IR Reveiver
Ik heb een IR receiver in elkaar gesoldeerd volgens het onderstaande schema:

Partlist to the receiver
You need a 9 pin plug and the following:
• Diode (D1) 1N4148
• Resistor (R1) 4,7 kOhm
• IR-receiver modul (IC1) TSOP1738 or SFH506-38
• Voltageconverter (IC2) 78L05, 100 mA
• Capacitor C1 10 µF, 16 V
• Capacitor C2 100 nF
Na een tijdje vrolijk solderen had ik mijn receiver in elkaar gezet en aangesloten op de com-poort van mijn notebook. Via WinLIRC software binnengelepeld en........
Hij doet het.
Bij nader inzien léék hij het te doen. Hij reageerd idd op zo'n beetje elke afstandbediening die ik thuis heb liggen, maar hij kan geen signaal van een ander onderscheiden. De input die ik krijg is één grote warboel.
Nu heb ik daarnaast nog een ander schema gevonden, maar voordat ik dat nu ga gebruiken wil ik toch ff vragen of iemand dit probleem bekend voorkomt. Kan het zijn dat ik met mijn soldeertalenten er een zooitje van heb gemaakt of is de schakeling gewoon niet goed?
Het andere schema die ik had gevonden:

Partlist:
• C1 - 4,7uF capacitor
• D1 - 1N4148 diode
• R1 - 4k7 resistor
• IC2 - 78L05, 100mA, voltage regulator (TO-92 casing)
• 9-pin or 25-pin SUB-D socket
Ik heb een IR receiver in elkaar gesoldeerd volgens het onderstaande schema:

Partlist to the receiver
You need a 9 pin plug and the following:
• Diode (D1) 1N4148
• Resistor (R1) 4,7 kOhm
• IR-receiver modul (IC1) TSOP1738 or SFH506-38
• Voltageconverter (IC2) 78L05, 100 mA
• Capacitor C1 10 µF, 16 V
• Capacitor C2 100 nF
Na een tijdje vrolijk solderen had ik mijn receiver in elkaar gezet en aangesloten op de com-poort van mijn notebook. Via WinLIRC software binnengelepeld en........
Hij doet het.
Bij nader inzien léék hij het te doen. Hij reageerd idd op zo'n beetje elke afstandbediening die ik thuis heb liggen, maar hij kan geen signaal van een ander onderscheiden. De input die ik krijg is één grote warboel.
Nu heb ik daarnaast nog een ander schema gevonden, maar voordat ik dat nu ga gebruiken wil ik toch ff vragen of iemand dit probleem bekend voorkomt. Kan het zijn dat ik met mijn soldeertalenten er een zooitje van heb gemaakt of is de schakeling gewoon niet goed?
Het andere schema die ik had gevonden:

Partlist:
• C1 - 4,7uF capacitor
• D1 - 1N4148 diode
• R1 - 4k7 resistor
• IC2 - 78L05, 100mA, voltage regulator (TO-92 casing)
• 9-pin or 25-pin SUB-D socket
ff niets