Toon posts:

geheugen brak ? mobo brak ? windows brak ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goededag allegaar.

ik krijg al sinds een paar weken die de meest vreemde crashes op mn pc, op bijna elk willekeurig moment loopt de zaak wel ns vast. Ik dacht dat het aan mn geheugen zou kunnen liggen (2*128 mn + 1*256 mb) dus ik heb de zaak opengeschroeft en alle mogelijke combinaties kwa reep geheugen/slot geprobeerd, en bij alle afzonderlijke repen krijg ik die crashes.. weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn ??

thx a lot
Bass

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor mobo, windows versie, cpu heb je :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op

p3 500
asus p2b-f slot A
Win2k prof

het geheugen van 2*128 kon ik geen merk vinden maar werkte tot nu toe 2 jaar lang prima :) + 1*256 mb Samsung geheugen, net nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
ahum.. *schop*

Verwijderd

heb je overgeclocked?

Verwijderd

geheugen problemen.. dan heb je meestal last van blauwe schermen.. euhm maar ja als je het niet vertrouwt dan zou ik effe die nieuwe dim erruit halen.... en kijken of het dan wel goed loopt...

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

als je echt ZEKER weet dat het niet aan het geheugen licht:

- issie overgeklokt? dat kan natuurlijk altijd instabiliteit opleveren?

- windows REINSTALL

- als zelfs dat niet helpt: een voor een hardware er eens uitgooien

Verwijderd

Topicstarter
niet overklokt, geen delen getweakt ofzo en ook geen blaauwe schermen. hij loopt meestal vast bij photoshop, mp3 encodes, ofwel bij alles waar geheugen aan te pas komt. hij loopt echt vast, gewoon BAM geen beweging meer. rare is wel dat bijv. mp3tjes gewoon blijven doorspelen :? ik heb al van alles geprobeert kwa plekken van geheugen, maakt het uit welke repen je bijvoorbeeld in welk slot zet ? ik weet niet of een reinstall helpt, omdat er geen enkele error van het OS komt. ik heb de laatste tijd geen nieuwe hardware drin gezet, dus hardware conflicten lijken het me ook niet.

greetz
BasS

Verwijderd

Heb je een Big-tower?

Zo nee, probeer eens je kast open te laten. Computer kan ook wel eens vastlopen als het te warm wordt binnen in de kast (8>

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vrij grote miditower, en het geheugen zit vlak onder mn 70 mm fan, er staat daar een strak windje. dat kan het dus ook nie zijn..

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Op zondag 11 november 2001 19:03 schreef bass het volgende:
Ik draai op

p3 500
asus p2b-f slot A
Win2k prof

het geheugen van 2*128 kon ik geen merk vinden maar werkte tot nu toe 2 jaar lang prima :) + 1*256 mb Samsung geheugen, net nieuw.
bedoel je niet slot 1 :?

...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:23
wat voor crash, compleet vast, waneer ie niets meer doet?

Verwijderd

Topicstarter
ahumhum.. slot 1 :)

de crashes houden in dat wanneer de pc iets moet gaan doen, "ratelen", dat de muis dan niet meer beweegt en ik de stroom uit de voeding moet halen, wil de zaak rebooten.

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

Op zondag 11 november 2001 17:00 schreef bass het volgende:
Een goededag allegaar.

ik krijg al sinds een paar weken die de meest vreemde crashes op mn pc, op bijna elk willekeurig moment loopt de zaak wel ns vast. Ik dacht dat het aan mn geheugen zou kunnen liggen (2*128 mn + 1*256 mb) dus ik heb de zaak opengeschroeft en alle mogelijke combinaties kwa reep geheugen/slot geprobeerd, en bij alle afzonderlijke repen krijg ik die crashes.. weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn ??

thx a lot
Bass
ok ik had ook een aantal probleempjes,
1: w2k, viel soms gewoon uit
2: veel errors in w2k
3:installatie van w2k deed het niet
4:intallatie van xp deed het niet

oorzaak: kapot reepje geheugen van 256mb

conclusie: kapot geheugen en windhoos werkt niet
btw: nu doet alles perfect en xp loopt als een trein...

___________________________*

Pagina: 1