Verwijderd
Met zwarte vierkantjes? 
Maar ik geloof niet dat je dat bedoelt. Wat is je vraag nou precies?
Maar ik geloof niet dat je dat bedoelt. Wat is je vraag nou precies?
ik bedoel vullen zonder gaten, zoals je met een rondje een vierkant bedekt, da gaat dus niet.
Driehoeken, vierkanten, vijfhoeken en zeshoeken in principe.
Variaties op deze vormen (driehoeken met uitstulpingen e.d.) zijn ook mogelijk.
Variaties op deze vormen (driehoeken met uitstulpingen e.d.) zijn ook mogelijk.
Verandert z'n sig te weinig.
Zijn het dan dus niet gewoon veelhoeken...
Nou, kan jij een vlakvulling bedenken met alleen 20-hoeken? Dat zou ik erg knap vinden. (Zonder dat ze infinitesimaal klein worden, mensen.Op zondag 11 november 2001 23:09 schreef Jefrey het volgende:
Zijn het dan dus niet gewoon veelhoeken...
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
LD: geen enkel probleem 
Ik ga uit van een vierkant, maar nu vouw ik elke zijde zo op dat hij 4 hoeken extra krijgt en wat ik bij het ene vierkant eruitknip, bij het andere erbij komt. Zo krijg ik een mooie vlakvulling met allemaal 20-hoeken
Maar jij bedoelt waarschijnlijk een vlakvulling met regelmatige 20-vlakken, en dat wordt idd lastig als ik die niet infinitesimaal klein of groot mag maken
Ik ga uit van een vierkant, maar nu vouw ik elke zijde zo op dat hij 4 hoeken extra krijgt en wat ik bij het ene vierkant eruitknip, bij het andere erbij komt. Zo krijg ik een mooie vlakvulling met allemaal 20-hoeken
Maar jij bedoelt waarschijnlijk een vlakvulling met regelmatige 20-vlakken, en dat wordt idd lastig als ik die niet infinitesimaal klein of groot mag maken
Zie EsherOp maandag 12 november 2001 00:01 schreef Captain Proton het volgende:
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
/me Daemon slaps Captain Proton around with an over-sized troutOp maandag 12 november 2001 00:01 schreef Captain Proton het volgende:
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Waarom niet? Vlakvullingen zijn een leuke bezigheid mijn insziens voor wiskundigen (vooral tijdens colleges Analyse 2
)
Dit soort dingen houden nog altijd veel mensen bezig.
Er is pas in de afgelopen 10 jaar geloof ik bewezen dat je een regelmatige vlakvulling met regelmatige vijfhoeken kan maken...
<font size=-2>De post waar FCA op antwoorde is verwijderd.</font>
Dit soort dingen houden nog altijd veel mensen bezig.
Er is pas in de afgelopen 10 jaar geloof ik bewezen dat je een regelmatige vlakvulling met regelmatige vijfhoeken kan maken...
<font size=-2>De post waar FCA op antwoorde is verwijderd.</font>
Verandert z'n sig te weinig.
Pagina: 1