Laatst online: 21:56

Lordy79

Vastberaden

opleiding??? :P :P

Ik ben een eerzame belastingbetaler die JULLIE studies zit te bekostigen door heel hard te werken.. >:) ;)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• KroontjesPen
  • Laatst online: 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Gedeelde smart is halve smart. *D

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb een aantal jaren Technische Informatica gestudeerd aan de UT maar dat beviel me niet. Mijn plannen om over te stappen op WWTS (Wijsbegeerte van Wetenschap, Technologie en Samenleving) werden doorkruist door het plan om met mijn vriendin en haar zoontje naar Frankrijk te emigreren - wat ik dus volgende maand ga doen. Daar eerst maar eens werk krijgen, en dan zien we wel verder. Misschien weer studeren. Je ne sais pas... Que sera sera...

Daarbij ben ik heel lang atheïst geweest, een tijdje Christelijk (heb een aardig eind uit de Bijbel gelezen), en ben nu Paganist. Daarbij ben ik officiëel beëdigd priester van de Universal Life Church - ik mag dus in Amerika officiëel huwelijken voltrekken, patiënten in ziekenhuizen bezoeken (mits op hun verzoek natuurlijk), en parkeren op plaatsen die voor geestelijken gereserveerd zijn (die zijn er inderdaad, bij kerken en ziekenhuizen bijvoorbeeld). :7 O-) :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik volg een ICT-opleiding. Maar dat is ook wel in mijn proviel te lezen. Ik doe dus niet een filosofische opleiding, maar ik filisoferen en discusseren heel leuk, en ik intresseer me ook erg voor mysterieuse of onverklaarbare dingen.

Wat de rotzooi betreft. Ik ben het er dels wel mee eens. Nu hadden er nogal wat kritiek op mijn topic "Wat is vormloos", maar dat is denk ik wel terecht. Mjin topic van "Wat is eeuwig" daarentegen vind ik op zich nog wel iets om over te discusseren.

Er zitten jammergenoeg wel een paar op het forum die alleen maar niet-serieuse opmerkingen maken. Die horen denk ik op een heel ander forum thuis.

I have spoken (ofzo :))

Signature

• quistnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09-2020
Wat ik voornamelijk zie tegenwoordig is dat er constant wordt verwezen naar: lees de handleiding en gebruik de search... Nou weet ik, sommige mensen geven weinig uitleg bij hun topicje en dan geven ze ook nog eens toe dat ze newbies zijn en dat kan voor irritatie zorgen, maar dan zou je als poster liever hebben dat zo'n geirriteert persoon dan gewoon zn commentaar voor zich houd etc.
Waar het mij volgens mij om gaat bij de topicmakerpersoontjes is dat ze een Eigen Visie hebben en een Probleemstelling, daar kan je gewoon niets mee vergelijken, en dat moet je respecteren vind ik. En dan zou je kunnen zeggen van "IK GEEF TOCH OOK MN MENING!", ja dat klopt, maar denk er ook aan dat je beleefd blijft gewoon, doe normaal.
En ja, idd, ik net zoals iedere andere lieverd die post wilt gewoon aandacht en dat zijn mening wordt gehoord. En dat recht heeft men! :)

Maar ja, om terug te komen op het topicnaampje... Wat eigenlijk heel oninteressant is... Je kan zien dat ik veel kan typen en tegelijkertijd niets nuttigs kan zeggen :P dat is 1... :) Ik zit op de Hoge School Brabant te Breda op de afdeling Academie voor ICT & Management en ik persoonlijk ga dan de HIO - Hogere Informatica kant op, maar propedeuse is voor iedereen daar etzelfde, 1e jaars dus. Ik begon als 16 jarige en ben nu 17, en nee ik heb geen klas overgeslagen op de basisschool of de havo. :P :)
En wat helemaal oninterressant is dat ik vreselijk leergierig ben naar andere wetenschappelijke dingen naast computerdingetjes...

Maar ja... Ik snap eigenlijk niet waarom dit boeiend moet zijn! :P Dat is et gewoon niet, klaar :P

Verwijderd

Dat sommige mensen nogal heftig reageren in bepaalde discussies is natuurlijk begrijpelijk (Zie Gnoom z'n post) en alleen maar goed. Misschien dat je juist dan mensen in kunt laten zien dat ze wat beter na moeten denken voordat ze gaan lopen schreeuwen.

