Toon posts:

Computers zien elkaar niet (coax/utp)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Voorheen werkten we met een coax netwerk, zonder server, k, alles functioneerde zonder probleem.
Vandaag hebben we alle coax vervangen door UTP, met switch 8 poorts. De netwerkkaarten hebben we niet vervangen omdat ze zowel coax als UTP geschikt zijn. Nog steeds geen server.
Alle instellingen hebben we behouden(protocol, identificatie, IP adres etc.) , maar de computers vinden elkaar niet meer!

In netwerkomgeving zie je wel de werkgroep, met daarin de eigen PC, rest is onvindbaar.

Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen is?????

Switch werkt prima, alle kabels hebben we doorgemeten en werken uitstekend.

Alvast heeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt

Verwijderd

alleen coax gebruiken....heb dit probleem ook eens gehad...en het grote probleem was dus de utp kabel....

Verwijderd

gebruik je een hub enz?? hoeveel compu's heb je daar staan dan?

Verwijderd

Nou dat heb ik dus ook!
En ik gebruik geen HUB maar wel een COAX- verbinding
Gaarne hulp.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik heb dat probleem ook. Maar kan je wel pingen naar de andere? Anders moet \\computernaaam intikken en je ziet wat de andere heeft geshared.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Staan de netwerkkaarten misschien hardwarematig gelocked op Coax verbinding ?
Of schakelen ze automatisch om naar UTP, want dat kan dus he..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Heb zes computers met switch. Kables zijn goed (100% zeker).

Hoe kan ik zien of de netwerkkaarten hardwarematig gelocked zijn op Coax verbinding? Heb geen idee hoe ik dit zie!

Wat snel en veel reacties! Bedankt.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
probeer de pc's eens te pingen en kijk of er wel een verbinding is. En kijk of je Netbios onder tcp/ip hebt enabled. Anders kunnen de pc's de hostnames niet resolven.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Wierdo_NL
  • Laatst online: 08-08 19:03
Dat kun je misschien wel zien bij apparaatbeheer..
En dan je netwerkkaart selecteren.
Bij geavanceerd zal waarschijnlijk wat opties staan.
Daar moet je ff kijken waar het bij staat, want het is eigenlijk voor ieder kaartje anders.

Suc6

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Pingen naar andere pc werkt niet, maar naar eigen wel! Heb overigens ook het NETBEUI protocol geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Pc's zien elkaar niet!!!

• 4of9
als je niet andere pc's kunt pingen is er zoiezo geen verbinding.

Deinstall alle protocols en zo en herinstall dan tcp/ip

en kijk of dat soelaas bied

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
staat bestands en printersharing aan? installeer eens netbeui..dat werkt altijd wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 18:41 schreef bartmen het volgende:
staat bestands en printersharing aan? installeer eens netbeui..dat werkt altijd wel.
NETbeui heb ik geprobeerd, maar werkt net zo min als TCP/IP.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op zondag 11 november 2001 18:22 schreef Befkoning het volgende:
alleen coax gebruiken....heb dit probleem ook eens gehad...en het grote probleem was dus de utp kabel....
Ehm, dit is een keuze. Die ga jij hem niet voorschrijven.
Op zondag 11 november 2001 18:23 schreef mrdeb87 het volgende:
gebruik je een hub enz?? hoeveel compu's heb je daar staan dan?
Er staat toch dat ie een switch heeft? Lees! :(
Op zondag 11 november 2001 18:23 schreef fulton het volgende:
Nou dat heb ik dus ook!
En ik gebruik geen HUB maar wel een COAX- verbinding
Gaarne hulp.
Staat dus los van dit probleem.
Op zondag 11 november 2001 18:34 schreef 4of9 het volgende:
probeer de pc's eens te pingen en kijk of er wel een verbinding is. En kijk of je Netbios onder tcp/ip hebt enabled. Anders kunnen de pc's de hostnames niet resolven.
Ehm, als het net werkte zal het nu ook wel moeten werken. En dat van pingen werd al gezegd :)
Op zondag 11 november 2001 18:41 schreef bartmen het volgende:
Duh! |:(
Werkte net dus ook. En netbui hoeft dus niet altijd te werken zoals je misschien hierboven ziet.

