Asus of Abit

Pagina: 1
Acties:

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik ga een Athlon XP 1900+ kopen, maar ik weet niet welke mobo ik het best kan nemen.

Zit heb er 2 in gedachten:
-Abit KR7A-Raid
-Asus A7V266-E

https://drinkwaterpunten.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

1. Heb je de features op de websites van Asus en ABit bekeken?
2. Heb je reviews gelezen?
3. Heb je geen specifiekere vragen over de borden?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Als je wilt tweaken zou ik zelf voor de Abit kiezen, Softmenu is erg goed, ik ben erg tevreden met me abit, ik ben alleen bang dat dit topic erg nutteloos is omdat het pin principe weinig uitmaakt welke je neemt, als Abit even duur is zou ik daarvoor gaan en als hij duurder is dan asus (wat ik vermoed) dan moet je gewoon kiezen wat je het best kunt gebruiken. Softmenu is wel heel cool als je beetje wilt tweaken...

Maar goed, je lokt wel beetje zo'n flamewar uit op deze manier.. :P

Verwijderd

wacht op de reviews. de ASUS is al te koop, maar er zijn een paar dingetjes die niet helemaal lekker werken, zo passen grote koelers zoals de Alpha 8045 en de Swiftech MC(X)462 niet op de ASUS. Ook zijn er als je gaat overclocken wat kleine vervelende dingen...

De Abit is op papier beter qua feats maar het is maar afwachten hoe hij presteerd etc. wacht dus nog even op de reviews

Verwijderd

zeker voor abit gaan!!!
ik heb een KG7-Raid en die roelt vet

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Kijk naar de dingen die jij wilt! :) Wil je Opvoeren -> Abit(softmenu 3 is zeer goed!). Ga op internet eff op zoek naar wat de moederboorden kunnen! Trek daarna je conclusie!

Ik zou voor abit kr7a-raid gaan :9 :P

• M v Akkeren
  • Laatst online: 19-08 15:12
idd voor de abit kr7a-raid gaan, die bevalt mij echt goed *D

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 11 november 2001 20:52 schreef Michiel_van_Akkeren het volgende:
Die kan jouw niet bevallen want die heb jij helemaal nog niet. Is nog nergens verkrijgbaar. Ook niet in the states.
Niet liegen dus.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Ik zou als ik jou was een MSI K7T266A nemen... MSI heeft me nog nooit teleurgesteld... stabiel, OC ready en goede support.

However, als je wilt kiezen tussen die 2, dan zou ik voor de A7V266-E gaan.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 20:55 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Die kan jouw niet bevallen want die heb jij helemaal nog niet. Is nog nergens verkrijgbaar. Ook niet in the states.
Niet liegen dus.
D8 ik ook al......

• M v Akkeren
Op zondag 11 november 2001 20:57 schreef iefje het volgende:

[..]

D8 ik ook al......
!@####$@#%$#@$%^@ Dan moet ik die maat van me toch eens effe aanspreken, want ik vrees dat ik dan een erg illegaal bordje heb! Ik vond hem ook al erg goedkoop. ;(

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 21:07 schreef Michiel_van_Akkeren het volgende:

[..]

!@####$@#%$#@$%^@ Dan moet ik die maat van me toch eens effe aanspreken, want ik vrees dat ik dan een erg illegaal bordje heb! Ik vond hem ook al erg goedkoop. ;(
zeker een grapje?

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Op zondag 11 november 2001 18:59 schreef -THaVinNY- het volgende:
Ook zijn er als je gaat overclocken wat kleine vervelende dingen...
Zoals? :?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 20:52 schreef Michiel_van_Akkeren het volgende:
Hmm voorzover ik het weet is die nog niet eens verkrijgbaar :? Wil je misschien dit even ophelderen?

• M v Akkeren
Op zondag 11 november 2001 21:13 schreef Limited het volgende:

[..]

zeker een grapje?
Nee, dit is geen grapje en ik baal er stevig van :(

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 21:07 schreef Michiel_van_Akkeren het volgende:

[..]

Wil je dan voortaan niet zo snel roepen dat je iets al hebt en dat het je goed bevalt zonder dat je weet wat het is aub! |:(

• M v Akkeren
Op zondag 11 november 2001 21:23 schreef MeKnowHow het volgende:

[..]

Wil je dan voortaan niet zo snel roepen dat je iets al hebt en dat het je goed bevalt zonder dat je weet wat het is aub! |:(
Ok, maar ik baal er van dat ik er net achter kom dat mn mobo zo illegaal als de t**ing is. :( :(

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Misschien is het niet illegaal; het is dan gewoon geen Abit KR7a RAID.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Just_a_Gamer
  • Laatst online: 00:00
misschien is ut wel de KT7a en niet de KR7a

• M v Akkeren
Op zondag 11 november 2001 21:29 schreef Rickets het volgende:
Misschien is het niet illegaal; het is dan gewoon geen Abit KR7a RAID.
Helaas vertoont mijn mobo maar al te veel overeenkomsten met dit mobo:

Afbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/eng/product/mb/kr7a-raid.gif

(Plaatje van de website van abit)

Verwijderd

Smells fishy in here! >:)

Verwijderd

euh kun je dat bewijzen met een foto van het bord(door jou gemaakt en niet van een website)

mocht je echt een KR7A RAID hebben zou je dan in een topic wat resultaten enzo kunnen posten, ow jah vertellen wat je voor het bordje betaald heb zou ook wel chill zijn.

