Ja, ik was dus aan et overwegen om dit setje aan te schaffen, maar jah, nu was ik aan et denken, ik heb een Soundblaster 128 PCI. werkt dat hiermee? of heb ik hier zo'n SBlive voor nodig? is dit verschil duidelijk hoorbaar tussen en SBlive en een SB128? anders schaf ik me voor die 10 tientjes ook nog ef een SBlive 5.1 bulk aan, klinkt een goedkoop setje beter dan deze Labtec APX 4620 (2.1)? OKz, ik vind deze info echt nergens, ook niet in de search, dus vertel et me please ef, thnx
Verwijderd
De APX 4620 is een gewoon 2.1 setje, dus een Live is niet nodig.
Verschil in geluidskwaliteit is er niet echt, behalve dan dat je evt. EAX moet missen
Verschil in geluidskwaliteit is er niet echt, behalve dan dat je evt. EAX moet missen
ik hbe toevallig die combi. Is prima hoor, op een revieuw hier op tweakers kwam hij wat minder goed uit de bus, maar ik vind het zeker een goede set.
Ik was aan et twijfelen tussen de Labtec APX 4620 en de Labtec LCS-2414, maar denk toch dat ik voor die paar tientjes voor de duurdere ga, die zit er gelikter uit, en stuk krachtiger. Wat zijn eigenlijk de afmetingen van die boxen (de bassbox ziet er bijvoorbeeld groot uit op foto, maar op de webpage van labtec staat dat die 6 inch is, en dat is 15 cm, lijkt me toch wat klein, of niet? P.S. Waarvoor heb ik EAX nodig? Ik gebruik mijn boxen bijna alleen maar om MP3tjes mee af te spelen
de subwoofer is groot. 27*27*36 (l*d*h)
de sats zijn 9.5*14.5*24 (l*d*h)
Wow, das inderdaad groot, daar verdwijnt mijn 15" monitortje achter
LOLz klinkt allemaal best kiks, ben benieuwd naar jullie verdere replies over dat EAX enzo
LOLz, wel EAX is dus iets wat alleen door gamez wordt gebruikt? om ruimtelijk effect te geven? of zie ik dat verkeerd? nou jah, heb et dan niet nodig
Haha, waarom zou je denken dat die niet op je pci128 kan?
Je kunt elke pc subwooferset op een ouwe geluidskaart aansluiten. De APX4620 heeft iets slechtere sattelites, kwalitatief, kwantitatief betere. En de subwoofer is ongelooflijk goed.
Komt heel diep, ziet er stoer uit, en klinkt meesterlijk, ten alle tijde. (dat hij niet superhard kan tjah, iig harder dan de lcs2414 /2514 )
Je kunt elke pc subwooferset op een ouwe geluidskaart aansluiten. De APX4620 heeft iets slechtere sattelites, kwalitatief, kwantitatief betere. En de subwoofer is ongelooflijk goed.
Komt heel diep, ziet er stoer uit, en klinkt meesterlijk, ten alle tijde. (dat hij niet superhard kan tjah, iig harder dan de lcs2414 /2514 )
Precies, werkt bv. ook met koptelefoon. Over het algemeen EAX : realtime in game echo/reverb. A3D is voor de positionering.LOLz, wel EAX is dus iets wat alleen door gamez wordt gebruikt? om ruimtelijk effect te geven? of zie ik dat verkeerd? nou jah, heb et dan niet nodig
Omdat er een 7 box driver op bij die labtec boxenset zit, daarom, en ik weet dat je bij 4 of 5 boxen al een SB live nodig hebt, vandaar.
En dat ze niet te hard kunnen? wel harder als mijn Philips MMS 110 (50watt PMPO 2x) en te hard is ook niet goed he, stomme buren met die 3 jaar oude baby
kinderen, ze zouden verboden moeten worden
LOLz, just kiddin. die satteliet speakers? hoor je die dan het beste? volgens mij hoor je toch echt wel die bassbox het beste, en zijn die sattelieten gewoon een beetje achtergrond versiering van de muziek, of niet?
En dat ze niet te hard kunnen? wel harder als mijn Philips MMS 110 (50watt PMPO 2x) en te hard is ook niet goed he, stomme buren met die 3 jaar oude baby
Let ff op interpunctie, spelling en zinsopbouw etc. Het is dat ik je begrijp, maar het staat zo lullig geformuleerdOmdat er een 7 box driver op bij die labtec boxenset zit, daarom, en ik weet dat je bij 4 of 5 boxen al een SB live nodig hebt, vandaar.
Back ontopic.
7 DRIVERS.
*1 subwoofer met 1 driver.
*2 sattelites met elk 3 drivers. (2x mid, 1x treble)
totaal aantal drivers: 1 + 2x3 = 7
totaal aantal speakerboxen: 1 + 2 = 3
Die APX4620 is dus een normale 2.1 subset en je kunt hem op elke geluidskaart aansluiten.
Basbox heet ookwel "subwoofer" (zie hierboven). En je hoort bij standaard instellingen de bass -die de subwoofer je laat horen- en de rest -die door de sattelites wordt weergegeven- ongeveer even hard. De sattelites zijn er om de subwoofer te ondersteunen en andersom. Beide zijn absoluut niet voor achtergrond vulling.
Zonder de sattelites zou je alleen het "doffe gebonk" horen en bijvoorbeeld gitaren, strings, stemmen en bekkens bij een drumstel NIET. Dat wil je wel, daarvoor zijn de sattelites. (de 2 kleinere witte "kastjes" bij de hele set). Noodzaak dus.
Voor mijn princiepes gaat de woofer niet zo hard, maar als je zo'n philips setje gewend bent gaat deze set zeker HAARD. ja
Pagina: 1