Defunctus Deo Juvente
Mooie zoekmachine heOp zondag 11 november 2001 18:24 schreef Befkoning het volgende:
http://www.google.com/search?hl=nl&q=WASP+&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl
Maar ben net op hun site geweest zoals je kunt zien in * HappyFun post
Defunctus Deo Juvente
iig deze 2Op zondag 11 november 2001 18:31 schreef HappyFun het volgende:
Uhm.. vond in de search dingen over WASP in /38
Moet ie niet eigenlijk naar /14
En wie deed er allemaal mee met WASP
PlayR
en
Wasigh
Defunctus Deo Juvente
PSSSSSSSSSSSSSStOp zondag 11 november 2001 18:50 schreef HappyFun het volgende:
Willen de "dudes" van WASP zich melden bij Balie /14![]()
je zit in /38
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
OepsOp zondag 11 november 2001 19:05 schreef D2k het volgende:
[..]
PSSSSSSSSSSSSSSt
je zit in /38
Defunctus Deo Juvente
de splitsing is er pas net dus we nemen je niks kwalijk.Op zondag 11 november 2001 19:09 schreef HappyFun het volgende:
[..]
Oeps
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Je ziet toch vaak met dit soort projectjes dat men snel en enthousiast begint maar al snel verzand.
Helaas welOp zondag 11 november 2001 19:58 schreef raptorix het volgende:
Tjah ben laatst nog op die wasp site geweest maar kreeg voornamelijk veel mysql errors
Je ziet toch vaak met dit soort projectjes dat men snel en enthousiast begint maar al snel verzand.
MYSQL errors zijn nu weg..
Tja...andere gaan dan proberen [ zoals "we" != HFmessenger]
[onder voorbehoud --> Incl Tweakers/HF webradio dinges erin
Defunctus Deo Juvente
Verwijderd
Op zondag 11 november 2001 20:17 schreef Zef het volgende:
Ze zijn terug van weggeweest (en inmiddels al een tijdje weer): http://www.wasp-messenger.com/forum/topic.php?id=59
Denk niet dus dat ze door gaan..Door: jelmervos (Coördinator - 6) | Geplaatst op: 11-10-2001 @10:29
"Wat is de bedoeling nou? Gaan we toch iets anders maken? Kom op jongens!"
Daarom maar zelf iets tryen
Defunctus Deo Juvente
jij?, zelf??Op zondag 11 november 2001 20:20 schreef HappyFun het volgende:
[..]
[..]
Daarom maar zelf iets tryen
zeikwijf
jij zelf = geen nederlandsOp zondag 11 november 2001 20:32 schreef razor-x het volgende:
[..]
jij zelf??
zeikwijf
Enne.. ik kan heel veel hoor [ok dat niet
Sorry.. correctie --> Lame boven me mag het doen
Defunctus Deo Juvente
Ik heb ook een tijdje meegewerkt in de begin periode van Wasp. Voor zover ik weet is Wasp volledig van de baan en hoe je daar niet direct iets van te verwachten. Wel zijn er nog steeds wat ideeen over het ontwikkelen van een messenger software, maar er wordt niet concreet aan gewerkt.
Hoezo is Wasp gestopt? Allereerst was de start erg vervelend. Er waren een hoop deelnemers, waarvan er eigenlijk maar een paar goed konden programmeren. Het grootste deel van de deelnemers kon in feite alleen meewerken aan een website. Er heerste nogal een onterechte euforie dat Wasp heel de wereld zou gaan veroveren, terwijl eigenlijk het grootste deel van de groep gewoon niet over de juiste capaciteiten beschikte. Toen de groep uiteindelijk fors ingekrompen was, bleef er een harde kern over van een man of 8-10 (grove schatting).
Helaas was er echter niet echt een gemeenschappelijke visie op de te ontwikkelen software en dat is toch wel nodig bij een dergelijk project. De meningen over de opzet van de software, de gebruikte talen, de prioriteiten en de platformen verschilden nogal. Nadat dit weer een tijdje geduurd had, vonden wasigh en ik dat eigenlijk maar enkele mensen in Wasp echt aktief bezig waren. Daarom besloten we om ons terug te trekken uit Wasp. Daarna is Wasp een beetje als een pudding in elkaar gezakt.
Het is dus eigenlijk allemaal niet zo goed verlopen. De oorzaken van het mislukken van het project waren vooral:
- Geen ervaring in online samenwerken aan projecten
- Geen goede voorzieningen voor online samenwerken (SourceForge is overwogen, hadden we eerder moeten doen).
