[Delphi] Inloggen op MSN en socket probleem

Pagina: 1
Acties:

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 13:50
Ik heb iets in elkaar geprutst om in te loggen op MSN (in Delphi). Source en sample EXE staan hier:

http://shatter.myweb.nl/MessengerX.zip

Bekende bug: soms hangt de socket bij een redirect van de notification server bij het opnieuw connecten. Als iemand toevallig weet hoe dat opgelost moet worden hoor ik het graag.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Ik denk dat je Stoel blij hebt gemaakt :)

maarruh, ik zal der ook eens naar gaan kijken, tnx!

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 21:40 schreef PlayR het volgende:
Ik denk dat je Stoel blij hebt gemaakt :)

maarruh, ik zal der ook eens naar gaan kijken, tnx!
haahah,h, lol ik was al verder :P:P

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 18:59 schreef misfire het volgende:
Ik heb iets in elkaar geprutst om in te loggen op MSN (in Delphi). Source en sample EXE staan hier:

http://shatter.myweb.nl/MessengerX.zip

Bekende bug: soms hangt de socket bij een redirect van de notification server bij het opnieuw connecten. Als iemand toevallig weet hoe dat opgelost moet worden hoor ik het graag.
Ik doe het zo!:

twee sockets, en als er Pos(Stringmetdata,'XFR 2 NS') in zit, dan pos ik die ip er uit, en dan verbind ik de tweede socket met die server en zet ik server sock 1 uit

• misfire
Ja dat kan ook, goed idee, ga ik proberen.

Weet je eigenlijk waarom ik niet gewoon de bestaande connectie kan 'recyclen', wat ik dus probeerde? Theoretisch kan het volgens het protocol voorkomen dat er meerdere XFR's binnenkomen, dan kun je dat dus niet oplossen met 2 sockets...

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 16:56 schreef misfire het volgende:
Ja dat kan ook, goed idee, ga ik proberen.

Weet je eigenlijk waarom ik niet gewoon de bestaande connectie kan 'recyclen', wat ik dus probeerde? Theoretisch kan het volgens het protocol voorkomen dat er meerdere XFR's binnenkomen, dan kun je dat dus niet oplossen met 2 sockets...
Tuulk, eerst de clientsocket.active := False; dan Clientsocket.host := 'ipdatjegeposedheb';
Clientsocket.post := 'poortdiejepost';
Clientsocket.Active := True;

• douweh
  • Laatst online: 20-08 18:34
Dat bedoelt hij dus niet..
Wat idd als er 2x een XFR voor de NS server binnenkomt..
of 3 x, hoe wou je dat regelen met 2 sockets?

Mijn manier, heel erg krom, maar met een timer..
Zodra hij een xfr binnenkrijgt.. en de socketverbinding verbroken wordt, zet de timer hem op active..

werkt...... netjes is het alleen niet..

• misfire
Op maandag 12 november 2001 18:42 schreef Stoel het volgende:

[..]

Tuulk, eerst de clientsocket.active := False; dan Clientsocket.host := 'ipdatjegeposedheb';
Clientsocket.post := 'poortdiejepost';
Clientsocket.Active := True;
Euh, dat is dus precies wat ik gedaan heb, en dat werkt niet. De socket komt dan (bij mij) de tweede keer niet verder dan de lookup fase.
Pagina: 1