• Sp00n
  • Laatst online: 04-07 09:31
Check dit reviewtje Daar zie je hoe ze presteren. Die abit staat er niet, maar het gaat om het id. Wil je echt een coole kaart ? Neem dan geen Abit, geen ASUS, geen MSI maar Iwill :D Die heeft net een nieuwe kaart uitgebracht en kicked arse ! Check deze url als je de specs wilt zien. Support voor 333 DDR en ATA 133 :P En een 6 channel audio kaart. M.a.w. 5.1 :P + digital out, noem maar op. Je moet nog wel ff w88 tot ie in de winkel ligt. :Z

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 12:09
Als je nouw toch niet heb kunnen kiezen is het misschien de moeite om nog een weekje te wachten op de Epox EP 8KHA2. kt133a chipset incl raidcontroller voor iets van 380 piek

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• M v Akkeren
Op zondag 11 november 2001 21:54 schreef -THaVinNY- het volgende:
euh kun je dat bewijzen met een foto van het bord(door jou gemaakt en niet van een website)

mocht je echt een KR7A RAID hebben zou je dan in een topic wat resultaten enzo kunnen posten, ow jah vertellen wat je voor het bordje betaald heb zou ook wel chill zijn.
Ik heb helaas geen digitale-camera. Dus ik kan niets posten. Heb 300 ballen voor dat plankie betaald. |:( Heb trouwens net een effe gechat met die "maat" van me. Hij wond er geen doekies om dat ie illegaal was, en dat hij hem ook via via had. Dat vond m'n pa niet leuk (werkt bij de douane). Ik heb hem inmiddels uit mijn vriendenlijstje geschrapt.

Mijn pa eiste van me dat ik een legaal bordje ging kopen en vond dat dit mijn eigen stomme fout was. Ok ik geef het toe, mijn fout ik had beter kunnen weten. Ik ben dus vanaf nu zoekende naar een nieuw bord. :'(

• Sp00n
Ow pls. Hoe kan dat nou ? Wanneer heb je em gekocht als ik vragen mag ?

• M v Akkeren
Heb em maandag gekocht via die maat van me, hij zij dat hij nog wel een leuk bordje in de aanbieding had. :r

Verwijderd

Houden zo'n vriend zou ik zo zeggen >:)

En je pa kan meteen beter ontslag nemen, want opletten is blijkbaar te moeilijk >:) >:)

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 22:05 schreef Michiel_van_Akkeren het volgende:
Heb em maandag gekocht via die maat van me, hij zij dat hij nog wel een leuk bordje in de aanbieding had. :r
vind je het erg dat ik dit verhaal niet geloof?

Waarschijnlijk heb je gewoon een Abit KG7 , die lijkt namelijk idd heel erg op de KR7.

• M v Akkeren
Op zondag 11 november 2001 22:07 schreef frenkb het volgende:
Houden zo'n vriend zou ik zo zeggen >:)

En je pa kan meteen beter ontslag nemen, want opletten is blijkbaar te moeilijk >:) >:)
M'n pa was voor een week aan het werk over de grens in Duitsland en wist hier nog vrij weinig van. :o

• M v Akkeren
Op zondag 11 november 2001 22:08 schreef Limited het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je gewoon een Abit KG7 , die lijkt namelijk idd heel erg op de KR7.
Nee, dit geeft me tenminste nog een beetje hoop. Waaraan kan ik zien dat et de kg7 is? :o

• Sp00n
HAHA, euh op die dag kwam die op de site van Abit. M.a.w. die maat van jou moet friends in VERY high places hebben dan. Anders kan die daar NOOIT aankomen. Das echte de biggest pile of crap ever dude. Tenminste... dat denk ik. Als ie nog niet eens te koop is ? Waar heeft ie em dan gehaald. (via via via) ff naar de fabriek toe gelopen en 1tje van de lopende band afgehaald ? |:( Nou neej.... Als je nou even naar die maat van je gaat, die heeft VAST WEL een digi camera. En anders koop je de Sony BlaBla die volgend jaar pas uit is bij em. Of probeer em even uit op je mobo en post even die pic dan van je bordje.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 22:08 schreef Limited het volgende:

[..]

Ja ik ben het met je eens. Dit alles klinkt zeer ONgeloofwaardig! :Z

• Sp00n
Afbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/eng/product/mb/kg7.gifAfbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/eng/product/mb/kr7a-raid.gif

1 = KG7
2 = KR7

• M v Akkeren
de meine heeft blauwe condensatoren rondom de proc, dus dat zou moeten betekenen dat et de kg7 is O+ Im sorry for all that i've caused. Ik had et toch effe niet meer. Shame on me!! :D Maar ik ben toch blij dat et niet de kr7a is. Dit scheelt me toch een hoop kosten. Alleen ik snap nog steeds niet hoe die "maat" van me hier aan komt :? Michiel dankt hierbij Sp00n en Limited voor hun oplettendheid!!! THANX

Verwijderd

euh nou de KG7 is heel wat maandjes te krijgen hoor, en een deal van 300 piek is niet eens zo heel slecht voor het bordje(meestal betaal je voor de RAID versie wel 120 piek meer) maar ik snap je verhaal nog steeds niet helemaal je bordje is dan nog steeds illegaal toch? maakt niet uit of het dan over een net gereleased bordje gaat, een ES of zoals nu gewoon ee productie bordje

• ^Mo^
  • Laatst online: 04-11-2025
Op zondag 11 november 2001 22:24 schreef Michiel_van_Akkeren het volgende:
de meine heeft blauwe condensatoren rondom de proc, dus dat zou moeten betekenen dat et de kg7 is O+ Im sorry for all that i've caused. Ik had et toch effe niet meer. Shame on me!! :D Maar ik ben toch blij dat et niet de kr7a is. Dit scheelt me toch een hoop kosten. Alleen ik snap nog steeds niet hoe die "maat" van me hier aan komt :? Michiel dankt hierbij Sp00n en Limited voor hun oplettendheid!!! THANX
maaruh ... 'tis toch nog steeds een illegaal bordje? Tenminste, ik dacht dat je had gezegd dat je "maat" had gezegd dat ie illegaal was...
Hij wond er geen doekies om dat ie illegaal was, en dat hij hem ook via via had
dus kweet niet precies waar je nu precies blij om bent ('t blijft toch illegaal == vindt pa niet leuk ???)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• M v Akkeren
Op zondag 11 november 2001 22:46 schreef _Mo_ het volgende:

[..]

maaruh ... 'tis toch nog steeds een illegaal bordje? Tenminste, ik dacht dat je had gezegd dat je "maat" had gezegd dat ie illegaal was...
[..]

dus kweet niet precies waar je nu precies blij om bent ('t blijft toch illegaal == vindt pa niet leuk ???)
Ja, hijs illegaal, maar dat ga ik m'n pa niet vertellen. Ik zeg gewoon dat et de kr7a niet is en zeg em dat het een legale kg7 is. :P

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

misschien bedoelt die "maat" van je, dat het een gestolen bordje is ofzo, vandaar illegaal...

edit:

typen blijft moeilijk

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00
Hehe.. gestolen bordje

Ik zie het al voor me. Een dief die gewapend met een paar schroevedraaiers een winkel binnenloopt, bliksemsnel de kast openschroeft, het moederbord lossschroeft, alle kabels eraf rukt. CPU deruit.. geheugen snel weg.. Insteekkaarten move...en rennen met dat bord. :D

UNOX: The worst operating system

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

De KG7 gebruikt de VIA KT266 chipset en de KR7 gebruikt de KT266A. De twee chipsets hebben enkel de northbridge verschillend. Die northbridges zijn verder volledig pin-compatible! Dus het kan best zijn dat beide borden er zelfs identiek uitzien!

Zo'n "vrienden" moet ik ook niet hebben hoor! Ik zou in jouw plaats mijn geld terug eisen van die kerel... Je kan hem ook mooi pakken hoor: dreig ermee dat je hem anders aangeeft bij de politie ofzo... 't is zijn eigen domme schuld!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

KG7 is volgens mij een AMD76X chipset.

Abit heeft nu pas het eerste KT266a board op de markt gebracht.
DWZ is nu net in massa productie als ik het goed heb.

Ze wouden nooit beginnen naar mijn idee aan de KT266
omdat deze wat buggy was.

Overigens is het mogelijk dat het besproken illegale
Abit board een copy KG7 is van SjongJeng (ik bedenk maar wat). Er benne in azia massa's die copien maken van mobo's.
En niet alleen mobo's, CD's overclocked CPU's etc.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Je kan goed gelijk hebben hoor over de KG7 die een AMD76X aan boord heeft... Ik ben niet zo goed thuis in Abit borden; het ging 'm vooral over het feit dat de KT266A pin-compatible is met de KT266. Maar als er natuurlijk geen KT266 mobo bestaat bij Abit, dan kan het dat al niet zijn. In that case: I stand corrected.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Kets_One
  • Niet online
Zo dan!

Als je van je plank af wil, dan ben ik misschien wel je koper...
Enenander ligt aan de prijs en aan je accessoires.
En of het geen nepper is natuurlijk.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
kijk op die twee foto's hier ergens boven ook ff naar de plaats van de fan conecter (die op de sjipset) !!!
:D

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Pagina: 1