Toon posts:

Internet van Universiteiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In welke steden heb je allemaal speciale providers van de universiteit, dus voor heel weinig geld een 10 mbit verbinding bijvoorbeeld?

Altijd handig om te weten, als je bv Info gaat studeren heb je ook wel lekker inet nodig >:)

Verwijderd

eindhoven -> chello
voor zover ik weet :+

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
TU delft.. maar helaas geen 10Mbit, enkel 100Mbit in die studentenflats :9~

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 17:03 schreef axis het volgende:
TU delft.. maar helaas geen 10Mbit, enkel 100Mbit in die studentenflats :9~
Oh nee :( wat een ramp.. en wat kost dat dan bijvoorbeeld?
Trouwens 100mbit is wel heel :9~ . Ik heb nu 10mbit, das al lekker >:) (telenet!!!)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Weet ik niet... dat was op zo'n studentenflat, een kennis van deed daar iets met ruimtetechnologie ofzo, en die vertelde dat alle flats 100Mbit hebben, met een Gigabit backbone.. Kan nooit veel kosten, allemaal gesubsidieerd lijkt me..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Utrecht in verschillende complexen (SSH: Uithof, IBB, Warande) en op de campus van het University College.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Wageningen ;) 100 mbit op elke studentenkamer (in flats)

22,25 per maand

Verwijderd

Zit bij ons in Delft al in de huur, dus ik weet het niet precies maar ik dacht dat het 15-20 gulden per maand was.

Verwijderd

en hoe zit het als je bv ergens gewoon in de stad woont krijg je dan goedkoper kabel ofzo?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:40
RuG (Groningen) heeft op studentenflats zgn FLITS-account, is niet zo duur. Elders in de stad kun je via de kabel, maar dat is net zo duur al @home (is ook een overeenkomst met eesant@home)en trager. Voordeel is wel dat je een universiteitsIP krijgt, en dus toegang tot universiteitsdiensten en online wetenschappelijke tijdschriften. Je kun als student wel een gratis inbelaccountje krijgen.

http://www.rug.nl/oprit

Verwijderd

In Enschede kun je voor 42,50 per maand kabel krijgen in de stad, en binnenkort adsl in de grotere plaatsen van twente voor volgens mij 80 piek per maand :9

-> http://www.utwente.nl/civ

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Jow dat schiet op... lekker 60kb/s voor 44 piek..

terwijl je 400kb/s kunt krijgen voor 89 piek :)

het is zo slecht hier in nederland wat betreft breedband internet..

Ik sprak net nog met iemand op mirc die gewoon een oc3 lijn naar zijn huisje in florida krijgt :9~
van zijn werk dan welliswaar maartoch >:)

hij moet vette servers testen op bandbreedte en stabiliteit :P en dat lukt niet op een 56k

Verwijderd

op de campus van UT (Twenthe) is het een 100 MB netwerk... akelig snel. Cd-'tje lokaal downloaden kwestie van minuten (7 meende ik).

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
maastricht biedt het Campus project.....voor 48 piek per maand 4 pcs aansluiten....... in het begin geen aansluitkosten....... nu helaas wel... maar voor 16 piek per maand ben ik dus online...(delen door 3...) is gewoon via @home...en best wel snel!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Direct je CD's branden vanaf internet, on-the-fly! :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Ik betaal 15 piek in Delft voor 100Mbit internet. In de praktijk komt dat op mijn laptopje neer op ongeveer maximaal 7 MB/s. Best leuk binnen 2 minuten een DIVXje binnenhalen... :9

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Allemaal leuk en aardig zo'n internetverbinding, alleen hou je met die studie tijd tekort om er leuk gebruik van te maken lijkt mij.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Het probleem is inderdaad wel dat ik strax als ik afgestudeerd ben, ontzettend moet gaan afkicken....
:'(

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 19:25
Nijmegen 2Mbit d/l en 196Kbit u/l via kabel over het netwerk van Chello en de kosten zijn 45,- per maand.

Als het goed is komt er volgend jaar in de huizen van studenten huisvesting glasvezels in elk kamer dus dan dan zijn er ook hogere snelheden mogelijk. De kosten zullen dan waarschijnlijk tussen 20,- en 30,- liggen.

Verwijderd

hehe laat ik uit ervaring zeggen dat het mooie van Enschede (UT Twente) is dat op dat campus netwerk (alles 100 MBit) alles al staat dus je hieft eigenlijk niet eens internet meer op voor je progs en Mp3's B-)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

AMDFreak

Intel is zo..

dit is nou niet leuk!!! 7mb download ofsow... terwijl ik met een casema lijntje moet downloaden met 4kb.... :r :r :r

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik haat school maar ik denk toch dat ik ga studeren in delft of zo

Verwijderd

Topicstarter
Ok tot nu toe hebben we dan :
-TU delft: 15/maand of in huur inbegrepen voor 100mbit
-Utrecht: verschillende providers
-Wageningen: 22,50/maand voor 100mbit
-Groningen: FLITS-account in flats (snelheid,kosten?)
-Utwente: 100mbit op campus
-Maastricht: 48/4pc's/maand (@home)
-Nijmegen: 45/maand voor 2mbit (chello)

Maar is dit ook overal in de stad?
Delft & Twente rulen >:) (ok en wageningen dan)
We houden over:
-Leiden
-Amsterdam
-Eindhoven (TU\e ook best snel dacht ik, een keer 4mbit ftp gehad :P )
-Rotterdam
Dat was het wel zo'n beetje.. naja misschien komen er nog verontwaardige studenten van "mijn stad staat er niet bij :+ )

En de Belgen onder ons:
Die hebben sowieso in vlaanderen lekker snel Telenet, maar zijn er ook speciale arrangementen met Universiteiten (Gent, Leuven, Antwerpen, Brussel?)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

eindhoven is ook snel, zijn net als delft en twente hoofdknooppunt in surfnet dus gaat daar lekker snel. Ik weet niet hoeveel huizen er daar aangesloten zijn, maar in een aantal flats heb je in ieder geval 100mbit

Bij ons (wageningen dus) hebben de flats nu 100 mbit, en de gewone studentenhuizen krijgen waarschijnlijk iets van ADSL via de uni. Daar is nog niet zo veel over bekend.