Oh, en ik ben een belastingbetaler... Kijk maar naar mijn naam, daar staat niet voor niets SAP. :)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31

Cis

Ik heb het idee dat in deze thread alleen maar mensen reageren die een degelijke studie hebben gevolgd / volgen. Logisch want niemand is er trots op dat hij of zij de basischool heeft afgerond en vervolgens is gaan vakkenvullen. :)
Daarom zal ik maar even zeggen wat ik momenteel doe: ik heb gefaald voor mijn vwo-opleiding (4vwo). Ben toen naar 4havo gegaan, 5havo, met lof geslaagd. Nu doe ik eerstejaars HBO aan de Haagsche Hogeschool, Informatica en Informatietechnologie. Net de tentamenweek achter dee rug. 2 toetsen gehaald, 2 toetsen niet :(

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• m0nk
  • Laatst online: 21:36

m0nk

16-09-2003 15.15

have gedaan, 2e keer havo 5 gehaald, daarna Technische INformatica gaan doen, na 2 jaar gestopt en gaan werken bij een bedrijfje in Den Haag, dat werd dmv 3 overnames een groter bedrijf. Daar weg gegaan en werk nu voor een klein bedrijfje.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 09:34

Basszje

Reisvaap!]

Ik werk ook en daarna doe ik informatica . Dat hoop ik binnen een jaar oid af te ronden om daarna geschiedenis of filosofie te gaan studeren ( studie als hobby zegmaar ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Christiaan
Ik vind het wel grappig om te zien dat het bijna allemaal IT-ers zijn hier :). Had ik wel verwacht hoor (wat wil je met een forum van tweakers.net). Maar toch, wat meer gemengd bloed is wel cool hoor.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

6VWo en als ik slaag Biomedische Technologie dus geen it' er :)

Verwijderd

Ik ga TN (Technische Natuurkunde) studeren aan de UT, verder verdiep ik me heel erg in de quantum fysica, zogauw ik daar maar iets over post dan krijg ik altijd van die gigantisch domme reacties van mensen die niet eens weten wat quantum fysica is. Dus ik ben er al gauw mee gestopt.

Verder worden hier regelmatig eigen theorie's gepost waar ik me dood om lach hoe stom ze zijn. :D

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Op maandag 12 november 2001 10:55 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Ik vind het wel grappig om te zien dat het bijna allemaal IT-ers zijn hier :). Had ik wel verwacht hoor (wat wil je met een forum van tweakers.net). Maar toch, wat meer gemengd bloed is wel cool hoor.
Zal ik dan de mix maar maken? ;)

Ik studeer 'Recht & Management' (= NL Recht en Bedrijfskunde) aan de KUN. In Rechten zit ook wat van de filosofie die ik hier tref (vooral ook ethiek) maar naast de studie interesseer ik me vooral voor dergelijke dingen. In discussies gaan (dus dan IRL) vind ik zeer interessant en heb dan ook al eens meegedaan aan voorronde voor Lagerhuis van de VARA en aan debatten op de middelbare school.

• Gnoom
Ik hier doe 6VWO met SK12 NA12 WB12 BI12

En als ik slaag (HAHAHAHA, ik moet m'n ckv van vorig jaar nog maken, heb nog niks aan mn profielwerkstuk gedaan, en moet nog 10 boekverslagen maken) ga ik natuurkunde doen denk ik.

Verwijderd

en ik doe gewoon ict opleiding :)

Verwijderd

Iets met computers :P

Eigenlijk wilde ik Psychologie gaan studeren, maar dat vonden m'n ouders niks, dus dat ging niet door. ;(

Nu is dat dus een vrijetijds-studie geworden, tezamen met een aantal vreemde talen; Japans, Noors, Kantonees (Chinees), Latijn en nog een aantal.

Je moet toch iets met je vrije tijd. :)

• Gnoom
Op maandag 12 november 2001 18:33 schreef Kyori het volgende:

Eigenlijk wilde ik Psychologie gaan studeren, maar dat vonden m'n ouders niks, dus dat ging niet door. ;(
Heu, wat is er nou tegen? Het is toch geen toekomstloze studie, of een enge ofzo? Enneh, hebben je ouders nou echt het recht om die beslissing te maken?

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:37 schreef Gnoom het volgende:

Heu, wat is er nou tegen? Het is toch geen toekomstloze studie, of een enge ofzo? Enneh, hebben je ouders nou echt het recht om die beslissing te maken?
Ik vond van niet, zij vonden van wel; ze wilden een goede toekomst voor me :?

Achteraf ben ik er ergens wel blij mee, ik ben nu namelijk de gezinspsycholoog en dankzij mijn huidige opleiding PHP/ASP/JavaScript/C/C++/Basic/HTML/ActionScript programmeur en all-round computernerd. :)

En verder ook nog vormgever, dus ik mag eigenlijk niet klagen. :P

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 12 november 2001 18:47 schreef Kyori het volgende:

[..]

