Brander doet er lang over (24speed)

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Dit verhaaltje stond ook al in een reply op een ander topic, maar daar werd niet echt gelezen zeg maar dus vandaar.

Waarom doe ik met mijn 24 speed lite-on brander 4 minuut 20 over een cd-tje branden ?? Het zou toch 3,5 minuut moeten duren of iets die kant op ? Scheelt relatief gezien best veel vind ik.
Ik brand on-the-fly vanaf een 40 speed plextor scsi cd-rom. Brander is primary slave op een 80-kanaals flatcable. Ultra-DMA staat aan. Waarom duurt het dan nog zo 'lang'?

De buffer is altijd 99% vol.
Een image maken vanaf cd-rom naar harddisk duurt 2.11 minuut
Gebruik geschikte 24x speed media
Brand met nero burning rom 5.5.3.0 in W2K

Mother, will they like this song?

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:19
a) wel 24x cd's :?
b) door de TOC (dus de 'index' die je brander moet schrijven)
wordt de tijd verlengd
er zal eerst hier iets op gevonden moeten worden voordat branders echt sneller kunnen.
eigenljk heeft alles boven 12 / 16x niet echt veel zin meer....

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Hoelang duurt het dan bij andere mensen om een volle 80 minuten cd te branden, on the fly ?

de TOC duurt bij mij 39 seconden, dan gaat ie over op de track, en afsluiten duurt ongeveer 15 seconden

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20
Is 4.5 minuut nog niet snel genoeg ofzo! :( :( :(

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
on the fly branden is het meest afhankelijk van de cd rom speler waar de te kopieeren cd in zit. als er 40 speed op dat ding staat is dat nog geen garantie dat ie ook on the fly 40 speed zal halen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:29
de lead in/out/toc ect duurt altijd nog het langst.

Dit omdat hij dat (meende ik) ALTIJD op 1x brand, en dat dus gewoon een bepaalde tijd duurt, bij ELKE burner....

Dus alleen het stuk van het branden van de data gaat sneller, maar daar merk je het verschil nouwlijks meer in tussen bijv. 20x en 24x..

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 19:27 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
on the fly branden is het meest afhankelijk van de cd rom speler waar de te kopieeren cd in zit. als er 40 speed op dat ding staat is dat nog geen garantie dat ie ook on the fly 40 speed zal halen.
Dat zeg ik : van cd naar harddisk duurt 2 minuut 11 dus daar ligt het niet aan ...

Pagina: 1