Optische muizen WEL bruikbaar voor fps games...

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik heb nu een Microsoft Intellimouse, en ik vroeg me af of het wel wat zou zijn, want iedereen beweert altijd dat ie vertraging heeft en dat hij funest is voor first person shooters.
Ik sluit hem aan op een USB poort, installeer hem, en ik begin wat te muizen.
Ik kom er ook meteen achter dat hij best irritant is, als je hem namelijk even laat liggen en weer begint te muizen dan heeft hij wat vertraging.

Ik vroeg me af hoe dit kwam, want op m'n werk gaat alles goed.
Toen ging ik eens vergelijken, wat heb ik op m'n werk wat ik hier niet heb, en ik bedacht me meteen dat hij op m'n werk aan is gesloten op de PS2 poort van de pc, en niet op een USB poort.
Dus ik druk het PS2 plugje erop en stop hem in m'n PS2 poort.

Et voila, hij werkt perfect, TOTAAL geen last van enige vertraging ofzo, alles loopt supersoepel..

Nu rulet hij dus wel :)

Ik hoop dat mensen die ditzelfde probleem hebben/hadden dit nu niet meer hebben...
Probeer het maar eens.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Ik heb dit probleem dus ook niet met mn Logitech MouseMan Wheel Optical, aangesloten op de USB-poort :z

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
als ik em in me usb slot zet werkt ie perfect. En ik had veel meer last met me ouwe muis. Optische draadloze muizen roelen. Geen gekloot met een balletje en een stom draad wat de hele tijd er aan hangt.

Verwijderd

hier ook totaal geen problemen hoor...

logitech mouseman optical @ps2 :)

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 15-10-2025
Hmm vreemd....iemand met een Microsoft Intellimouse die dat probleem WEL had?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
im Explorer @ USB en geen problemen hoor. Kan ook aan je chipset liggen trouwens.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik heb er ook niet zo veel last van. Zelfts niet met mijn Cordless Optical van Logitech.
Gaat allemaal best goed.

Verwijderd

No probs hier met Logitech USB.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21
Mijn ifeel muisje doet het ook prime op de usb poorten. vindt het best wel vaag dat je dan vertraging hebt en op de PS2 niet...

Verwijderd

net alof je je muis stil laat liggen in een spel ;)

verder ik heb een logitech optical gewoon op usb en nergens last van

• eX0duS
  • Laatst online: 12-08 10:19
Ik frag als de beste met m'n Microsoft Intelli Optical muis... :p

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

mulder

ik spuug op het trottoir

Same here, werkt perfect, Kan het wat beter voorstellen bij een draadloze muis.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

* Kettrick heeft nu 2 muizen aan zijn systeem hangen,

1x Intellimouse Optical Exploder voor CS
1x Intellimouse Optical Exploder Wireless voor verder gebruik

Edit : Alles op USB >:)

Verwijderd

Mijn Intelli doet het echt perfectos onder Unreal Tournament :)

Verwijderd

ja maar... euhh..

Je weet toch wel dat je zo ver mogelijk dat PS/2 blok derop moet zetten...

Ik heb hier een logitech cordless optical muis. Ook geen problemen mee bij FPS hoor

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hier ook geen problemen met mijn Logitech USB Optimel muis :Y)

Heb er net ghost recon uit gespeelt als of dat geen FPS is >:)

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 19:39
niemand heeft ook ooit beweerd dat optische muizen niet goed voor fps games zijn, in tegendeel...dat zijn ze wel. er is echter 1 uitzondering en dat is een draadloze optische.

het is namelijk bewezen dat deze muis wel degelijk lagt. dat merk ik niet, jij niet maar het is wel zo bewezen.

dat is de reden waarom ik deze muis niet gekocht heb maar een Intelli Explorer nam die mijn frag percentage met ruim 15% omhoog bracht.

Verwijderd

Ik game al een jaar met m'n MouseMan Wheel Optical. Gaat prima hoor.