Ik vond van niet, zij vonden van wel; ze wilden een goede toekomst voor me :?

Achteraf ben ik er ergens wel blij mee, ik ben nu namelijk de gezinspsycholoog en dankzij mijn huidige opleiding PHP/ASP/JavaScript/C/C++/Basic/HTML/ActionScript programmeur en all-round computernerd. :)

En verder ook nog vormgever, dus ik mag eigenlijk niet klagen. :P
Klinkt idd impressive, gaan/ zitten best wel veel mensen op de UT, tot volgend jaar dat maar :P

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 11 november 2001 23:19 schreef Lord Daemon het volgende:
Derde jaars Natuurkunde (en min of meer sterrenkunde) in Utrecht. Sinds kort ook ingeschreven bij Wijsbegeerte, maar dat is meer voor de lol. :)
Hmmm dus het kan dus toch dat ik jou wel eens in het Minnaert heb zien lopen?

ps: sorry, ben een beetje verdwaald, dit is niet echt 'mijn' forum :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

6 V samen met Gnoom en Madlive,

Bio12, NA1 SK1 EC1 IN M&O WB1
ga slagen en daarna naar UTwente, technische bedrijfskunde.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 09:34

Basszje

Reisvaap!]

Op maandag 12 november 2001 18:37 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Hum niet denk ik , maar misschien toch wel een verstandige keuze. In filosofie is niet zoveel werk, in ICT wel .
Dus je hebt een goede basis .

Ik ga denk ik na mijn informatica iets van geschiedenis studeren en daarna filosofie (oid :P ) .

Tis trouwens wel een goede discussie waard. Je ouders mogen over je beslissen tot je 18de , toch vinden veel mensen zulke beslissingen door ouders niet goed. Wie heeft er dan gelijk :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Op een forum hoort het niveau ook niet hoog te zijn. Er mag best gekloot worden... daar is het een forum voor.

banjavi

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 12 november 2001 20:09 schreef banjavi het volgende:
Op een forum hoort het niveau ook niet hoog te zijn. Er mag best gekloot worden... daar is het een forum voor.

banjavi
Hangt ervanaf over welk forum we het hebben.

• Agent-X
  • Niet online
Ik zou graag zien dat er een sub groep filosofie zou komen..kunnen daar alle `wat als/vind jij` vragen heen

hoewel..dan houd je de bijna niet te beantwoorden `wat is` vragen over (of je moet heel veel informatie hebben en je halve leven aan onderzoek geweid hebben)

Polletjes zijn in heb ik het idee ;) (hint)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 12 november 2001 18:53 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Die kans is zelfs ZEER groot. :)

Meer ontopic: gezien het bizarre aantal slotjes dat nu onderaan W&L bungelt moet ik wel bijna meegaan in de conclusie dat W&L achteruit gaat - gelukkig blijven de goeie topics open. :) Ik heb persoonlijk liever een nadenkende bijdragen van iemand die niet slim is dan wel niets van het onderwerp afweet dan een 'ik post ff wat want ik verveel me'-bijdrage van het grootste genie ter wereld. Ik denk niet dat het probleem de achtergrond van de poster is (qua opleiding oid) alswel de instelling van de poster. Met een positieve, leergierige opstelling kan je ook in een topic die over een onderwerp gaat waar je niet veel van weet goed meekomen imho. Als je gewoon normaal mee praat vindt niemand het een probleem je dingen uit te leggen - als je daarentegen iets post als 'Ja wat de f**k man, hier snap ik geen ene reet van!' - dan neemt niemand je serieus en kom je ook nooit iets te weten.

Verwijderd

Misschien is het niveau niet gedaald, maar tijden veranderen, en de manier van doen van mensen ook. Misschien is het wel belangrijk om hierop als forum in te spelen.....een soort tweedeling maken....en toch blijft iedereen tevreden en hoeven jullie niet als Sinterklaas met bans te strooien. Ideetje misschien???

Vriendelijke groeten,

Teeuwen

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 12 november 2001 21:44 schreef teeuwen het volgende:
Misschien is het niveau niet gedaald, maar tijden veranderen, en de manier van doen van mensen ook. Misschien is het wel belangrijk om hierop als forum in te spelen.....een soort tweedeling maken....en toch blijft iedereen tevreden en hoeven jullie niet als Sinterklaas met bans te strooien. Ideetje misschien???

