Toon posts:

canon scanner N656U

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag heren,

Situatie:
scanner (canon N656U) aansluiten op een +/- 3 jaar oude pc met NT4.0
Volgens de manual, zou je eerst de computer moeten uitschakelen, de usb kabel van de scanner (hier gaat ook de stroom doorheen) erin plukken, om vervolgens weer de computer aan te zetten en het lampje van de scanner te gaan zien branden.
Dit laatste doet ie dus niet.
Lijkt mij dat de usb poort van de pc dus niet genoeg(of geen) stroom door die poort kan krijgen. (de scanner heeft minimaal 500mA nodig).

Dus zal ik een usb-hub moeten aanschaffen. Mijn vraag is nu, wat voor een usb-hub moet dat zijn(voor deze scanner dan..? eentje met voeding erbij?. zijn er merkgevoelige hubs (kwaliteit).

als eerste, nee de search heeft voor mij niet het antwoord gegeven wat ik zocht.

alvast bedankt,

Verwijderd

Volgens mij ondersteunt heel NT geen usb

dus dan gaat een usb apparaat zowieso niet werken

Verwijderd

Nop, NT4.0 heeft geen usb, en die scanner heeft ook geen parallele aansluiting.

Werkt niet !

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 16:57 schreef Toverstaf het volgende:
Nop, NT4.0 heeft geen usb, en die scanner heeft ook geen parallele aansluiting.

Werkt niet !
Mmm, misschien heb je nog wel USB > LPT omzetters.

jessssssss, 'k heb 999 posts ! :)

Verwijderd

Topicstarter
he, dat wist ik nog niet, dat nt4.0 dat niet ondersteunt, ook niet door middel van een of andere servicepackje?
volgens mij zijn er ook geen omzetters in omloop die usb naar parallel omzetten.

nou ja, goed. Dan wordt het dus omruilen met die scanner :) want de andere pc(win98) die er staat heeft helemaal geeneens een usb poort. En NT4.0 mag er op deze pc onder geen beding vanaf.
of een pci kaartje aanschaffen met usb, zodat die wel op die win98 bak kan draaien.

In ieder geval bedankt voor de reacties.