- Te veel discussie naar aanleiding van meningsverschillen
- Te veel verschillende verwachtingen van het project.
Disclaimer: Dit is volledig mijn kijk op de gang van zaken en het is geen officeel Wasp statement of wat dan ook
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Steeds meer mensen stappen over naar MSN, omdat het lekker eenvoudig is. Zelfs die mensen die vroeger nooit MSN wilden aanraken. Alleen MSN is en blijft een microsoft product wat zo zijn beperkingen heeft.
Een soort MSN met extra functionaliteit lijkt mij (nog steeds) ultra cool.
Je zou ook een andere doelgroep aan kunnen boren. Bijvoorbeeld LANners die geen centrale server hebben voor hun messenger.
Een ander ideetje is om een messenger te maken die meer de ActiveList functies overneemt. Dat zou best prettig zijn met ICQ2001b
* CyberSnooP roept maar wat losse stukjes om weer een discussie te openen.
|_____vakje______|
Ik denk dat er niet echt een markt is voor een nieuwe messenger als deze niet kan samenwerken met MSN en ICQ. Een volledig op zich zelf staand messenger systeem met eigen servers en geen communicatie met MSN/ICQ is zinloos...CyberSnooP: En toch (klink stom) heb ik het gevoel dat er behoefte is aan een nieuwe messenger..
Verder ben ik het overigens wel met je eens
Daarom zou een hybride oplossing mooi zijn: een eigen protocol, want nooit veranderd. Liefst XML gebaseerd. Messages naar MSN of ICQ contacts worden verstuurd naar een eigen server via het eigen protocol. Deze server forward daarna de messages via het MSN of ICQ protocol. Voordeel: je kunt door middel van een upgrade van de servers een bug of een aanpassing in het protocol verwerken.
Dat is natuurlijk een hele kwalijke zaakSteeds meer mensen stappen over naar MSN
Ik kwam pas een project tegen om een Java library te maken voor ICQ met het recente protocol. Omdat ze daarbij dus niet met een client bezig zijn, zou dat weleens een interessante optie kunnen zijn. Er zijn wel tientallen mensen bezig met clients, die allemaal de protocollen matig ondersteunen. Iedereen heeft een eigen visie op een client en daardoor wordt er niet samengewerkt. Door eerst eens aan een goede library te werken kan er misschien meer samengewerkt worden, waardoor er eindelijk misschien eens iets degelijks kan komen. Helaas zijn ze kort geleden om onbekende redenen van SourceForge afgegeaan. Ik weet dus niet wat de verdere opzet zal zijn.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Eigenlijk heeft mbravenboer het al al gezecht, te weinig tijd, geen gemeenschappelijke visie, te weining animo.
We hebben het nog ff gehad over een doorstart met een kleine groep mensen maar dat is ook niet helemaal van de grond gekomen.
Het grootste probleem wat ik tegengekomen ben is het feit dat er voor de voorbereindende fase (voor het programmeren dus) geen goede (gratis) overleg, samenwerk tools zijn. IRC is niet alles om te vergaderen. Usecases, functioneel ontwerp kun je bijna niet samen maken etc. Zo heb ik nog een lijstje van programma's die naar mijn idee nodig zijn wil zo'n project slagen.
Jammer maar helaas, een ervaring rijker een illusie armer
maar tis idd vast wel leerzaam geweest
de HappyFun crew gaat nu ook zoiets proberen
het zal mij benieuwen of het lukt zoals het gepland is
ik zou persoonlijk het hebben van een eigen messenger (zonder koppeling met icq/msn) al een super prestatie vinden
Och dat valt wel mee (zegt * wasigh uit ervaring).Op maandag 12 november 2001 09:33 schreef D2k het volgende:
ja het internet gebruiken om samen te werken blijkt niet zalig makend
maar tis idd vast wel leerzaam geweest
de HappyFun crew gaat nu ook zoiets proberen
het zal mij benieuwen of het lukt zoals het gepland is
ik zou persoonlijk het hebben van een eigen messenger (zonder koppeling met icq/msn) al een super prestatie vinden
gaat anders eens met misfire babbelen (op javahova forum)
tnx iig voor de tip
Disclaimer: <font color="#df040f">* NielszOp maandag 12 november 2001 10:02 schreef D2k het volgende:
* D2k zal de HF messenger devver's die kant op sturen
tnx iig voor de tip
</font>is geen HFMessenger Devver, ik kijk wel uit
bug: [topic=317859/1]
gelukkig niet zegOp maandag 12 november 2001 10:10 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Disclaimer: <font color="#df040f">* Nielsz
</font>is geen HFMessenger Devver, ik kijk wel uit
bug: [topic=317859/1]
ik wel dus, samen met Mr-FaTMeN
Verwijderd
Is niet helemaal waar. Jabber maakt gebruik van proxy servers om connecties te maken naar icq, msn enzo. Wij wilden via een plug-in structuur alle mogelijke protocollen ondersteunen. wat in weze iets heel anders is.Op maandag 12 november 2001 12:46 schreef XKB het volgende:
Wat ik niet begreep destijds is dat er eigenlijk qua ideen gewoon jabber werd nagemaakt! Is het niet beter een jabber client in Java te maken mbv Swing? Deze kan dan verder worden aangepast met bijvoorbeeld smiles ed.
En een gui maken, tja daar ligt niet echt uitdaging he....(tenminste niet voor mij)
Wel jammer want we hadden best een aardig team
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Er is al een behoorlijke goede Java-Swing client voor Jabber (shagger). Je kan hem vinden op www.jabber.org - download clients.XKB: Wat ik niet begreep destijds is dat er eigenlijk qua ideen gewoon jabber werd nagemaakt! Is het niet beter een jabber client in Java te maken mbv Swing? Deze kan dan verder worden aangepast met bijvoorbeeld smiles ed.
Met deze client kan je echter niet met andere ICQ mensen kletsen voor zover ik weet.
The good old days *zucht*Op maandag 12 november 2001 15:28 schreef Bigs het volgende:
Wel jammer want we hadden best een aardig team
Ik heb nog leuke contacten aan het team overgehouden
http://www.wasigh.com/javahova/forum/topic.php?id=97&pag=laatste
shatter aka misfire is nog steeds bezig in delphi
Picje zoals ie er nu uitziet:
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
als ik ergens een GRUWELIJKE hekel aan heb, is het wel wisselende nicknames.Op maandag 12 november 2001 20:39 schreef johnwoo het volgende:
Ik ben inmiddels maar voor mezelf begonnen aan een MSN clientIk weet het, er zijn er al veel van, maar met de mijne kan je ook bots maken, en verder is ie compleet skinnable.
Picje zoals ie er nu uitziet:
[afbeelding]
Maar dat terzijde
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
ik maak de client (nu nog in vb)
en Razor-x De server.
Nu moet ik zeggen dat het goed tot perfect gaat.
het gaat zelfs zo goed dat we de eerste testen vanavond of morgen gaan doen.
nu is hij nog erg basic.
maar als de testen positief zijn.
dan wil ik betá 1 uitgeven aan de HappyFun crew.
om de overig bugs er uit te halen.
Hier wat gegevens over HappyMessenger.
HM werkt voor al client - client
maar voor sommige gegevens raadpleeg hij de server.
Zoals ip addressen en contactlist.
het is een gehele eigen protocol dus geen andere messenger als medium
msn en icq komen er ook in als plugins dus niet standaart.
ik zallem zeker proberen
ik willem ook wel testen ofzo hoor
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
is het jullie gelukt om hem achter een proxy te laten draaien.
we hebben nu het probleem dat als je op een client draait die via een server verbinding kan je een direct verbinding leggen.
ales iemand weet hoe dit kunnen doen graag!!!!
Lachuh man dat ik vriendelijk te horen kreeg dat mijn hulp niet nodig was terwijl ik een complete ICQ- en MSN-lib heb geschrevenOp zondag 11 november 2001 21:27 schreef mbravenboer het volgende:
Hoezo is Wasp gestopt? Allereerst was de start erg vervelend. Er waren een hoop deelnemers, waarvan er eigenlijk maar een paar goed konden programmeren. Het grootste deel van de deelnemers kon in feite alleen meewerken aan een website. Er heerste nogal een onterechte euforie dat Wasp heel de wereld zou gaan veroveren, terwijl eigenlijk het grootste deel van de groep gewoon niet over de juiste capaciteiten beschikte. Toen de groep uiteindelijk fors ingekrompen was, bleef er een harde kern over van een man of 8-10 (grove schatting).
* curry684 kan zich over dit soort dingen errug vermaken
Tja, zoals ik zei: er is veel niet goed gegaancurry684: Lachuh man dat ik vriendelijk te horen kreeg dat mijn hulp niet nodig was terwijl ik een complete ICQ- en MSN-lib heb geschreven
Kan ik me voorstellen, bij deze excuses* curry684 kan zich over dit soort dingen errug vermaken![]()
![]()
wil ik wel eens weten bij wie jij aangeklopt hebt met de mededeling dat jij dit hebt gedaan?Op dinsdag 13 november 2001 20:03 schreef curry684 het volgende:
Lachuh man dat ik vriendelijk te horen kreeg dat mijn hulp niet nodig was terwijl ik een complete ICQ- en MSN-lib heb geschreven
* curry684 kan zich over dit soort dingen errug vermaken![]()
![]()
maar verder is het idd gewoon klote gelopen..
a) WASP is dood? Leve Happy Messenger
b) WASP is erg ziek, maar wordt beter als we het weer leven inblazen
c) Anders nl...
|_____vakje______|
Mwah, ik denk niet dat de twee projecten echt te vergelijken zijn. Happy Messenger richt zich meer op het ontwikkelen van een leuke messenger dan het oplossen van een probleem (als ik het goed begrepen heb).CyberSnooP: a) WASP is dood? Leve Happy Messenger
Mwah, ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die door zouden willen gaan met Wasp in de oorspronkelijke vorm.b) WASP is erg ziek, maar wordt beter als we het weer leven inblazen
Online samenwerken aan een software project is lastig. Het ontwikkelen van een goede client die om kan gaan met gesloten protocollen is een enorme klus. Bij samenwerking aan zo'n project moeten de gedachten een beetje op elkaar aansluitenc) Anders nl...
Dat zei (letterlijk) Bill Gates ook tegen MS-DOS bij de presentatie van Windows XP.Op dinsdag 13 november 2001 22:00 schreef mbravenboer het volgende:
Exit.
Maar ik denk idd ook dat het probleem zat in het samenwerken binen het Wasp team. Er waren te veel verschillende ideeen en het team had een moeizame manier van communiceren (namelijk via internet).
Het idee was goed en leuk, alleen jammer dat de uitwerking totaal niet is gelukt. Wie volgt?
HappyMessengerOp dinsdag 13 november 2001 22:06 schreef jelmervos het volgende:
Wie volgt?
Tests zijn goed gebleken.. [razor-x / Mr-FatMeN ]
Defunctus Deo Juvente
Ik ben benieuwd.Op dinsdag 13 november 2001 22:13 schreef HappyFun het volgende:
[..]
HappyMessenger
Tests zijn goed gebleken.. [razor-x / Mr-FatMeN ]
Kan HappyMessenger dit leveren?:HappyFun: [Wie volgt?] HappyMessenger
- Goede ondersteuning voor ICQ en MSN contacten
- Goede ondersteuning voor andere platformen
Dit lijken mij toch wel vereisten om als messenger ook maar iets toe te voegen aan het huidige aanbod...
Das natuurlijk mooi, maar meer info zou leuk zijnTests zijn goed gebleken.. [razor-x / Mr-FatMeN ]
zo als je op de vorige pagina al zei :Op dinsdag 13 november 2001 22:21 schreef mbravenboer het volgende:
"Happy Messenger richt zich meer op het ontwikkelen van een leuke messenger dan het oplossen van een probleem "
en dat is eigelijk ook zo ,We zijn nu bezig met het testen van de mogelijkheden , en een protocol aan het bespreken
en later willen we icq en msn in vorm van een plugin maken
Wasp is een groot project waar veel goeds uit kon komen ! ( en hopelijk komt dat nog ), HappyMessenger word niet zo groot , mischien komt dat nog, ik weet het niet, ik richt me nu nog op het maken van een goede HappyMessenger protocol.
Ik ben bezig met een website waar alles over HappyMessenger beschreven staat.
het komt dus allemaal wel goed
p.s Feature requests : graag!
Het probleem van jullie is volgens mij teveel mensen en te weinig leiding(nu kan ik het natuurlijk fout hebben.)Op dinsdag 13 november 2001 22:06 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Het idee was goed en leuk, alleen jammer dat de uitwerking totaal niet is gelukt. Wie volgt?
De HappyMessenger word door maar 2 jongens gemaakt.
Dit gaat denk ik wel lukken hoor.Op dinsdag 13 november 2001 22:21 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Kan HappyMessenger dit leveren?:
- Goede ondersteuning voor ICQ en MSN contacten
- Goede ondersteuning voor andere platformen
Dit lijken mij toch wel vereisten om als messenger ook maar iets toe te voegen aan het huidige aanbod...
Maar in eerste instantie draait HM op zijn eigen server.
[qoute]
Das natuurlijk mooi, maar meer info zou leuk zijn
Helaas, kunnen we dat niet prijsgeven!
Trillian draait alleen op MS Windows. Bovendien zou een open-source oplossing leuker zijnclvy82: trillian is dat toch al waarom moeilijk doen
Inderdaad ja, maar daarom is het dus voorlopig niet echt een wie volgt van Wasprazor-x: zo als je op de vorige pagina al zei
Platform-onafhankelijk en ondersteuning voor ICQ en MSNFeature requests : graag!
In het begin was dat inderdaad zo, later wel iets minder.Mr-FaTMeN: Het probleem van jullie is volgens mij teveel mensen en te weinig leiding(nu kan ik het natuurlijk fout hebben.)
Heeft het ontwikkelen van een VB client dan erg veel nut? Onderschat ook de moeilijkheden van de geslotenheid van het ICQ niet...[Platform-onafhankelijk/ICQ+MSN]Dit gaat denk ik wel lukken hoor.
Hum, ut klinkt wel serieusHelaas, kunnen we dat niet prijsgeven!
Ja klopt ,maar gelukkig ben ik al de trotse maker van een icq clientOp dinsdag 13 november 2001 23:17 schreef mbravenboer het volgende:
Onderschat ook de moeilijkheden van de geslotenheid van het ICQ niet...
ja volgens mij wel, we kunnen op deze manier kijken of het mogelijk , en of het allemaal zou werken.:)Op dinsdag 13 november 2001 23:17 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Heeft het ontwikkelen van een VB client dan erg veel nut? Onderschat ook de moeilijkheden van de geslotenheid van het ICQ niet...
plus komt daarbij dat wij nog geen c kunnen.
Ok, ik ben benieuwd naar de vorderingen, maar jullie houden ons vast wel op de hoogteMr-FaTMeN: ja volgens mij wel, we kunnen op deze manier kijken of het mogelijk , en of het allemaal zou werken.
zal wel weer aan mij liggen
/edit nee dus
Hahah, idd. Moet je er wel voor zorgen dat je nieuwe model beter is als het bestaande.Op dinsdag 13 november 2001 23:06 schreef razor-x het volgende:
[..]
Waarom zou je een nieuwe auto maken ? er zijn toch al genoeg modellen ?
Geen idee meer... toen had ik de code overigens ook nog niet. Even een weekje aan het kloppen geslagen en toen had ik ze wel...Op dinsdag 13 november 2001 21:50 schreef PlayR het volgende:
wil ik wel eens weten bij wie jij aangeklopt hebt met de mededeling dat jij dit hebt gedaan?
maar verder is het idd gewoon klote gelopen..
AAAAAHHHH GEZEGD! niet gezechtOp maandag 12 november 2001 09:21 schreef wasigh het volgende:
Eigenlijk heeft mbravenboer het al al gezecht, te weinig tijd, geen gemeenschappelijke visie, te weining animo.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
tjongejonge....Op donderdag 15 november 2001 15:34 schreef Jaaap het volgende:
[..]
AAAAAHHHH GEZEGD! niet gezecht
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
grow up wil ya?Op donderdag 15 november 2001 15:34 schreef Jaaap het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02
oftwel zeur niet over een tikfoutDyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben. Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen en het is niet leuk om iemand daar steeds op te wijzen.
Aan de andere kant; als je weet dat je dyslectisch bent, probeer het verhaal dan kort te houden en druk af en toe op [Enter]. Ondanks de welwillendheid van de meesten, is gebleken dat een woordenzee zonder 'enters' of leestekens niet goed gelezen wordt en dat is natuurlijk jammer.
</ot>
mmm een typefoutjeOp donderdag 15 november 2001 15:34 schreef Jaaap het volgende:
[..]
och, daar hoef je niet zo op te reageren...
ok back ontopic!
Nou wil ik hier als developer even bij zeggen dat het uiterlijk alleen voor testing is.Op zaterdag 17 november 2001 23:35 schreef HappyFun het volgende:
en de eerste screenies van HappyMessenger![]()
Hier staan ze..de eerste screenies :+
de uiteindelijke versie is een heel stuk mooier.
plus heeft hij natuurlijk skins.
OkOp zaterdag 17 november 2001 23:38 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
[..]
Nou wil ik hier als developer even bij zeggen dat het uiterlijk alleen voor testing is.
de uiteindelijke versie is een heel stuk mooier.
plus heeft hij natuurlijk skins.
Defunctus Deo Juvente