(meer als 3/4 woont op een flat hier)

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Op zondag 11 november 2001 19:42 schreef miel het volgende:
maastricht biedt het Campus project.....voor 48 piek per maand 4 pcs aansluiten....... in het begin geen aansluitkosten....... nu helaas wel... maar voor 16 piek per maand ben ik dus online...(delen door 3...) is gewoon via @home...en best wel snel!
Het is niet via @Home, maar via Campus. Down- en upstream verschilt wel degelijk en is in het voordeel van Campus. Ook onderhoud aan de servers en het netwerk is separaat aan dat van @Home.

100Mbit verbinding binnen de Universiteit, 10Mbit verbinding voor thuisgebruik. Ping in bijv. Er is geen downloadcapaciteit en de pings zijn zeer laag. Kan ik niet van @Home zeggen. Campus is dus aanradertje en komt vaak als snelste uit de test op http://www.mordax.nl Maargoed, dat verschilt nogal.

Campus is uitgeroepen tot snelste provider van november. Oke, of dit een waterdichte test is geweest, laat ik in het midden. Bron is Mordax.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
ok ok..je hebt gelijk....maar die interne 100 Mbits op de universiteit klopt niet....ze zijn er wel aan bezig maar ligt naar mijn weten pas op een paar plaatsen (2e pc ruimte FDEWB en zo)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Campus van UT (enschede dus) hoor je altijd wel lekkere verhalen over. :9~

Verwijderd

Op www.dto.tudelft.nl staat allerlei informatie over de internetdiensten via de TU Delft, moet je kijken bij ICT Infrastructuur.

Verwijderd

sorry hoor maar de verbinding van de Campus in Twente in Enschede of Hengelo is met snelhei van max 65 k/sec

terwijl ik met @home 300 k/sec haal,
ik snap dus niet hoe campus beter kan zijn.

Verwijderd

Das niet helemaal waar. In Enschede heb je keuze uit een aantal opties. Ten eerste is er een directe aansluiting op het campus dmv een zeer snelle 100Mbit netwerkverbinding. Dit kan echter alleen als je op de campus woont en kost iets van 10 euro per maand. Zoals al eerder gezegd is het internet bijna overbodig want er staat een overvloed van films, software en mp3's op het netwerk. 'Online' films kijken is geen enkel probleem.

Buiten de campus kun je ook op het campusnet, echter dan mbv een telefoonlijn, kabel of ADSL waarbij de universiteit als provider optreedt. De kabel kost f 42,- per maand maar is dichtgeknepen tot ongeveer 0,5Mbit/s. ADSL kost F 79,- per maand. Voor de rest kun je met een analogetelefoonlijn of ISDN overal ter wereld inbellen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 14 november 2001 11:36 schreef Donkey het volgende:
sorry hoor maar de verbinding van de Campus in Twente in Enschede of Hengelo is met snelhei van max 65 k/sec

terwijl ik met @home 300 k/sec haal,
ik snap dus niet hoe campus beter kan zijn.
ik weet niet waar jij die info vandaan haalt.

Maar ik was op hal (Hackers at Large) 2001 en dat was op de campus van ut en ik was gewoon met 6mB/s een testfile van xs4all aan het downloaden.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:10
Op dinsdag 13 november 2001 22:54 schreef Reino het volgende:
-Utrecht: verschillende providers
Het Utrechtse netwerk is aangelegd door de Universiteit Utrecht en ook de SSH Utrecht speelt een rol. Op de Uithof en de campus van de UU hebben ze in een studentencomplex een 100 mbit netwerk (geloof ik). Op andere locaties zijn er minder snelle netwerken. Ikzelf woon in een SSH complex in Zeist en daar hebben we voor 25 gulden een 10 mbit verbnding. De komende 2 jaar worden deze "trage" netwerken ook geupgrade naar 100 mbit.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 13:41 schreef Attilla het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij die info vandaan haalt.

Maar ik was op hal (Hackers at Large) 2001 en dat was op de campus van ut en ik was gewoon met 6mB/s een testfile van xs4all aan het downloaden.
hehe sorry, ik was niet duidelijk... Ik bedoelde de UT kabelverbinding naar Enschede en Hengelo.... Op de UT Campus is een volledig 100 MBit full-duplex netwerk... (met o.a. 300MBit Hub's e.d. meer info: www.utwente.nl/civ)
dus maximaal 100/8 = 12,5 MB down en up :)

Verwijderd

In Utrecht hebben ze vet stoer internet UNet

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Mmm. Iedereen studeert hier blijbaar in de provincie >:)

In Amsterdam bij de UvA heb je de volgende mogelijkheden:

-UvA inbel > gratis inbel account voor de modemfanatici

-UvADSL > de ADSL verbinding via BabyXL. Zijn verschillende tarieven van een 512/128 lijn voor 1 student voor 66,- in de maand, tot aan een 2048/512 lijn voor 6 studenten voor 33,- in de maand.
Kijk maar ff hier http://student.uva.nl/ict/index.htm

Geen idee verder hoe het werkt, zal wel goed zitten. Ik gebruik gewoon fijn mn Basic ADSL van KPN...

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Hey Keeper, nice icon. Waar heb je die vandaan? :D

Sorry, was effe offtopic...
Pagina: 1