Op zondag 11 november 2001 20:59 schreef Rick2001 het volgende:
Je praat nu over default instellingen waar eigenlijk niemand op draaid.
Misschien niet, maar je moet ergens beginnen. Er zijn ook (op THG of Anandtech, meen ik te herinneren) die de settings een beetje getweaked hebben. Bottom line is echter dat tweakmogelijkheden voor het grootste deel van mobo afhangen, niet de chipset. Jij stelde dat de 760 chipset sneller was. Dan moet je niet met mobofeatures de boel warriger maken dan het al is.
Daarnaast is het verschil niet overclocked of gewijzigde timings 637/815 ten opzichte van 619/832.
Is dus niet echt te zeggen dat deze sneller is.
Nee, misschien zijn deze cijfers geen blijk van sneller zijn (ik heb betere cijfers die andere AMD760 mobo's in meer dingen tegen de SiS735 testen- daarin blijkt de SiS in geheugenperformance een tikje sterker te zijn en voor de rest grotendeels vergelijkbaar)- mijn punt was dat de SiS735 niet onderdoet voor de AMD760- en dat is er wel uit te halen.
Daarbij komt dat dit met default timings gedaan is en niet met handmatige settings.
Ook hebben ze het niet over overclocken. Dan valt die sis toch echt wel door de mand.
Nee, dan valt de ECS K7S5A door de mand. Ligt dus duidelijk aan de mobo- ECS leert langzaam. THG's tests met de SiS735 reference board tonen dat de chipset zelf net zo goed OC't als de 760 en de KT266(A).
Maar belangrijkste punt: Theswitch heeft SDR support nodig, maar ook een upgradepad en dat biedt juist de AMD760 chipset niet. Dan heb je de ALi Magic (die in de oude revisie die nu te krijgen is gewoon sloom is), VIA KT266 (ook niet optimaal), KT266A (wel erg goed, maar nog nauwelijks te krijgen) en de SiS735 (en KM266 en SiS740 en nog een paar andere afgeleiden)
En dan een mobo die SDR en DDR biedt- dan is de keuze veel kleiner, en valt alle beter presterende concurrentie voor de K7S5A weg. Enige opties om sneller te komen door hogere OC heb je bij de ABIT KT7A en Epox 8KTA3, maar dan mis je de DDR mogelijkheid.
Vandaar de grote steun voor de ECS hier.