Toon posts:

BNC vs erm... die andere kabel :)

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst voor m'n flips 109p20 een BNC kabel gekocht..en aangesloten ipv de standard bijgeleverde kabel.

Eigenlijk alleen gedaan omdat 't cool is de wat modernere kabels te hebben :7

Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is. Is het beeld echt mooier ofzo met een BNC kabel of wat zijn de verschillen?

Verwijderd

Huh? BNC is de oude kabel, UTP (jaja, dat is em ;) ) is de nieuwe (kan toch 1 Gb/sec aan?)

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 17:47 schreef BigC het volgende:
Ik heb laatst voor m'n flips 109p20 een BNC kabel gekocht..en aangesloten ipv de standard bijgeleverde kabel.

Eigenlijk alleen gedaan omdat 't cool is de wat modernere kabels te hebben :7

Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is. Is het beeld echt mooier ofzo met een BNC kabel of wat zijn de verschillen?
Het enige verschil is dat je de max. kabellengte per segment met 85 kunt verlengen dan een normale utp kabel cat 3. Qua performance maakt het geen verschil.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37
whehehe LOL

waarom beginnen jullie over netwerken te lullen???

1. die flips is een MONITOR
2. je zit hier in v&b

ontopic:
BNC geeft theoretisch iets beter beeld, signaal is per ader afgeschermd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
denk eerder dat de topicstarter het over een BNC kabel voor zijn monitor heeft, niet over een netwerkabel (flips 109p20= Philips? (=monitor)

denk dat de kwaliteit wel hetzelfde zal zijn met of zonder BNC alleen is ie wat minder storingsgevoelig (denk ik)

A wise man's life is based around fuck you

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:43

fv

-------------------> hiero

Heren, lezen A.U.B !!! :(

Hij heeft het over zijn VGA-monitor en heeft je VGA kabel vervangen voor een BNC kabel!

/Ze waren me voor :) (gelukkig)/

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• DJSmiley
Op zondag 11 november 2001 17:55 schreef zwelgje2 het volgende:
denk eerder dat de topicstarter het over een BNC kabel voor zijn monitor heeft, niet over een netwerkabel (flips 109p20= Philips? (=monitor)

denk dat de kwaliteit wel hetzelfde zal zijn met of zonder BNC alleen is ie wat minder storingsgevoelig (denk ik)
Flips 109p20 is idd een monitor, ik heb dat ding hier voor mn neus... 19" Flatnogwattes. Heb m hier ook op BNC aangesloten.
Veel verschil zit er niet in, je adertjes lopen nog steeds vlak langs elkaar, alleen ben je iig zeker van een goeie afscherming per kleur / sync lijn.

Overigens ligt de kwaliteit ook grotendeels aan de videokaart. Heb dit scherm gezien op een Geforce2 MX (not tweaked, met orig. filter dus) en dan op 1600x1200, tering, wat een kutbeeld.

draai zelf op 1600x1200 @ 85Hz, Matrox G450 eTV

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:43

fv

-------------------> hiero

Op zondag 11 november 2001 17:54 schreef DJSmiley het volgende:
...
BNC geeft theoretisch iets beter beeld, signaal is per ader afgeschermd.
Bij een *goede* VGA kabel is dit ook al zo!

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties

• DJSmiley
Op zondag 11 november 2001 17:58 schreef fv het volgende:

[..]

Bij een *goede* VGA kabel is dit ook al zo!
thats the point idd, VGA kabels zijn er in tig smaken, van el-cheapo tot supergoed.

BNC is per ader afgeschermd, dus je bent zoiezo verzekerd van redelijke kwaliteit. Maar goed, een goeie VGA kabel en dan maakt t geen fuck uit.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36
en niet te vergeten, bij BNC kabel heb je wel meer bandbreedte, en ik heb het wel over een VGA kabel ;)

Hierdoor is juist de beeldkwaliteit beter dan bij zo'n 15-aderige VGA kabel. :)

• DJSmiley
Op zondag 11 november 2001 18:06 schreef XTracer het volgende:
en niet te vergeten, bij BNC kabel heb je wel meer bandbreedte, en ik heb het wel over een VGA kabel ;)

Hierdoor is juist de beeldkwaliteit beter dan bij zo'n 15-aderige VGA kabel. :)
:? :? :?

Dat volg ik ff niet.. Dat een BNC kabel vaak beter is dan een standaard kabel, ok, er zijn veel brakke vga kabels op de markt (el-cheapo)
maar een BNC kabel ALTIJD beter?? nuh, volgens mij niet.
Zowel een normale VGA kabel als een BNC kabel gebruiken gewoon dezelfde plug/pinnetjes aan je videokaart.

Dus het enige verschil zit in de kwaliteit van de aders. Neem je een goeie HQ vga kabel, dan zijn de aders OOK afzonderlijk afgeschermd, wat bij BNC altijd al zo is, en dan maakt t dus geen fuck uit.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36
Op zondag 11 november 2001 18:12 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

:? :? :?

