Toon posts:

cd-rom leest alleen originele cd,s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cd-rom in mijn compaq armada 4120 laptop leest zonder moeite elke originele cd maar zogauw ik een zelfgebrande cd erin stop kan die hem niet lezen heb alles al geprobeerd zelf een cd branden op 2 speed van het duurste merk maar nog pakt hij hem niet is dit een beveiling of zo?

Verwijderd

Waarschijnlijk issie gewoon kapot. Gewone cd's zijn volgens mij iets makkelijker te lezen omdat de putjes dieper zijn.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
de sessie op de cd wel netjes afgesloten (multisession)

oude cd spelers konden daar nooit zo goed mee overweg (heb hier nog ee 4x liggen die het ook niet kon..)

A wise man's life is based around fuck you

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04 01:44

GeJe

Je...

Heb je de cd al een keer schoongemaakt?
Ik weet niet hoelang jij je laptop al hebt maar als het al een tijd is dan kan het zeker helpen.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeerd kan ook geen nieuwe firmware of wat dan ook vinden heb die laptop nog niet zolang maar hij pakt alleen origineel spul zal mischien wel aan de kleur liggen ofzo

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Gebrande CD's hebben een geringere reflectie dan originele. De CD-drive moet er speciaal voor gemaakt zijn wil hij gebrande CD's kunnen lezen. De jouwe is dat kennelijk niet.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom zou dit een beveiliging moeten zijn???

Is gewoon omdat geperste cd's een beter te lezen datalaag hebben dan gebrande cd's, gebrande cd's zijn altijd moeilijker te lezen, maar omdat de meeste huidige cd-rom spelers hier rekening mee houden merk je hier niks van. Maar bijna geen enkele cd-rom speler hoeft gebrande cd's te kunnen lezen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wat je nog ff kunt proberen is andere ISO modi en DiskAtOnce in plaats van TrackAtOnce schrijven ...

Heb hier btw ook een NoName 6 speed IDE die geen enkele CD-R wil lezen ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1