Ik gebruik een IBM P200 als webservertje en om internet te delen. De server heeft IP 192.168.0.1. De laatste paar dagen is de server na enige tijd niet meer te pingen. Na een reboot lukt dit weer wel. Na een beetje klooien ontdekte ik dat de file /var/log/messages enorm groot was. Ik heb deze geleegd en nu lijkt alles beter te werken. Kan dit de oorzaak zijn van het probleem dat de server niet meer te bereiken is en dat het internet delen het ook niet doet?
de messages log wordt toch altijd geleegd door de syslog daemon 
dus in principe zou hij niet zo groot mogen worden en ik denk dat een groot logbestand niets met het disconnecten of niet goed werken van je router te maken heeft toch?
dus in principe zou hij niet zo groot mogen worden en ik denk dat een groot logbestand niets met het disconnecten of niet goed werken van je router te maken heeft toch?
Eeuwige n00b
Welke distro is dat?
als je filesystem(partitie) volloopt dan zou dat wel eens vervelend kunnen zijn, maar anders snap ik niet waarom je internetverbinding weg zou zijn.
Staat er niets daarover in die logs?
en hoe kan die log zo snel groeien, log je teveel in bv je firewall?
als je filesystem(partitie) volloopt dan zou dat wel eens vervelend kunnen zijn, maar anders snap ik niet waarom je internetverbinding weg zou zijn.
Staat er niets daarover in die logs?
en hoe kan die log zo snel groeien, log je teveel in bv je firewall?
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Nee, alle daemons schrijven vrolijk naar hun logs, en als je geen logrotate hebt geinstalleerd, blijven die logs vrolijk groeien.Op zondag 11 november 2001 19:48 schreef fazer het volgende:
de messages log wordt toch altijd geleegd door de syslog daemon
Klinkt heel stom, maar als je nu es kijkt WAT er in die logs staat (tail -f /var/log/messages), waarschijnlijk is er gewoon 'n proggel dat enorm aan het loopen is en zo je message log volspuuwt.
Verwijderd
Toch is het handig om een logrotate progsel te installeren op Slackware daar dat anders niet gebeurd en je log uiteindelijk toch groot wordt als je zelf niet ingrijpt.
Verwijderd
Staat er in dat beruchte /var/log/messages geen melding van een probleem? Op basis van deze summiere info is het lastig iets zinnigs te zeggen over je probleem. Nah ja, overbodig
Pagina: 1