Netwerk omgeving -> winamp

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik wil graag op mijn andere computer, die ook aan het netwerk hangt ook muziek luisteren.

Ik wil dus via het icoon netwerkomgeving de computer selecteren en dan de winamp file aanklikken. (de lijst dus waarin de playlist is in opgeslagen, ik heb dit in het verleden ook weleens eerder gehad)

Maar als ik op het icoon netwerkomgeving klik (op het bureablad) dan zie ik helemaal niets staan
Alleen het icoontje "volledig netwerk" maar als ik daar op klik geeft het een error: kan het nietwerk niet doorzoeken kan geen toegang krijgen

Kan er wel op internetten etc

Als ik op mijn win xp pc zit ziet hij het netwerk wel.

iemand een idee?

Verwijderd

handmatig het ip invoeren?

\\192.168.0.1

Verwijderd

uhm gewoon shoutcast draaien op de ene pc?
en op de andere ctrl +l drukken in winamp
en dan interne ip invullen lijkt me misschien wel een oplossing?>
BTW hebben ze de zelfde werkgroep?

• XippIX
  • Niet online
werkgroep? moet dit overal hetzelfde zijn?
en zo ja , wat zou dit kunnen zijn ?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 19:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ehm, jep, graag wel. en kijk goed of je alle protocollen hetzelfde het ingesteld (voor iedere PC dan). Heeft bij mij ook een tijdje geduurt voordat ik dat doorhad :)
De naam van je werkgroep kan alles zijn wat je maar wilt. succes ermee! ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 15:23

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Op zondag 11 november 2001 21:57 schreef XippIX het volgende:
werkgroep? moet dit overal hetzelfde zijn?
en zo ja , wat zou dit kunnen zijn ?
Werkgroep hoeft niet hetzelfde te zijn om elkaar te kunnen zien ...............
Jou computer kan zichzelf niet eens zien, je moet dus ff je netwerk instellingen na lopen !!!!

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• XippIX
  • Niet online
mm het lukt nog steeds niet, ze staan er nog steeds niet tussen. En protcolen hetzelfde? hoe en waar kan ik dit zien? sorry newbie

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 19:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat gebruik je?
Win ME? Wn98? Of een andere? Je moet iig even kijken bij de properties van het netwerk. Kom je via het control panel. Daar staan de verschillende netwerk devices genoemd. Bijv de netwerkkaarten, maar ook de netwerkadapter die eigenlijk je modem is (Als je een inbel internetverbinding hebt). Daaronder staan dan weer de protocollen die ieder verbonden zijn aan een netwerk adapter. Bijv. TCP/ip voor de Netwerkkaart en TCP/ip voor de externe adapter (Je inbelbverbinding). Van die protocollen moet je weer de properties opvragen en daar moet je alle tabbladen afgaan. Alles moet daar op iedere pc hetzelfde ingesteld staan. (Dat geldt voor de protocollen die verbonden zijn aan de netwerkkaart en niet de externe toegangs adapter). Het is behoorlijk wat werk, maar je hebt er dan wel plezier van. Verder moet je client voor mswindows netwerken installeren. Hoef je niet veel van aan te passen in de properties en File en printersharing installeren, waarbij je op moet geven of je daadwerkelijk hiervan gebruik wilt maken. het wil verder zeker helpen om in iedere pc dezelfde netwerkkaart te steken. Dat scheelt een hoop gepeil met instellingen. En voor de verderrest: doe eens een zoekopdracht op GoT of Tweakers. Daar zul je ongetwijfeld de handleiding voor het bouwen van netjes vinden. Ik heb hem gisteren nog zitten lezen. *D
Mail anders ff. Dan spreken we nog via ICQ of MSN

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:22
Zet op je Win XP je guest account aan, dan kunnen andere pc's op je win XP machiene komen.
Pagina: 1