Vriendelijke groeten,

Teeuwen
'Op W&L' wordt misschien gemiddeld eens per maand een ban uitgedeeld. Alleen users die het zeer bont maken krijgen een ban - die bijvoorbeeld 4 onzintopics achter elkaar posten.

Verwijderd

prima......jullie policy is de mijne niet.....maar krijg ik nu nog antwoord of een reactie omtrent mijn stelling idee???? Ik denk namelijk dat mensen ook gewoon een beetje ongein willen uithalen......als dat ook tevens users die hier wel serieus bezig zijn, dan moet je ze ook de kans en de mogelijkheid bieden hun lolletje hier op de site te hebben.....

Dat doen we. Mensen die hebben bewezen dat ze hier komen om serieus te zijn krijgen toegang tot de Huiskamer. Mensen die echter overduidelijk alleen komen voor de onzin, krijgen die toegang niet. Simpelweg omdat die hier niet welkom zijn. En ja, dat is iets dat door de crew wordt opgelegd aan de users - maar voor als je het toevallig niet wist: 98% van de users is het daar volkomen mee eens en zou niet anders willen. - LD

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 12 november 2001 21:49 schreef teeuwen het volgende:
prima......jullie policy is de mijne niet.....maar krijg ik nu nog antwoord of een reactie omtrent mijn stelling idee???? Ik denk namelijk dat mensen ook gewoon een beetje ongein willen uithalen......als dat ook tevens users die hier wel serieus bezig zijn, dan moet je ze ook de kans en de mogelijkheid bieden hun lolletje hier op de site te hebben.....

Teeuwen
Ik denk dat we daar wel andere Fora voor hebben met als functie onzin, niet op the gathering maar wel op andere plekken dus suc6.
Dit is een forum zoals de beschrijving al aanduidt voor de iets serieuzere zaken.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik ben student Wis- en Natuurkunde. Ik heb tevens een propedeuse technische informatica, en ik doe zo nu en dan nog wat aan biologie ;)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Eerst Havo gedaan. 2x het 4e jaar. 2e jaar 4 havo het pakket Natuur en Techniek gekozen, dus Wb1,2 Na1,2 en Sk en als bonus vak M&O :r

Nu doe ik Hogere Informatica, ik doe een poging tot :)

Propadeuse in 1 jaartje gehaald en nu niet zoveel zin meer... Maarja wat moet ik anders ook doen, dus ik blijf maar doorgaan met deze opleiding. Nog 2 en een half jaartje dan ben ik er ook alweer vanaf 8-) (hoop ik)

Verwijderd

1e jaars verkorte (tweejarige) doctoraal-opleiding informatica aan de Uni te Utrecht.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

Ik ben 2e jaars student wis en natuurkunde, ook in het welbekende Minnaert gebouw....
En mijn biologie kennis is aardig weggezakt vrees ik.

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

2ejaars moleculaire wetenschappen in Wageningen, en halve bioloog :)

• Termy
  • Laatst online: 00:31

Termy

valt er nog wat te fragge?

vwo 6 natuur en techniek + bio2 en gs2 (N&T + N&G + gs2 dus :))

niks IT-er, wel ongeveer geintresseerd in comps en zo, maar "techniek" in't geheel boeit mij meer. auto-motor e.d. bijvoorbeeld.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Ik studeer Theoretische Natuurkunde in Leiden. Ik studeer (als het meezit) in februari af. Verder ben ik in zo'n beetje alles geintresseerd. Zie ook About.com voor de atheist-agnostic forum.

Verwijderd

Wat houdt een opleiding theoretische natuurkunde precies in, hoe lang duurt het etc.

lijkt me ook wel wat.

Verwijderd

2e jaars luchtvaarttechnologie.
dacht aan informatica erbij, maar heb het nu wel erg druk,
misschien aparte prog. cursussen maar dat is niet helemaal duidelijk, ga in ieder geval luchtvaart afronden met studie lucht-& ruimtevaart aan de TU, ben vaak bezig met andere mensen wat betreft hun motieven en karakter (maak me ook altijd erg druk om andere mensen) dus psychologie ligt ook wel in mijn vaarwater.

ach je kan studeren tot je dood neer valt, het is nog een hele kunst om jezelf niet te vergelijken met andere mensen, mensen die op hun 22ste hun doctoraal halen ofzo of juist mensen die mazzel hebben en op de een of andere manier stinkend rijk worden.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat houdt een opleiding theoretische natuurkunde precies in, hoe lang duurt het etc.
Theoretische natuurkunde is een afstudeervariant van natuurkunde. Dit kan je iig volgen in Leiden, Utrecht, Groningen, Amsterdam en Nijmegen, en misschien op nog wel meer plaatsen. Of er aan de UT's ook iets is dat theoretische natuurkunde heet weet ik niet.

