[OS X] Ethernetkaart niet herkend - what to do?

Pagina: 1
Acties:

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik heb hier een ethernet kaart van 3com (een 900b) en die werkte onder linux (slack) perfect.

De linux bak heeft echter geen nut meer en wil ik 'eruit' hebben. Voorwaarde is natuurlijk 2 ethernetkaarten voor routing van de adsl zooi en de kaart uit de linuxbak wil dus niet.

Wat ik dus zoek: welke NIC's worden er door X ondersteund (ik heb daar niets over kunnen vinden, noch bij apple noch via google, noch bij 3com - alleen asante heeft 1 beta driver)?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Na veel zoeken weet ik zoveel:

OS X is freeBSD based, maar heeft geen support voor een zwik NICs.

Er zijn maar een paar leveranciers met support voor X-NIc-drivers - iig Asanté (die bezig is flink wat drivers te maken) en Realtek (alleen de 8139 100 mbit). 3com heeft *niets* van dat alles (heel pauper want 3com was leverancier voor Apple een paar jaar/modellen).

Probleem is dat het een 2e kaart voor een ADSL modem (10 mbit) moet zijn, dus blijft Asanté over, met hun 10/100 mbit kaart. Helaas wel een flink 129 piek *ex. gtw* :(

De setup van ADSL zelf ging trouwens van een leien dakje: PPTP GUI geinstalleerd, naam en wachtwoord en 't was gepiept.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

hmmzz farallon kaarten werken perfect onder MacOS (X)
www.macwarehouse.nl kun je ze wel kopen...

verder, sjah die 3com is voor PCs eh (correct me if im wrong) dus wees niet verbaast als er ook geen drivers voor komen...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 11 november 2001 21:35 schreef chem het volgende:

OS X is freeBSD based,
OSX loopt op een Mach kernel, en de structuur van OSX is niet echt te vergelijken met FreeBSD imho.

In de tijd dat ik nog met OSX werkte (OSX Server Versie 1.0)was http://www.stepwise.com/ een redelijk populaire site binnen de OSX scene :)

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 21:40 schreef RoeLz het volgende:

[..]

OSX loopt op een Mach kernel, en de structuur van OSX is niet echt te vergelijken met FreeBSD imho.

In de tijd dat ik nog met OSX werkte (OSX Server Versie 1.0)was http://www.stepwise.com/ een redelijk populaire site binnen de OSX scene :)
X 1.0 was gewoon een gehackte versie van rhapsody :D doe maar es uname -a. wel cool opzich 8-)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 11 november 2001 21:42 schreef Reflex het volgende:

[..]

X 1.0 was gewoon een gehackte versie van rhapsody :D doe maar es uname -a. wel cool opzich 8-)
Dat waren nog een tijden :z :z

Dat was zonder meer het meest BRAKKE OS waar ik ooit mee gewerkt heb. ;)
Pagina: 1