Toon posts:

compaq presario bios resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand vroeg aan mij hoe je de bios van een compaq presario reset.
iemand die het weet?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29

talin

ES-MA

das moeilijk .

een aantal dingen staan vastgebakken op de hd .
daarom zit er ook een speciale recovery disk bij en niet de normale os cd .

ik heb hier nog zon 5286 dingetje staan waar ik nog eens een paar uurtjes aan wil spenderen om dat ook voor elkaar te krijgen , maar omdat ik er nog steeds niet achter ben welk mobo hierin zit , weet ik dus ook niet wat dan de mogelijkheden zijn .

maar er zijn moeilijkere dingen op de wereld .

dus als iemand meer info heeft .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
misschien door de batterij (als die op het mobo zit) eruit te halen....check anders eens www.compaq.com

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29

talin

ES-MA

Op zondag 11 november 2001 18:42 schreef bartmen het volgende:
misschien door de batterij (als die op het mobo zit) eruit te halen....check anders eens www.compaq.com
werkt niet .

( al geprobeert )

omdat die dingen op de hd staan kun je er ook niet uit gooien en vervangen door een andere hd , want dan staan de gegevens voor je mobo er niet meer op .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
het lollige is, er zit al een andere HD in dus dat van dat het op de HD staat klopt ook niet.
de reden waarom hij hem wil resetten is omdat hij het bios w8woord niet meer weet.
is daar niet een algemeen w8woord voor?

Verwijderd

Jumpertje eruit, jumpertje er weer in.

Klaar

Verwijderd

Topicstarter
welk jumperje:)

Verwijderd

Ik ben voor een vriend van bezig geweest met informatie opzoeken voor een compaq 5186. Hij heeft het zelfde probleem. En op WWW.COMPAQ.COM staat niet hoe je de jumpers moet instellen.

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 13:38 schreef gamer2001 het volgende:
welk jumperje:)
Het staat op de sticker welke.

Verwijderd

Topicstarter
ok al gelukt.
thx allemaal.
het was idd een jumpertje en welke was niet zo moeilijk want er was er maar 1 in de buurt van de bios chip te vinden.

gooi maar slotje op.

Verwijderd

Nog even voor het slotje uitrennend:

Compaq zet niet de bios op de HDD. Nooit. De toegang tot de bios gaat echter wel via een progje wat ofwel op de HDD staat (standaard), ofwel op een losse floppy.

Die setup programma's zijn voor hele generaties Compaq computers exact hetzelfde. Dus als je bijvoorbeeld een bios van een Armada wil benaderen en het is een ouwe bak, dan ga je naar de site van Compaq, kies je voor drivers en support en vul je wat gegevens in (Armada, plus wat je weet of vermoedt). Dan vind je in de lijst met te downloaden software een Setup Utillity en die zal het in de regel gewoon voor je doen. Wanneer het een beetje een oude is (Wit met rood en weinig keuze, middels een soort nepwindows interface) dan kun je er die oude laptop/notebook en die oude Deskpro en die oude Contura ook mee benaderen en de gegevens aanpassen. (Nieuwere zijn zwartwit of blauwwit zonder windowsinterfaceje en de allernieuwste het vertrouwde blauw met gele letertjes.)

Nieuwere Compaqs hebben zelfs gewoon een bios als vele andere niet-compaq pc's. Suf genoeg staat er wel een non-dos partitie (pak 'em beet 7mb) met Compaq diagz op die HDD's. Dat is misleidend.

Over biospasswords is het laatste nog niet gezegd. Wel dat in niet-portables dat ding met een jumpertje en in veel nieuwere met een overdreven duidelijk knopje op het moederbord kan worden gereset. Bij notebooks daarentegen is het hier en daar niet weg te krijgen (en Compaq laat logischerwijs niets los, geloof me). In dat laatste zit het hem waar de meningen verdeeld zijn. (De één heeft die ervaring/beweert dit, de ander heeft een andere ervaring/beweert dat.)

Het duurde even voordat ik dit allemaal ontdekt/geleerd had. Misschien bespaar ik hiermee wat mensen flink wat frustraties.

Verwijderd

dus het komt erop neer dat je voor b.v een compaq 4830 gewoon een bios van de nieuwste compaqpc's kan zetten?
Pagina: 1