Jeemie, wat een boel reacties, maar weinig waar de topicstarter iets meer opschiet ;(

Verwijderd

Topicstarter
Nou dennisdotcom, JE HEBT HELEMAAL GELIJK!!! maaaaar aan jou heb ik net zo min!

• 4of9
Op zondag 11 november 2001 18:45 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ehm, dit is een keuze. Die ga jij hem niet voorschrijven.
[..]

Er staat toch dat ie een switch heeft? Lees! :(
[..]

Staat dus los van dit probleem.
[..]

Ehm, als het net werkte zal het nu ook wel moeten werken. En dat van pingen werd al gezegd :)
[..]

Duh! |:(
Werkte net dus ook. En netbui hoeft dus niet altijd te werken zoals je misschien hierboven ziet.

Jeemie, wat een boel reacties, maar weinig waar de topicstarter iets meer opschiet ;(
Fijn dat jou reacties wel bijdragen aan zijn probleem |:(

Probeer het probleem stapsgewijs op te lossen en sluit al het mogelijke uit. En onder win9x zal het niet de eerste keer zijn dat na een herinstall van tcp/ip het plotseling wel werkt, en bijkomend voordeel, je kunt door helemaal op nieuw te configgen echt alles uitsluiten, en dat pingen duid er op dat er zoiezo geen verbinding is tussen de pc's onderling.

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

ik heb hier een coax netwerk gekoppeld aan een utp netwerk en dat werkt gewoon perfect.

ook heb ik nog nooit een probleem gehad met mijn combikaart wat betreft het switchen tussen een utp en coax netwerk

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op zondag 11 november 2001 18:30 schreef hanzje het volgende:
Heb zes computers met switch. Kables zijn goed (100% zeker).

Hoe kan ik zien of de netwerkkaarten hardwarematig gelocked zijn op Coax verbinding? Heb geen idee hoe ik dit zie!

Wat snel en veel reacties! Bedankt.
zien alle pc elkaar niet of ziet alleen jou pc de rest niet?

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 18:57 schreef the_dgc het volgende:

[..]

zien alle pc elkaar niet of ziet alleen jou pc de rest niet?
Alle pc's zien elkaar niet

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op zondag 11 november 2001 19:06 schreef hanzje het volgende:

[..]

Alle pc's zien elkaar niet
weet je zeker dat de switch goed is??

• Zuig
  • Laatst online: 21-08 15:23

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Je hebt waarschijnlijk token-ring netwerk kaarten in de pc zitten .......

Je kan namelijk ook token-ring praten over UTP kabel vandaar dat er twee tiepuhs aansluitingen opzitten.
Ik denk dat het dus aan je netwerk kaarten ligt.

suc6

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 19:16 schreef the_dgc het volgende:

[..]

weet je zeker dat de switch goed is??
Zo goed als zeker. Het powerLED brand, bij de aangesloten kabels brand de LED (de kleur van het LED geeft aan dat het netwerk op 10 Mbit draait en dat klopt ook). EN ik heb verschillende poorten geprobeerd.

Verder ken ik iemand die hetzelfde probleem heeft maar ipv een switch werkt met een hub!

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
je weet 100 % zeker dat de kabels goed zijn,m.a.w patchcabels en geen crosscables, misschien heb je op je switch een mogelijkheid om van patch- naar crosscable te swichen en staat deze verkeerd.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 19:28 schreef djkolk het volgende:
je weet 100 % zeker dat de kabels goed zijn,m.a.w patchcabels en geen crosscables, misschien heb je op je switch een mogelijkheid om van patch- naar crosscable te swichen en staat deze verkeerd.
suc6
De kabels zijn goed. doorgemeten en geen van de zes pc's doet het. Ik heb off cooooors PATCH cables gebruikt. Op de switch zit je genoemde mogelijkheid niet. Er gaan PATCH cables van de switch naar de pc's en cross-over cables naar een hub, repeater of andere switch. OF via de extra up-link poort kan ik een hub, switch of repeater met een PATCH cable aansluiten.

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op zondag 11 november 2001 19:25 schreef Zuig het volgende:
Je hebt waarschijnlijk token-ring netwerk kaarten in de pc zitten .......

Je kan namelijk ook token-ring praten over UTP kabel vandaar dat er twee tiepuhs aansluitingen opzitten.
Ik denk dat het dus aan je netwerk kaarten ligt.

suc6
utp in tokenringversie :? :?
nooit van gehoord wel coaq als tokenring

Verwijderd

Topicstarter
overigens heb ik geen extra hubs, switches of repeaters aan de switch gekoppeld. Alleen de 6 pc's

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
heb je toevallig 1 crosscable liggen waarmee je 2 pc's met elkaar verbindt, mocht dit wel lukken is er iets mis met de switch, mocht dit ook niet werken is er iets mis met de netwerkkaarten of de instelling hirvan.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 19:43 schreef djkolk het volgende:
heb je toevallig 1 crosscable liggen waarmee je 2 pc's met elkaar verbindt, mocht dit wel lukken is er iets mis met de switch, mocht dit ook niet werken is er iets mis met de netwerkkaarten of de instelling hirvan.
suc6
ik heb geen cross cable liggen, maar ik kan er wel 1 maken. Zal ik inderdaad eens doen. Hier had ik nog niet aan gedacht. En eigenlijk is dit de eerste reactie van de 27??? waar ik iets mee kan!

TOKEN RING NETWERKKAARTEN, IK GEBRUIKTE COAX MET TCP/IP! EN HET ZIJN ETHERNETKAARTEN! DEZE WERKEN MET CSMA/CD

• 4of9
token ring? dat is wel heel erg anders... dat werkt niet in een stervormig netwerk....

(UTP is stervormig coax niet!)

Verwijderd

Heb je wel netjes een linklight op je switch en je netwerkkaart, als je die 2 verbonden hebt ????

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 19:50 schreef remcom het volgende:
Heb je wel netjes een linklight op je switch en je netwerkkaart, als je die 2 verbonden hebt ????
Ja dat ziet er goed uit! De lampjes branden.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op zondag 11 november 2001 19:46 schreef hanzje het volgende:

[..]

ik heb geen cross cable liggen, maar ik kan er wel 1 maken. Zal ik inderdaad eens doen. Hier had ik nog niet aan gedacht. En eigenlijk is dit de eerste reactie van de 27??? waar ik iets mee kan!
Met deze reactie maak je niet echt vrienden, overigens zaten er in die 27 reacties een boel van jezelf.

Ontopic: Controleer de instellingen van de netwerkkaarten, ga stap voor sta de instellingen langs (snelheden, kabelsoorten, half en fullduplex etc etc).
Als dit niet werkt, ga dan met 1 van de UTP kabels naar iemand die een werkend UTP netwerk heeft en kijk wat de kabel daar doet. Doet'ie het niet, dan klopt er toch iets niet met de kabel.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik een cross-over cable gemaakt en getest tussen twee computers. Ook hier treedt hetzelfde probleem op. De andere computer is niet te zien.

Is het dan toch een instelling op de netwerkkaart. Welke poort gebruikt moet worden??? Of is dat softwarematig???

Kan iemand hier iets over vertellen?

Alvast bedankt!

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

heb je de handleiding van de netwerk kaart nog??

kun je het opzoeken of het een softwarematige of hardwarematige instelling is.

Verwijderd

Topicstarter
HET PROBLEEM IS OPGELOST!!!:)

vraag me niet hoe! Maar we hebben de switch verplaatst (deze lag niet ver van een TL-balk) en staat nu op een stabieler oppervlak. Ook heb ik de kabels allemaal opnieuw aangesloten. Ik denk toch dat de TL het probleem heeft veroorzaakt. Ik heb er niet eerder aan gedacht dat het deze problemen kon opleveren!

Nu werkt het perfect.

Wat overigens wel heel vreemd is: met een cross-over cable werkte het ook niet! Nu werkt het helemaal perfect!!!

Ik heb nog veel zitten lezen EN...

LEG NOOIT KABELS OVER EEN TL-BALK, VLAK LANGS EEN TV OF ANDERE STOORZENDERS!!! DIT LEVERT ECHT PROBLEMEN OP IN JE NETWERK!!!

NU DAN... WIL IK IEDEREEN BEDANKEN DIE OP MIJN TOPIC HEEFT GEREAGEERD. HEEL VEEL REACTIES!!!

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

ok gelukking voor je dat het is opgelost.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op zondag 11 november 2001 21:55 schreef hanzje het volgende:
LEG NOOIT KABELS OVER EEN TL-BALK, VLAK LANGS EEN TV OF ANDERE STOORZENDERS!!! DIT LEVERT ECHT PROBLEMEN OP IN JE NETWERK!!!

NU DAN... WIL IK IEDEREEN BEDANKEN DIE OP MIJN TOPIC HEEFT GEREAGEERD. HEEL VEEL REACTIES!!!
Ik heb nooit problemen met storende apparatuur. Wat staat er op je kabels? (Cat?)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 18:22 schreef Befkoning het volgende:
Nou mister Befkoning, ik hoop niet dat jij net zo beft als dat je opmerkingen zijn. |:(

Waarschijnlijk zijn je kaarten ingesteld op coax (3C509 kaatjes hebben dit zowiezo). Of je full/half duplex instellingen zijn niet goed.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 21:55 schreef hanzje het volgende:
HET PROBLEEM IS OPGELOST!!!:)

vraag me niet hoe! Maar we hebben de switch verplaatst (deze lag niet ver van een TL-balk) en staat nu op een stabieler oppervlak. Ook heb ik de kabels allemaal opnieuw aangesloten. Ik denk toch dat de TL het probleem heeft veroorzaakt. Ik heb er niet eerder aan gedacht dat het deze problemen kon opleveren!

Nu werkt het perfect.

Wat overigens wel heel vreemd is: met een cross-over cable werkte het ook niet! Nu werkt het helemaal perfect!!!

Ik heb nog veel zitten lezen EN...

Pas op je CAPS!!!!! En nuanceer je uitspraak, net omdat jij nu problemen ondervind wil niet zeggen dat iedereen dat heeft. Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde bekabeling. (Gokje, het mocht zeker weer nix kosten).

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 20:42 schreef hanzje het volgende:
Zojuist heb ik een cross-over cable gemaakt en getest tussen twee computers. Ook hier treedt hetzelfde probleem op. De andere computer is niet te zien.

Is het dan toch een instelling op de netwerkkaart. Welke poort gebruikt moet worden??? Of is dat softwarematig???

Kan iemand hier iets over vertellen?

Alvast bedankt!
En dan klopt deze reactie dus ook niet van je mannetje! |:( Je spreekt jezelf behoorlijk tegen.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
<font size="1">
Op maandag 12 november 2001 09:49 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Nou mister Befkoning, ik hoop niet dat jij net zo beft als dat je opmerkingen zijn. |:(

Waarschijnlijk zijn je kaarten ingesteld op coax (3C509 kaatjes hebben dit zowiezo). Of je full/half duplex instellingen zijn niet goed.
Op maandag 12 november 2001 09:52 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Pas op je CAPS!!!!! En nuanceer je uitspraak, net omdat jij nu problemen ondervind wil niet zeggen dat iedereen dat heeft. Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde bekabeling. (Gokje, het mocht zeker weer nix kosten).
Op maandag 12 november 2001 09:54 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

En dan klopt deze reactie dus ook niet van je mannetje! |:( Je spreekt jezelf behoorlijk tegen.
</font>

En dit had dus prima in één reactie gekund. Daar is het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif (edit) knopje voor.

Verder krijg je een officiële waarschuwing het flamen. De tip die je anderen geeft geld dus ook voor jou in dit geval: nuanceer je posts.

Verwijderd

Kennen wij elkaar? ;)

Het is trouwens geldt! En je hebt gelijk, het had in een post gekund. Dank je voor je waarschuwing. :(
Pagina: 1