• ^Mo^
  • Laatst online: 04-11-2025
humm... kan me een groot nadeel bedenken om geen optische muis te gebruiken bij fps games; Als je namelijk de muis te snel beweegt, dan gaat je pointer alle kanten op..

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op maandag 12 november 2001 07:04 schreef _Mo_ het volgende:
humm... kan me een groot nadeel bedenken om geen optische muis te gebruiken bij fps games; Als je namelijk de muis te snel beweegt, dan gaat je pointer alle kanten op..
Idd, als ik bijv. razendsnel een grote beweging van links naar rechts maak houdt m'n pointer 't niet bij, en m'n UT 'mannetje' dus ook niet. Zijn de bewegingen klein, maar razendsnel, dan is het weer geen probleem met m'n Intellimuis. Misschien dat de ondergrond er wat mee te maken heeft (gebruik een zwarte muismat)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 19:11 schreef Tangletje het volgende:
Hey,

ik heb nu een Microsoft Intellimouse, en ik vroeg me af of het wel wat zou zijn, want iedereen beweert altijd dat ie vertraging heeft en dat hij funest is voor first person shooters.
Ik sluit hem aan op een USB poort, installeer hem, en ik begin wat te muizen.
Ik kom er ook meteen achter dat hij best irritant is, als je hem namelijk even laat liggen en weer begint te muizen dan heeft hij wat vertraging.

Ik vroeg me af hoe dit kwam, want op m'n werk gaat alles goed.
Toen ging ik eens vergelijken, wat heb ik op m'n werk wat ik hier niet heb, en ik bedacht me meteen dat hij op m'n werk aan is gesloten op de PS2 poort van de pc, en niet op een USB poort.
Dus ik druk het PS2 plugje erop en stop hem in m'n PS2 poort.

Et voila, hij werkt perfect, TOTAAL geen last van enige vertraging ofzo, alles loopt supersoepel..

Nu rulet hij dus wel :)

Ik hoop dat mensen die ditzelfde probleem hebben/hadden dit nu niet meer hebben...
Probeer het maar eens.
heb totaal geen vertraging met me microsoft optical hoor ik maai iedereen plat in unreal met dat ding en dan heeft ie nog wel een witte led ipv een rode

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 07:04 schreef _Mo_ het volgende:
Hmm...
DAt heb ik ook gehoord. Maar dan bij de muizen die vrij weinig x per seconde hun positie updaten.
Ik heb de Explorer 3.0. Deze maakt 6000x per seconde een update van z`n positie. Kheb dan ook nooit dat ie bij een snelle beweging de kluts kwijtraakt.
Bij de oudere versie van de explorer (1500x per seconde d8 ik), kwam het wel eens voor dat ze de kluts kwijtraakten
:)

Verwijderd

heb een logitech optical, wat een tering ding!!!

Verwijderd

draadloze muis geeft zeker wel vertraging, ook al merk je het zo helemaal niet.
heb logitech draadloos/FM gehad en leek ook niets aan de hand.
totdat ik d8, jee wat zijn die anderen toch veel sneller en schieten ze veel preciezer, terwijl ik toch een beruchte gamer ben met CS.
nou..de Microsoft Intelli Explorer 3.0(optical met draadje)
gekocht. nou..je weet niet wat je meemaakt..zo'n onvoorstelbaar verschil. heel vloeiend, superprecies richten en frags ging omhoog met 30% ongeveer in CS.
elke die hard gamer zal dit ook zeker beweren dat een draadloze muis(optical en FM)waardeloos is, alleen merk je dat normaal niet.
Zolang je de 2 niet naast elkaar hebt vergeleken kun je er niets van zeggen, dat is mij wel gebleken.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37
heb een wheel mouse optical op me usb eb heb totaal geen last van vertragingen, vagen bewegingen of wat dan ook.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
kep ook een mouseman optical op usb (de blauwe roelerende >:)) werkt prima in elke game hoor

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Okay nuff said:
Optische muizen kut voor gamen = HOAX
Pagina: 1