Dat volg ik ff niet.. Dat een BNC kabel vaak beter is dan een standaard kabel, ok, er zijn veel brakke vga kabels op de markt (el-cheapo)
maar een BNC kabel ALTIJD beter?? nuh, volgens mij niet.
Zowel een normale VGA kabel als een BNC kabel gebruiken gewoon dezelfde plug/pinnetjes aan je videokaart.

Dus het enige verschil zit in de kwaliteit van de aders. Neem je een goeie HQ vga kabel, dan zijn de aders OOK afzonderlijk afgeschermd, wat bij BNC altijd al zo is, en dan maakt t dus geen fuck uit.
Doordat er bij een BNC kabel (wel een goeie dan) meerdere kabels van dezelfde dikte worden gebruikt, kan hier p/s meer data overheen. Dit heeft vooral voordelen bij hoge resoluties met hoge refreshrates.

ALS het afschermen van de kabels genoeg was... waarom dan toch 5 apparte pluggen maken aan het einde van de kabel?
What is the difference between a D-sub and a BNC cable and what benefit will I get from using a BNC?

All Vision Master products are supplied with a 15 pin D-sub cable as standard, but users demanding high resolutions and refresh rates may choose to use a BNC cable. The main difference is that a BNC cable has five inputs, for red, green and blue signals and also horizontal and vertical frequencies whereas a D-sub cable only has one input. The advantage is that a BNC cable can allow a higher bandwidth to travel down the cable, improving the performance of the monitor. The signal is also transmitted cleaner and without cross talk. A BNC cable is normally only beneficial if a very long cable is needed. The longer the cable, the more degraded a signal can become, so it is advisable to use a BNC over a D-sub, or if you require a dual input.
Of denk je dat IIyama ons allemaal voorliegt??? (helemaal onderaan de pagina)

Verwijderd

Ik heb zelf ook een dikke ferriet-core BNC kabel tussen m'n videokaart en m'n scherm hangen. Dat zie je dus wel terug op hoge resoluties hoor. 1600x1200x32-bit. Of 85 of 100 Hz of zo.

Scherper beeld vind ik. Z'n geld wel waard.
Zie m'n sig voor specs van videokaart en monitor.

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

hoezo "meer data" ? bedoel je niet gewoon dat er minder weerstand optreedt ?

correct me if I'm wrong

Verwijderd

Meer data is gewoon gelul (ander woord heb ik er niet voor).
Er moet altijd evenveel door de aders heen. BNC heeft gewoon minder verlies en is minder gevoelig voor storingen.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
DJSmiley schreef op 11 november 2001 @ 17:58:
[...]

Flips 109p20 is idd een monitor, ik heb dat ding hier voor mn neus... 19" Flatnogwattes. Heb m hier ook op BNC aangesloten.
Veel verschil zit er niet in, je adertjes lopen nog steeds vlak langs elkaar, alleen ben je iig zeker van een goeie afscherming per kleur / sync lijn.

Overigens ligt de kwaliteit ook grotendeels aan de videokaart. Heb dit scherm gezien op een Geforce2 MX (not tweaked, met orig. filter dus) en dan op 1600x1200, tering, wat een kutbeeld.

draai zelf op 1600x1200 @ 85Hz, Matrox G450 eTV
Ik heb hier een GF2MX op 1600x1200, en werkt gewoon :9~

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Mad_Demon schreef op 25 augustus 2002 @ 11:02:
[...]

Ik heb hier een GF2MX op 1600x1200, en werkt gewoon :9~
tot je ziet wat echt :9~ is

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23
Inderdaad.... probeer maar eens een Radeon of een Matrox.... er gaat een nieuwe wereld voor je open!!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 21:50
Ik heb op mijn iiyama vision master pro502 juist mijn werkstation aangesloten via BNC omdat ik dan de server op de normale vga kan aansluiten altijd handig scheelt weer 1 monitor :-) als server niet meer remote te benaderen is .

Of het beeld beter is met BNC ,geen idee op mijn monitor iig geen duidelijk verschil.

Slache!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Stomme vraag, maar hoe sluit je die 5 BNC-kabels aan je videokaart?

Dato DUO synth voor twee

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

DiMension schreef op 25 augustus 2002 @ 15:27:
Stomme vraag, maar hoe sluit je die 5 BNC-kabels aan je videokaart?
Op de videokaart zit alleen een 'gewone' aansluiting

dus een bnc-kabel heeft aan de ene kant een ' gewone' aansluiting en aan de andere kant de bnc aansluitingen

:)

Pak je rust!

Verwijderd

Oud topic :X :o

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Met een BNC kabel kun je ook grotere afstanden overbruggen. Let er wel op dat je kabel gebruikt met een impendantie van 75 ohm en geen oude netwerk BNC kabel van 50 ohm
Pagina: 1