De opleiding duurt 5 jaar, zoals alle beta-opleidingen tegenwoordig.

Het is dus een natuurkunde opleiding, maar dan in de latere jaren een specilaisatie naar theorie. Denk aan vakken als quantumveldentheorie, algemene relativiteits theorie en dat soort dingen. Als afstudeeronderzoek doe je een theoretisch onderzoek, dus niet ene experimenteel onderzoek zoals bij experimentele natuurkunde - eigenlijk ligt het allemaal nogal voor de hand. :)

Verwijderd

Ja, nou, het is ERG VEEL wiskunde. Het is inderdaad de bedoeling om minimaal twee "theoretische" keuzevakken te hebben staan op de lijst. Ik heb Quantum Theorie 1 en Algemene Relativiteids Theorie genomen, alhoewel ik de tweede nog moet doen.

Het theoretisch onderzoek heb ik gedaan aan een photosynthese molecuul. Simulaties van absorptiespectra etc. Veel quantummechanica enzo.

Als ik nou achteraf kik naar mijn opleiding, had een iets andere studie mij waarschijnlijk beter gelegen. Gelukkig kun je veel met deze opleiding: tenslotte heb je laten zien dat logisch denken en analytisch, probleemoplossend denkvermogen een sterk punt van je is.

Verwijderd

Ik ben zelstandig ondernemer.
Heb ong. een half jaar geleden mijn bar verkocht en ben nu een beetje aan het rentenieren. :7
Heb overigens nog twee bedrijfjes maar die draaien vanzelf , daar hoef ik niet veel aan te doen . ;9
en nee, ze hebben niets maar dan ook echt niets met IT, PC o.i.d. te maken.:D

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 06:57

SG

SG surft naar info hardewaren

/me zit op 2*MBO niveau :+

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Oh damn, ben ik zeker de enige hier die nog een softie is.
Zit in 5 VWO pas, maar filosofie is een hobby ! :P

dikzak

Verwijderd

VWO, jaartje conservatorium, jaar informatica, 15 jaar eigen bedrijf gerund, twee jaar rechten gedaan, HBO sociaal juridische opleiding, nu rustg bedrijfsleider van een middelgroot schildersbedrijf:-)

Verder niets eigenlijk

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
VWO, propedeuse HTS bouwkunde, daarna gestopt met leren. Drie jaar geleden aan de slag gegaan in de IT als tester in een bedrijf gespecialeerd in (mn economische) computersimulaties. Heb daar ontzettend veel geleerd over bijv. programmeren, maar moet ook nog zo veel leren. Daarnaast heb ik altijd veel belangstelling gehad voor natuurkunde. Ben Jehovah's Getuige en praat dus veel met mensen over eh 'levensbeschouwelijke' onderwerpen...

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 00:17
Havo -> Technische Natuurkunde HTS, niet afgemaakt -> nu doctoraal student nederlands recht aan de KUB en dat bevalt me prima. 8-)

• GenetiX
  • Laatst online: 05-01 16:00
Doe een informaticaopleiding. Filosofie en Psychologie is mijn hobbie.

Verwijderd

Ik studeer Media & Kennistechnologie TU-Delft.
(lekkere speed trouwens 100Mbit ;) )

Verwijderd

4vwo/tto

tto= extra engels, en sommige algemene vakken in het engels(anw,godsdienst,geschiedenis)

N&T(Wiskunde B12, Natuurkunde 12, scheikunde12) met Informatica en Management en organisatie

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

Elvhenk

Madam Mikmak

For the record: drs. Elvhenk :P Engelse taal- en letterkunde, universiteit Nijmegen

Verwijderd

Havo -> Technische Natuurkunde HTS, niet afgemaakt -> nu doctoraal student nederlands recht aan de KUB en dat bevalt me prima
das een behoorlijke switch, hoe dat zo?

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:53 schreef LuNaTiC het volgende:
Wat zitten hier ontzettend veel Minnaert gangers zeg :).

Ben zelf 4e jaars wiskunde en sinds kort 1e jaars Wijsbegeerte student (nouja, ik volg voor de lol een paar filosofievakken) eveneens in Utrecht.

Verwijderd

1e jaar Technische Natuurkunde op de TUE (Technische Universiteit Eindhoven). En ik heb het hardstikke naar mijn zin. Ik ben trouwens ook geinteresseerd in biologie, scheikunde en nog meer van dat soort dingen.

Ik vind het leuk dat natuurkunde hier vrij goed vertegenwoordigd is.
Pagina: 1