Siemens Nixdorf Beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03
Ik heb hier een Siemens Nixdorf beeldscherm staan. En werkt perfect. Alleen als ik de beeldschermresolutie hoger zet dan 640x480 dan werkt hij niet meer. Terwijl hij toch maximaal 1024x768 aankan. Ik draai windows95 op die machine. Ik heb hier nog steeds een diskette liggen waarop staat Tseng 4000 video drivers. Deze en nog wat drivers van het internet heb ik geprobeerd te installeren echter lukt dit niet. Bij de 'eigenschappen van deze computer' geeft ie ook een onbekende monitor aan. Ik heb even achterop de monitor gekeken en daar vond ik ondermeer deze informatie:

MCS 1404
S26361-K315-V318
Rev.: 1

Manufactured: January 1994 TH

FCC ID: GWG-CDS 437X

Is het mogelijk om met deze informatie de driver te achterhalen en zo ja hoe. Of misschien weten jullie het de oplossing zo ook wel.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03
Als je daar iets kan vinden voor mij zou ik het graag horen.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Drivers voor de monitor heb je in principe niet nodig om te werken. Maar met drivers krijg je wel meer mogelijkheden varierend van instellen en betere afstemming tussen videokaart en monitor.

Maar goed je hebt een oude monitor zie ik en de tseng ET4000 video chipset is ondertussen ook al 15 tot 20 jaar oud, geloof ik.
Waarschijnlijk kan je je monitor die 1024x768 resolutie alleen maar aan als je je videokaart (Et4000) instelt op maximaal 60hz of 56 hz met 256 kleuren. Gezien zijn leeftijd zou het zelfs wel eens kunnen dat die kaart alleen de 1024x768 resolutie uitstuurt in interlacemode 43hz, dat hadden ze veel in die tijd. Ook wel koppijn mode genoemd. Ook dat kan/kon niet elke monitor aan.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant